Hell of a chart? Duopol v reklamě je špatný, ale na grafu co postrádá smysl ho nejde dobře ukázat.

Ano, níže je „hell of chart“ jak to správně pojmenoval @jonathanmendez na Twitteru. Snaží se upozornit jak velkou část inzertního trhu dokázal za poslední roky získat Google a Facebook.

ENnGpNLXYAAyX3-.jpg

Má ale jeden zásadní háček. Je otázka co ta čísla vlastně znamenají. A hlavně do jednoho grafu bere gross (Alphabet) a net (Facebook) příjmy. Což z toho všeho dělá nesmyslný graf. Nejhorší je, že tenhle nesmysl se pak objevuje i v dalších médiích (viz například Here’s why one Wall Street firm simultaneously slapped new ‘buy’ ratings on Facebook and Alphabet)

Snad trochu lepší a správnější pohled je v Facebook, Google Digital Ad Market Share Drops as Amazon Climbs – pořád ukazuje sílu duopolu, na tom se samozřejmě nic nezmění, ale podíl je výrazně nižší – navíc je tam vidět to, co se děje už delší dobu, vzrůstající konkurence v podobě Amazonu.  Podrobněji k číslum od eMarkeru případně i viz Almost 70% of digital ad spending going to Google, Facebook, Amazon, says analyst firm

2020-01-07 15_38_18-Facebook, Google Digital Ad Market Share Drops as Amazon Climbs.png