MySpace opustí většinu zahraničních trhů

Ještě relativně nedávno jednička v sociálních sítích je dnes spíš označitelná za umírající službu. Ani oznámení o velké restrukturalizaci neslibuje změnu, byť může být užitečným krokem, před případným prodejem.

News Corp (Rupert Murdoch) koupila MySpace v roce 2005 za 580 milionů dolarů. Nejvyšší odhadovaná tržní hodnota byla později až 12 miliard dolarů (v době kdy se News Corp pokoušela o spojení s Yahoo). V lecčems takovéto nafouknuté hodnocení připomíná aktuální odhad tržní hodnoty Facebook.com a některých dalších internetových služeb.

Už v roce 2008 ale mělo MySpace své nejlepší roky za sebou – právě v dubnu 2008 Facebook.com překonal MySpace v počtu unikátních měsíčních návštěvníků. MySpace vzniklo v září 2003 a bylo, až do koupě Rupertem Murdochem, vlastněné společností eUniverse (nyní Intermix Media). V roce 2006 se mu podařilo dosáhnout 100 milionů vytvořených účtů.

MySpace původní solidní postavení na Internetovém trhu za poslední dva roky výrazně ztratilo, hlavně vlivem Facebooku. Po vlně propouštění z loňského roku (400 propuštěných v USA, 450 propuštěných v ostatních zemích) se chystá další. Ta by se měla dotknout hlavně zahraničních poboček (Londýn, Berlín a Sydney), kde ale působí už pouze zhruba 130 zaměstnanců. Neoficiální informace hovoří o celkové 50% redukci počtu zaměstnanců.

Vloni v listopadu Mike Jones, CEO, přiznal, že MySpace už není sociální sítí. “MySpace is a not a social network anymore. It is now a social entertainment destination,” uvedl pro Telegraph.