Volvo Cars of North America (tedy severoamerické Volvo) spustilo novou reklamní kampaň zapojující do dění uživatele. Spustilo ji na Pinterestu, nové rozvíjející se „vizuální“ sociální sítí. Na speciální kanálu kampaně (pinterest.com/volvocarsus)   oslovuje uživatele s žádosti o popis jejich představ o ideálním cestování.

Uživatele na Pinterestu se mohou kampaně účastnit tak, že vytvoří nástěnku pojmenovanou „Volvo Joyride“ a na nástěnku umístí Volvo model S60 T5 AWD spolu s tipy na jejich oblíbená místa pro cestování, zastávky, doporučené atrakce, písničky oblečení či prostě cokoliv dalšího, co je podle nic součástí skvělého cestování.

Výherci soutěží o čtyřdenní pronájem zmíněného modelu Volvo, navrch dostanou ještě nějaké drobnosti v podobě ubytování, dárkových karet na pohonné hmoty, jídlo i pití, oblečení či hudbu.  Vítěze se stano tři účastnicí s největším počtem repinů, líbí a komentářů.

Volba Pinterestu byla pro Volvo ovlivněna zejména cílovou skupinou – na Pinterestu by mělo být nejvíce žen mezi 25 a 54 lety. Významnou roli hraje i vizuální forma této sociální sítě. Volvo do kampaně zapojilo i bloggerku Victoria Smith (www.sfgirlbybay.com), která na Pinterestu vytvořila vlastní  nástěnku (pinterest.com/sfgirlbybay/volvo-joyride) – ta je součástí jejího Pinterestu a může tak těžit z 417 tisíc sledujících, které Smith má.

Samotné Volvo na Pinterestu prozatím nijak výrazně nezabodovalo – pinterest.com/volvocarsus má 841 sledujících a na první pohled chybí vazba na účastníky (nelze jednoznačně říci, že sledující se také účastní soutěže). Podle Volvo Starts Its Engine on Pinterest Campaign se soutěže účastní už zhruba šest stovek lidí.