Udávat počty ročních uživatelů je, pardon, totální haluz. Nakonec ani Instagram nic takového neudává. Hlavně proto, že rok se prostě nedá počítat – je to příliš dlouhé.
Sociální sítě se točí okolo DAU/MAU, denních/měsíčních aktivních uživatelů. A to ještě ta čísla běžně nadsazují – ať už protože to nedokáží počítat nebo zcela záměrně. Linkedin tomu nasazuje korunu vykazováním počtu účtů, protože to umožňuje mít opticky zásadně vyšší čísla, než kdyby šli na MAU nebo DAU.
TIP: Jak se měří návštěvnost? Návštěvy, uživatelé, zhlédnutí, reální uživatelé
Problém s MAU/DAU je, že to jde jakž takž spočítat pro přihlášené uživatele, ale i tam do toho jde komplikace v podobě jednoho člověka využívajícího víc účtů. A jakmile do toho začnete započítávat i uživatele nepřihlášené, tak tam je problém ještě horší.
Facebook navíc před měsíci začal s čísly čarovat z důvodu klesajících/stagnujících stávajících metrik a zavedl si „Family Daily active People“ (DAP) a „Family Daily Active People“ (FAP) – kde počítá doslova hausnumera „sčítáním“ napříč vším co má.
V MAU má Facebook v posledním kvartále 2.94 miliardy, a DAU 1.96 miliardy. Čísla pro Instagram Meta neuvedli, ale z toho co vidíte je jasné, že 1.3 miliardy ročně je nesmysl. To proto, že aktuální udávané MAU je 1.47 miliardy.
Jo a mimochodem, průměrný uživatel stráví na Instagramu 53 minut denně. Ne třicet. Těch 30 minul platilo pro dospělého.