Když se dva perou, třetí se směje. Třenice je mezi Google a Microsoftem, týká se toho, kdo vlastně vykrádá čí výsledky vyhledávání. První ale byl Google, když upozornil, že se Microsoft nechal chytit do nachystané pastičky
Po dlouhé době je tu otevřená a hlasitá válka mezi Google a Microsoftem. Zatímco doposud se tyto dvě firmy střetávaly někde v zákulisí a tahaly za nitky pomocí lobbingu a dalších metod, teď je tu otevřená válka. V ní jde hlavně o to, že Google si přichystal past na vykradače vyhledávání. A Microsoft do ní spadl v plné parádě. Načež Google upozornil, že Bing vykrádá Google. A Microsoft to vzápětí popřel a označil naopak Google za zloděje. Vykradače Bing.com.
O co vlastně šlo na počátku? Bing měl podle Microsoftu sledovat, co lidé na Google hledají. A hlavně, co si vybrali jako výsledek vyhledávání. Zjištěné potom mělo sloužit k vylepšení výsledků heldání na www.bing.com. Google to označuje za ekvivalent opisování u zkoušky a pochopitelně se mu to moc nelíbilo. Paradoxně, když se tato informace objevila v Google: Bing Is Cheating, Copying Our Search Results, Microsoft se vpodstatě k této praxi přihlásil.,
As you might imagine, we use multiple signals and approaches when we think about ranking, but like the rest of the players in this industry, we’re not going to go deep and detailed in how we do it. Clearly, the overarching goal is to do a better job determining the intent of the search, so we can guess at the best and most relevant answer to a given query.
Opt-in programs like the [Bing] toolbar help us with clickstream data, one of many input signals we and other search engines use to help rank sites. This “Google experiment” seems like a hack to confuse and manipulate some of these signals.
Ve vyjádření samozřejmě máte i odpověď na podstatnou otázku – jak to ten Microsoft mohl dělat? Pochopitelně, prostřednictvím klasického špiónského nástroje – toolbaru do prohlížeče a pomoci „Suggested Sites“ funkce v Internet Exploreru. A podle informací ve zmíněném článku to Microsoft dělal už někdy od loňského roku.
Google přichystal pro Bing nakonec past, na kterou se Bing (a Microsoft) nachytal (popis též v Google: Bing Is Cheating, Copying Our Search Results a také na oficielním blogu Google, viz Microsoft’s Bing Uses Google search results — and denies it).
Všechno by bylo jasné, kdyby se v neobjevilo – Microsoft: ‚We do not copy Google’s results‘. Prohlášení, které je poněkud v rozporu s tím, co původně Microsoft řekl SearchEngineLand.com
“We do not copy Google’s results.”
A u takto lakonického sdělení nezůstal. O něco později Microsoft zveřejnil vysvětlení, že Google to vlastně všechno záměrně zmanipuloval.
“To be clear, we learn from all of our customers. What we saw in today’s story was a spy-novelesque stunt to generate extreme outliers in tail query ranking. It was a creative tactic by a competitor, and we’ll take it as a back-handed compliment. But it doesn’t accurately portray how we use opt-in customer data as one of many inputs to help improve our user experience.”
Válka pokračuje. Google’s Childish Response To Microsoft Using Google To Increase Bing Relevance například považuje taktiku Microsoftu za přijatelnou a naopak upozorňuje, že Google také jenom „kopíroval“ něčí práci (a má na mysli PageRank) a že informce v Google jsou „otevřené“ a proč by je tedy někdo nemohl využívat.
A tak vlastně není vůbec jasné, kdo je ten dobrý a kdo je ten špatný.