Dnešní aktivní e-knižní zákazník – tady takový, který si kupuje e-knihu alespoň jednou týdně – je 44-letá žena, milující romance a utrácející dnes za knihy více, než jak tomu bylo v minulosti. Používá vyhrazenou čtečku (například Kindle).
- E-knihy dnes tvoří 11% celkového knižního trhu
- Procento těch co si stáhli e-knihu se od října 2010 do ledna 2011 zvýšilo z pěti na 13%
- Ženy tvoří 66% aktivních e-knižních zákazníků
- 58% prodaných knih je próza (fiction v originále) (literární, science fiction a romance)
- Aktivní e-knižní zákazníci představují 18% ze všech, nakupují 61% e-knih
- Nejdůležitější rozhodovací faktor v koupi e-knihy je zdarma dostupný příklad a nízká cena
Zdroj: New Data Provides Deeper Profile Of Typical E-Book ‘Power Buyer’ a BISG Study Reveals E-Book Buyers Are Accelerating Their Move Away From Print