Podvodné, lživé i okrádající reklamy? Záplava z inzertních sítí

Je ten Internet tak nějak džungle, kde nikdy nevíte, z jaké strany na vás vyskočí něco, co je podvod, fake news, lež, výmysl. Ale co hlavně, něco co se vás bude snažit okrást. Obvyklé metody v tomto ohledu jsou reklamy nabízející zázračné výrobky. Ještě oblíbenější je frontální útok na mozek s možnosti vyhrát. Vyhrát něco, co nikdy nevyhrajete, ale pouze utratíte množství peněz v klasickém SMS/telefonní schématu.

Špatné na tomhle všem je, že podvodné reklamy jsou běžné v Google i na Facebooku, ale i v inzertních sítích. Následující příklady jsou z AdFormu.

Ten poslední vás přiveden na zcela fake web (esotericreport.com/420/jinx-b-rwd/gps/)

Pokud se snad domníváte, že Google, Facebook, AdForm či další nějak skutečně řeší zda se jim v sítích točí podvodné inzeráty, tak špatná zpráva. Tohle se táhne roky – ostatně viz říjen 2016 a Záplava pochybných inzerátů v Google ukazuje, že podvody a podfuky v Google už neřeší

Aktuálně například v Google běží reklama na zázračné hubnutí a jediné co Google v boji s podvodnou reklamu udělal je, že už reklamu nemůžete nahlásit. Dříve totiž bylo možné závadnou reklamu přímo při jejím zobrazení nahlásit.

Tohle výše uvedené zvěrstvo vede na další fake web (worldinfoclub.com/420/kd-bnme-10490/gps2/).

Michael Štádler (ředitel AdFormu pro Česko a další země) 29. září na Twitteru napsal, že „V tuhle chvili zjistujeme, kdo je zadavatelem reklamy. Jakmile budeme mit vice informaci, dame Vam vedet.„.  Nezbývá než doufat, že něco skutečně zjistí. Ale hlavně je nutně potřeba zásadní náprava, tedy neumožnění aby AdForm chrlil miliony podvodných reklam.

[22.10.17] Od 29. září se nezměnilo nic, AdForm se už neozval, podvody a okrádačky se stále točí. Viz čerstvé Fake news inzerce skrz Google zaplavuje i weby bojující proti fake news.

[23.10.17]Michal Štádler na Twitteru tvrdí, že „inzerent“ byl zablokován.

Realita je ta, že v pondělí (23/10) se stále tytéž podvodné inzeráty točí.

[30.10.17] O týden později podvodné a okrádající inzeráty z AdForm stále tečou ve velkém. Dokonce přímo v článku Spotify ohrožuje rádia, nahá jóga na Instagramu a 100 milionů předplatitelů Netflixu přesně pod odstavcem, ve kterém je o podvodné inzerci řeč.