5S – Pavlína Louženská – máma moderní módy a modního marketingu, mohu-li tak napsat

Pavlína Louženská. Foto: Marie Claire/W2Atelier

Donedávna markeťačka pro H1.cz, nezapomenutelná a nepřehlédnutelná pořadatelka Copycampu či nedávného setkání technologie a módy #fashiontechcz. Taky jeden z mála lidí, kvůli kterým na podobné akce překonám introvertní zábrany a rád tam chodím. Což dokáže málokdo a máloco.

Móda? 

 Je moje láska: za módní časopisy utrácím více než za jídlo, bot mám tolik, že to nemohu komukoliv přiznat a sním o tom, že budu jako Angela Ahrendts a Jenna Lyons v jednom. A od května je konečně móda i moje práce: v pondělí začínám rozdávat Radost v ZOOTu. Po letech spolupráce s mladými návrháři i Mercedes-Benz Prague Fashion Weekend, se nemůžu dočkat, až si budu číst Business of Fashion nejen po večerech a víkendech. A jak společně změníme představu o tom, co znamená nakupovat módu online.

Marketing? 

Mám vystudovanou literaturu. Naučila mě vyprávět příběhy. A hledat je ve všem, co dělám. A marketing mi umožňuje příběhy vyprávět, tvořit a měnit. Vždycky budu neskutečně vděčná Davidovi Špinarovi, že mi dal šanci v Hájedničce začít a zazářit. Ty čtyři roky v agentuře mě naučily neskutečně moc: nejen o marketingu, ale i o sobě.

Muži? 

Na loňském ShopRoku bylo na pódiu jen 4 % holek, na prvním Webexpo 1,6 % a na Marketing Festivalu jich bylo jenom 18 %. Podle výzkumu z roku 2006 pracuje v technologiích jenom 29 % slečen a pokud jde o programátorky, je jich jen 12 %. Přála bych si, aby bylo vidět víc holek: ve vedoucích pozicích, na pódiu technologických konferencí i v médiích. #HolkyzMarketingu, co se nestydí říct, že mají ambice, koule i talent, aby změnily svět. A přála bych jim potkat muže, na které jsem měla štěstí já: ty, kteří mi byli oporou, mentory i rytíři v bílé zbroji, když se zrovna vůbec nic nedařilo. Protože bez nich bych dneska učila angličtinu v Brně.

Pavlína Louženská. Foto: Marek Sedlák

Mýty? 

Můj nejoblíbenější je o tom, že jsme s bráchou rozvádějící se manželé. Nebo dvojčata. A druhý, že abyste mohli dělat marketing, musíte ho mít vystudovaný.

Maminka? 

Moje máma vystudovala ve své době jako jediná slečna ČVUT, šéfovala už před třiceti lety programátorům a měla našlápnuto k tomu vymyslet Google. Ale potom jsem přišla já. Těžký porod znamenal, že jí hned zkraje v porodnici řekli, že by to se mnou měla vzdát. Odložit mě do Jedličkova ústavu a pořídit si jiné miminko. Máma se zakousla, táta si v osmdesátých letech vyjednal částečný úvazek a díky nim dneska nejenom chodím, ale i můžu vytvářet báječné věci. Takové příběhy mě naučily ignorovat větu “To by nešlo.” Protože, když to se mnou nevzdala máma, tak to dneska nemůžu vzdát ani já.

___________________________
5S aneb Pět Slov je pokus
. Pět slov položených jako otázka je ideální cesta jak se vyhnout složitému formulování otázek pro rozhovor. Riziko je v odpovědích. Zpovídaný může také zvolit pět slov jako odpověď. Takové je riziko. 5S představuje zajímavé lidi, zajímavé pro tazatele, který doufá, že budou zajímaví i pro čtenáře. A že o sobě poví něco zajímavého.