Facebook (možná) chystá e-mail. Na doméně FB.com

facebook-zuckerberg-open-graphFacebook oznámil na pondělní mediální setkání a zahraniční média většinou předpokládají, že oznámi spuštění služby elektronické pošty, tedy rozšíření interní pošty do podoby použitelné coby konkurence Hotmailu, Gmailu a další zdarma dostupných mailových služeb. Spustí Facebook skutečně „Project Titan“ v pondělí?

Co navíc, Facebook získal před několika měsíci i doménu FB.com (od American Farm Bureau) a i tato doména se objevuej v dohadech, jako jedna z možných domén použitých v mailové adrese. Případně jako doména, na kterou Facebook „převede“ všechny firemní e-maily – což je jedna z věcí, kterou bude muset Facebook vyřešit – dost dobře není možné používat @facebook.com pro free-mail službu a zároveň pro firemní poštu.

Facebook si samozřejmě nárokuje (přes známkové právo) všechno, co obsahuje nejenom Facebook, ale také FB, Face, Poke. Ale dokonce i Wall a 32665.

You will not use our copyrights or trademarks (including Facebook, the Facebook and F Logos, FB, Face, Poke, Wall and 32665), or any confusingly similar marks, without our written permission.

V pondělí by, podle očekávání médií, tedy měl Facebook oznamit přepracovanou interní poštu do podoby konkurující ostatním free-mail službám – @facebook.com adresy uživatelů tím poskytne až 500 milionům lidí po celém světě. A stane se tak největší free-mail službou. Jisté to každopádně není – zrovna tak je možné, že Facebook prostě jenom přepracuje interní poštu a udělá jí (konečně) použitelnější (Why Facebook Probably Isn’t Launching an Email Service).

V rámci nikdy nekončících spekulací se navíc objevilo, že například mail.thefacebook.com (a rovněž mail.facebook.com) vede na přihlašovací stránku Microsoft Exchange – ve skutečnosti jde velmi pravděpodobně o přihlašovací místo zaměstnanců Facebooku do interní pošty.

Outlook Web App - mail.thefacebook.comMezi největší free-mail služby prozatím (podle comScore, jde tedy o údaje týkající se USA) patří Windows Live Hotmail (355 milionů měsíčních návštěvníků), Yahoo Mail (281 milionů měsíčních návštěvníků) a Google Gmail (186 milionů měsíčních návštěvníků). Počty „unikátních uživatelů“ zpravidla patří k informacím, které provozovatelé nezveřejňují, nebo není jasné zda jde o „aktivní uživatele“ vs „registrované uživatele“.

Microsof nicméně například uvádí, že má 370 milionů aktivních uživatelů www.hotmail.com celosvětově. Facebook.com by tak měl vcelku jednoduchou šanci, jak se takřka ze dne na den, stát jedničkou v poskytování free-mail služeb.