Pokud něco chcete prodat, e-mail a placení za proklik fungují coby nejlepší akviziční nástroje. A e-mail je čím dál tím lepší. Facebook? Twitter? Nic moc.
Můžete nebýt na Facebooku? V některých případech (zejména v USA, kde má velmi silnou pozici) je skoro nemožné nebýt na Twitteru. Jenže, pokud něco na Internetu prodáváte, jsou sociální sítě stále plné otazníků. K prodeji totiž stále moc neslouží a jejich hlavní role tak stále zůstává hlavně ve formě dalšího kanálu pro podporu zákazníků.
Nejvíce zajímavé je, že sociální sítě zcela poráží tak stará technika, že to je až těžko představitelné. E-mail si od loňského roku polepšil o několik procent v úspěšnosti získávání nových zákazníků. Reklama s placená za proklik zůstává na stejné, zhruba 10%, úrovni. Facebook? Twitter? Podle studie společnosti Custora se pohybuje někde na zcela zanedbatelné úrovni.
Podobně je tomu u další používané metriky – CLV (Customer Lifetime Value) sledující hodnotu zákazníka po dobu jeho vztahu se společnosti. Nejvyšší hodnoty zde dosahují zákazníci získaní přes organické vyhledávání (+54 % nad průměrem). Následuje PPC (+37 %), E-mail (+12 %) a Affiliate (+8 %). Bannerová reklama a Facebook se podílí pouze jedním procentem, Twitter je 23 procent pod průměrem.
Pokud byste snad hledali obdobná zajímavá data pro Česko, zkuste Dobu Webovou a tamní data týkající se E-commerce v Česku. Podle tam zveřejněných údajů v Česku nejvíce návštěvníků pro e-commeric přivádějí vyhledávače, naásleduje PPC. E-mail možná právě sleduje vzestup, který je zmíněn v americké studii – byl označen skokanem roku.