QR či čárové kódy nejvíce používají muži (60.5%). Nejčastěji se s QR či čárovými kódy setkávají v novinách/magazínech a na balení produktů. Třetí nejčastější využití je na webových stránkách na počítači.
Podle comScore jsou QR a čárové kódy nejvíce používány muži, věkovou kategorií 18-34 (53.4%) a uživatelé patří do vyšší příjmové kategorie. Nejčastěji jsou QR/čárové kódy používány doma (58%), následuje využití v maloobchodě (39.4%), obchodě s potravinami (24.5%), práci (19.7%), venkovním prostoru či veřejné dopravě (12.6%) a restauraci (7.6%)
QR/čárový kód cílová skupina (000) | % z QR/čárový kód cílové skupiny* | |
Celková cílová skupina: Použili QR/bar kód s mobilním telefonem | 14,452 | 100.0% |
Tištěný magazín či noviny | 7,138 | 49.4% |
Balení produktu | 5,101 | 35.3% |
Web na PC | 3,957 | 27.4% |
Plakát, leták či kiosek | 3,393 | 23.5% |
Vizitka či brožura | 1,940 | 13.4% |
Obchod | 1,850 | 12.8% |
Televize | 1,693 | 11.7% |
* Dotazovaní mohli zvolit více jak jeden zdroj použití QR/čárového kódu
Zdroj: 14 Million Americans Scanned QR or Bar Codes on their Mobile Phones in June 2011