Samookrádající self scannery v Tesco. Hledejte účtenky a prověřujte, tohle vypadá na větší problém

Self scanner (Scan&Shop) v Tesco se dočkaly nového software a jak plyne z komunikace na Stránce Tesco na Facebooku, jejich vedlejší vlastností bylo, že zcela chaoticky načítaly zboží, které jste si nekoupili, některé položky se načítaly mnohonásobně, občas některé zboží prostě vypadlo.

2018-05-04 09_13_11-(4) Dobrý den, jsem nucen se s vámi podělit o... - Ondřej Vlk Krumpolec.png

Z hlediska komunikace na Facebooku je potěšující, že Tesco to zvládlo správně. Odpovědi jsou adekvátní, následné řešení je také odpovídající. Jediná vada tam je, že ona nezodpovězená stížnost e-mailem měla být na zákaznické podpoře označena jako spam. Budiž, stane se. Tedy pokud to není jenom univerzální výmluva.

2018-05-04 09_14_20-(4) Dobrý den, jsem nucen se s vámi podělit o... - Ondřej Vlk Krumpolec.png

2018-05-04 09_14_30-(4) Dobrý den, jsem nucen se s vámi podělit o... - Ondřej Vlk Krumpolec.png

Podstatnější otázky, které se tady objevují jsou ty, jak je možné, že Tesco nechalo v provozu chybný (nový) software tak dlouho. Celý ten popis “chyby” (viz odpověď na obrázku níže) je navíc nesmírně originální – představa, že máte na obchodu software, které po přečtení nesmyslného čárového kódu začne duplikovat (i více než duplikovat) položky, načítat něco co jste si nenačetli a vynechávat náhodně položky je úsměvná. Ale zároveň nepřijatelná.

2018-05-04 09_23_30-(7) Dobrý den, jsem nucen se s vámi podělit o... - Ondřej Vlk Krumpolec.png

2018-05-04 09_14_45-(4) Dobrý den, jsem nucen se s vámi podělit o... - Ondřej Vlk Krumpolec.png

Celý tenhle “jeden” problém má ale poměrně dost zásadní dopady, pokud si uvědomíte, že zde jde o týdny používání závadného software a poměrně vysoké počty zákazníků, kteří mohli tímto způsobem být připraveni o peníze.

TESCO osloveno [04.05.18 v 9:20] s následujícími dotazy:

1) proč se chybné nové software nechalo v provozu, když o tom IT tým v Tesco věděl
2) jak dlouho bylo v provozu software, které okrádalo lidi
3) chystáte se prověřit nákupy ze uvedené období, abyste zjistili rozsah škod
4) upozorníte zákazníky, aby se mohli ozvat a získat zpět peníze?

Uvidíme jak se k tomu postaví