Slabý internetový únor a ještě navíc neustálé změny v Google. Postřehy z návštěvnosti @365tipů

Jsou ty krátké únory tradičně v návštěvnosti slabší a letos nepomohlo ani to, že byl o jeden den delší.

2020-03-01 08_23_39-Microsoft Excel - statitsiky-navstevnosti.xlsx.png

Výše uvedený graf ukazuje návštěvnost (zhlédnutí, page views) na @365tipů od počátku existence – srovnává příhody z vyhledávačů (což je Google, český Seznam nepřivádí prakticky nic) a sociálních sítí. U Google je tam vidět, že od začátku roku 2019 neustále mění algoritmy (propad v březnu 2017 byl stěhování z 365tipu.wordpress.com na 365tipu.cz).

2020-03-01 08_32_54-Stats and Insights ‹ @365tipu — WordPress.com.png

Tady je krásně vidět ten slabší únor – Google tam opět měnil algoritmy a navíc je to kratší měsíc – prakticky vždy jsou února slabší (31 proti běžným 28 dnům je dost zásadní.

2020-03-01 08_34_33-Microsoft Excel - statitsiky-navstevnosti.xlsx.png

Samotné sociální sítě (bez Linkedin, k tomu později). Je to dlouhodobě stabilní bída, občas se tam podaří něco co je více sdílené, ale nijak extra návštěvnosti to opatřit nedokáže – Facebook je zpoplatněný, tam je dosah čím dál tím nižší i přes stoupající počty fanoušků.

2020-03-01 08_24_59-Microsoft Excel - statitsiky-navstevnosti.xlsx.png

A Linkedin se v roce 2019 propadl na nejnižší hodnoty vůbec, byť ono ani předtím to nic nepřinášelo. Což je logické, v Česku má asi tak třetinu uživatelů co Twitter, desetinu co Facebook a uživatelé jsou velmi neaktivní. A hlavně, dlouhodobě, zásadně na nic neklikají.

2020-03-01 08_36_54-Microsoft Excel - statitsiky-navstevnosti.xlsx.png

Seznam.cz tradičně také žádnou návštěvnost nepřináší,byť se to v posledních měsících zvedlo na dvojnásobek. Jenže, přivést čtenáře co zobrazí za měsíc 120 stránek (ano, sto dvacet kusů) znamená, že se to nevejde ani do všech předchozích grafů.

2020-03-01 08_41_38-Performance.png

Pohled do Search Console na @365tipů (starší už neumí zobrazit, takže jen od října 2018).