Dvě největší britská hudební vydavatelství, Universal a Sony Music, budou nabízet hudební novinky v koupitelné podobě v okamžiku uvedení na rozhlasový trh. Doufají, že tím uspokojí hlad Generace X a ta nebude mít potřebu si hudbu opatřovat v podobě kopií z rádia.
David Joseph, CEO Universal Music, trefně dodává, „Čekání není slovem ve slovníku současné generace. Je minulostí myslet si, že můžete vytvářet poptávku po hudbě tím, že ji několik týdnů budete pouštět pouze v rádiu.„
Doposud zavedená praxe dávala rádiím zhruba 6 týdnů času před tím, než se skladby dostaly do prodeje. Podle Josepha se špička poptávky po určité skladbě objevuje (v podobě hledání na Google či iTunes) již dva týdny předtím, než se skladba objeví dostupná ke koupi. „Znamená to, že veřejnost nudily – nebo si je již pirátsky zajistila – nové singly,“ upozorňuje Joseph.
„Instant Pop“ program znamená, že Sony a Universal od příštího měsíce uvolní singly do prodeje v okamžiku, kdy se objeví v éteru.