Twitter má tak nějak napůl funkční analytický nástroj

Informace o dění na účtu na Twitteru byly doposud dostupné pouze firmám, nyní je může vidět kdokoliv, tedy pokud budete mít trpělivost s typickým přístupem Twitteru. Něco funguje, něco nefunguje. A nikoho to netrápí.

Pokud zabloudíte na https://ads.twitter.com a přihlásíte se ke svému účtu na Twitteru, potěší vás Twitter varováním o tom, že pocházíte ze zapomenuté a ignorované části světa a o inzerci na Twitteru si můžete nechat jenom zdát. Ale pokud to budete ignorovat a v horní černé liště kliknete na Analytics, můžete si vybrat mezi dvěma druhy analytických informací.

Timeline Activity je přehled všech vašich tweetů a informací s nimi spojených – počtem hvězdiček (faves), retweetů a odpovědí (replies). Pokud Tweet obsahuje odkaz, můžete i vidět kolik prokliků vyvolal (bohužel nikoliv v samostatném sloupci). V záhlaví přehledu můžete vidět i graficky znázornění informace za jeden měsíc zpět (aktualizuje se pravděpodobně každých 6 hodin a při prvním vstupu může být kompletně prázdné) – počty zmínek, počty nových sledujících a počty odešlých sledujících.

Samotný přehled Tweetu si navíc můžete přepnout na zobrazení “dobrých” (good) a “nejlepších” (best) tweetů. Což může být dobré k rychlému nalezení toho, co se vám podařilo nejvíce. Hodit se ještě navíc může to, že si data o tweetech můžete exportovat (CSV) a zpracovat podle vlastní potřeby.

Followers by čistě teoreticky mělo obsahovat informace o sledujících, ale ani po měsíci čekání se mi nepodařilo tam vidět nic jiného než “It may take up to 24 hours to display the data for this graph.“. Po dotazu na podpoře Twitteru jsem se dozvěděl, že prý mám počkat, že se to aktualizuje jednou týdně – ale jak je vidět, ani po měsíci se toho mnoho nezměnilo.