„Společnost XYZ není rozesilatelem tohoto reklamního sdělení. Direct e-mailing probíhá v souladu s ustanoveními zákona č.101 / 2000 Sb., a zákona č. 480 / 2004 Sb.“ je takové podivné zakončení řady dnešních spamů. Ať už je to třeba nabídka dveří NEXT, která sedmého dubna přistála v mailových schránkách nic netušících příjemců, nebo záplava aktuálního spamu na RePůjčku od Equabank.
Promiňte mi, ale jakékoliv vysvětlení na konci nevyžádaných reklamních sdělení nic nezmění na tom, že jde o spam. Chcete-li, nevyžádané reklamní či obchodní sdělení. Což je v České republice (ale i jinde) věc v rozporu se zákonem. A pokud od této skutečnosti odhlédnu, tak něco takového je ostuda toho, kdo se k něčemu podobnému uchýlil.
Nemohu rozesílání spamu, hromadných nevyžádaných mailů, považovat ze přijatelný způsob podnikání. Nemohu ty, kteří se tím živí považovat za nic jiného, než obtížný hmyz. A mám problém pochopit, proč se solidně vypadající společnosti dostanou do momentu, kdy si spam kupují jako nástroj svého podnikání. Nezajímá mě obvyklé „ale ono to funguje“ ani jiné výmluvy.
Spam je zlo. Rozesílat spam je zlo, kupovat si rozesílku spamu je akt zoufalství. A když už se něčeho takového dopouštíte, zkuste se neschovávat za „není rozesílatemem“ a „probíhá v souladu s ustanovením“. Neprobíhá. A sice možná nejste rozesílatelem, ale platíte si někoho jiného. Zkuste to jednou na rovinu. Do patičky napište „Společnost XYZ zaplatila rozesílku tohoto sdělení. Direct e-mailing neprobíhá v souladu s ustanovením zákona č.101/2000 a je nám to uplně jedno. Účel světí prostředky„.