Cisco Mail končí, ve hře tak zůstává Google, IBM a Microsoft

Cisco Mail, původně spuštěný jako WebEx Mail, společnost získala akvizicí PostPath v roce 2008. Měl se stát součástí služeb pod značkou WebEx a doplnit portfolio hlasově orientovaných služeb.

V Listening to Our Customers Cisco poukazuje na některé detaily, proč se společnost rozhodla Cisco Mail ukončit. Hlavním důvodem je zjevná nechuť firem přijmout něco zcela nové, svým způsobem revoluční a hlavně, měnící zcela stávající návyky a praxi.

The product has been well received, but we’ve since learned that customers have come to view their email as a mature and commoditized tool versus a long-term differentiated element of their collaboration strategy. We’ve also heard that customers are eager to embrace emerging collaboration tools such as social software and video.

Pro ty „více odvážné“ je  ukončení Cisco Mail nepříjemná zkušenost – Cisco sice přislíbilo asistenci s přechodem na jiné alternativní řešení, ale určitým způsobem jde nejenom o negativní signál, ale také o jasnou zprávu pro firmy – nasazovat neozkoušená řešení je rizikové. Zejména v okamžiku, kdy se firma toto řešení nabízející rozhodne ho ukončit. A v případě Cisca jde o ukončení po poměrně krátké době.

Cisco selhalo v několika momentech. Především zjevně podcenilo obtíže spojené s uvedeném podobného produktu na vysoce konkurenční trh, Google, IBM i Microsoft mají v této oblasti velmi silnou pozici. Výhodu mají i v zacílení – Cisco mířilo takřka výhradně na trh malých a středních firem – tam případná potřeba cloudového mailového řešení není nijak velká. A případné výhody z možnosti týmové spolupráce a nových metod práce s mailem jsou takřka irelevantní – firmy z tohoto segmentu podobnou funkčnost vyžadují takřka minimálně.

Poučení ze selhání je i v jiné oblasti. Ne vždy postačí koupit klíčovou firmu. Jakkoliv se Cisco koupí PostPath (215 milionů dolarů) dostalo mezi špičku (podobně jako se koupí Tandbergu do špičky mezi telepresence řešení), nestačí to. V případě firem typu Cisca je navíc zřejmé, že by změna vedoucí k úspěchu měla probíhat i zevnitř. A tady není zcela jisté, jestli se v Ciscu něco takového událo.

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s