Blogy a blogosféra v roce 2010 (obsáhlá zpráva společnosti Technorati)

State Of The Blogosphere 2010 společnosti Technorati je prozatím nejrozsáhlejší průzkum blogosféry, blogů a mezi bloggery, který můžete vidět.  Obsahuje závratné množství údajů a grafů – ty můžete vidět v seriálu na technorati.com (a část i v prezentaci na Scribd.com)

Jací jsou vlastně bloggeři? Dvě třetiny jsou muži, 65% je ve věku 18-44 let, jsou vzdělanější, než obecná populace. 81% z nich bloguje už více než dva roky, profesionálové blogování věnují více než 10 hodin týdně a mají v průměru tři a půl blogu. A 11% z nich uvádí blogování jako hlavní zdroj příjmu.

Blogy a blogosféra v roce 2010 (obsáhlá zpráva společnosti Technorati)

Jsou pokročilí v užívání sociálních médií a pomůcek – 87% z nich používá Facebook (81% k propagaci jejich blogu) a profesionální bloggeři mají většinou i Facebook Page pro jejich blog. 88% profesionálních bloggerů používá Twitter. Linkedin považují za užitečné v oblasti podnikání a YouTube a Flicker považují za nejvhodnější pro sdílení fotografií a videa.

Blogy a blogosféra v roce 2010 (obsáhlá zpráva společnosti Technorati)

Nejdůležitější pro přivádění návštěvníků je Facebook a těsně následuje Twitter.  Ve USA hraje právě Technorati.com také určitou roli.

Blogy a blogosféra v roce 2010 (obsáhlá zpráva společnosti Technorati)

39% se cítí ovlivněno tablety a chytrými telefony – 70% píše kratší zápisky, 54% píše více spontánně, 50% používá fotografie pořízené na telefonu a 15% videa. Z tabletu nebo smartphone bloguje 24%, o čtyři procenta více, než v loňském roce.

Skoro polovina nefiremních bloggerů píše o značkách, čtvrtina bloggerů píše recenze produktů či značek měsíčně, pětině týdně. A 71% píše pouze o značkách či produktech s jejichž reputací se ztotožňuje – jeden ze tří bojkotuje produkty, pouze jeden z pěti o tom ale píše.