Podle analýzy společnost In-Stat (Tablet Shipments Set to Outpace E-Reader Shipments by 2012) překonají tablety e-čtečky už v příštím roce. A jakkoliv se v roce 2015 předpokládá prodej 40 milionů e-čteček, uživatelé budou stále více přecházet na tablety. Hlavním důvodem bude více možností, které tablety oproti jednorázovým e-čtečkám nabízejí.
Tablet na e-čtečku v komfortu čtení e-knih nemá (hlavní výhoda je samozřejmě e-ink displej, malá váha, vysoká výdrž baterií), ale dalším výhodám lze jenom těžko odolávat – přístup k internetu, elektronická pošta, hry, komunikace. A připočtěte i podstatně větší otevřenost, zejména v podobě přístupu k širší nabídce e-knih prostřednictvím odpovídajícího software. Příliš časté omezení e-čteček pouze na obsah od jediného “dodavatele” je limitující – pro iPad si (například) můžete snadno pořídit jak Kindle, tak další softwarové e-čtečky.
Podle In-Stat vlastní 26% Američanů e-čtečku a 38% vlastní tablet. A trend výrobců tradičních čteček je ten, že se pokoušejí vstoupit i na trh “klasických” tabletů – Barnes & Noble i Kobo jsou toho nejklasičtějšími příklady.