Authors Abandon Paper in Favor of Digital Publishing můžete brát vážně a nemusíte. Pokud jste nakladatel (či vydavatel) knih, budete jistě mít mnoho argumentů, ukazujících jak zcestné to je, jak nepraktické to je, jak to nemůže uspět a jak autoři knih „potřebují“ nakladatele, vydavatele a vůbec celý ten dlouhý řetězec. Řetězec co z jejich autorské odměny ukousne velký krajíc. Řetězec, který diktuje ceny knih a živí řadu lidí, které by vůbec živit nemusel.
Pokud by se našel vizionářský nakladatel, tak by chápal. A věděl by, čeho se má obávat. A možná by se začal rychle přizpůsobovat.
V článku je řeč samozřejmě o vznikajícím trhu „samo-vydávání“ – respektive o zvýšené poptávce knižních autorů po tom, aby si své knihy mohli sami vydat a prodat. A také o tom, že tu není jenom Amazon.com umožňující něco takového uskutečnit – existují i další společnosti, které se tímto směrem vydaly – Author Solutions, Writer’s Digest Magazine či Abbott Press (zmíněné v článku). Nabízejí přesně to, na čem hlavně nakladatelé zdůvodňují nutnost existence – korektory, grafiky, editory i marketingové aktivity.
„Hranice mezi tradičním vydáváním a samo-vydáváním se začíná smazávat,“ říká Caleb VanDeman z Abbott Press. „Více autorů se obrací k samo-vydání aby si udrželi vliv nad jejich prací a získali co nejvíce financí.„