5S – Martin Lochmann, markeťák tělem i duší

Martina jsem poznal v Proximity, v době kdy mi přišlo vhodné naučit se něco zcela nového. A Martin (spolu s dalšími lidmi ze skvělé firmy) mě to naučil. Má můj obdiv. Třeba i proto, že ač Němec, žije už dost dlouho v Česku. A taky pro to co je, markeťák tělem i duší. Člověk s jasným názorem, který je schopný podat tak, že dokázal přesvědčit (většinou) i mě. A to se nestává příliš snadno.

Marketing?

Je konečně zase hodně napínavý, změnily se pravidla. Procházíme (nejen) finanční krizí a lidé si nejsou jisti, co bude do budoucna. Potřebují se bavit jinými zprávami, než jen dennodenními negativními kauzami a masírkou kolem ekonomické nejistoty. A konečně i čím dál tím více marketérů a představitelů firem pochopilo, že by měli nabídnout příběhy, které lidi baví a jsou pozitivní.

Ti co pochopili tento „zeitgeist“ vědí, že potřebují inovovat a být kreativní. Jsou si vědomi, že klasický model správné distribuce, vhodné cenotvorby, vývoje a zviditelnění jejich produktů už zdaleka nestačí k tomu, aby získali tu vzácnou pozitivní energii zákazníka. A vzhledem k technologickému vývoji komunikace (sociální sítě, online možnosti porovnávání, šíření zpráv a přístup k aktuálním, často dobře zpracovaným informací) ti odvážnější vědí, že musí riskovat a reagovat čím dál tím rychleji – občas v reálném čase. Aby přinesli právě tu žádanou a obdivovanou inovaci a inspiraci v oblasti toho, co by lidé mohli chtít, o čem a čím se chtějí bavit.

Z mého pohledu je to vynikající zpráva pro kreativní agentury, máme o čem přemýšlet a čím se bavit!

Domov?

Domov je Praha, kde žiju od roku 1996, s manželkou Tinou a synem Florianem, kde mám kamarády, dobré známé a své kolegy. Domov je ale taky Mnichov, kde mám rodiče a sestru. A když tam jsme všichni spolu, v bytě kde jsem vyrůstal, tak se cítím úplně nejvíc doma. Uvědomuji si, že čím dál tím více pro mě záleží, s kým jsem, než kde se nacházím, abych se cítil doma.

Podnikání?

Nechápu a vadí mi, že pojem podnikání a obzvlášť podnikatel, je často vnímáno jako nadávka. Pro mě podnikání znamená být aktivní. A také naplnění důležité části mého života. Koneckonců to také znamená velkou zodpovědnost.

Po mém příjezdu do Prahy mě překvapilo, jak málo jsem potkával mladé lidi, kteří podnikají. Ale naštěstí se to mění, celý obor okolo digitálu je daleko více „enterpreneural“ a tak se najednou potkávám s mladými profesionály, kteří jsou plní energie, nadšení a velice úspěšné podnikají v tomto fascinujícím oboru. Cítit tuto energii je úžasné.

Rodina?

Jsem naprosto přesvědčen, že až si jednou zhodnotím svůj život, bude rodina nejdůležitější v mém žebříčku. Chtěl bych trávit daleko více času s mojí rodinou, jak s manželkou a dětmi, tak s rodiči a sestrou. Nedaří se mi to zatím tak, jak bych si přál. A jenom doufám, že si to jednoho dne nebudu vyčítat.

Čeština?

Přiznávám, že to je tak trochu moje ostuda. Dodnes nechápu „i“ a „y“, spoustu dalších věcí a píšu tak špatně, že občas jsou moje texty až nepochopitelné. Mám zakotvenou němčinu jako výchozí bod a nedaří se ji úplně vypnout. Co mě ale hodně překvapuje, je ten obrovský rozdíl mezi mluvenou řečí a spisovnou češtinou.

Zdaleka ne všichni, ale přesto bych řekl většina lidí, které potkávám, mluví hrozně omezeným a občas až vulgárním jazykem. V porovnání s tou krásnou spisovnou češtinou, která ve mě v podání některých českých spisovatelů vzbuzuje fantazii, melancholii a snění, je to smutné. Mělo by se s tím něco udělat. Vidím tu velkou zodpovědnost státu a školského systému, protože já asi nebudu tím správným iniciátorem …

___________________________
5S aneb Pět Slov je pokus
. Pět slov položených jako otázka je ideální cesta jak se vyhnout složitému formulování otázek pro rozhovor. Riziko je v odpovědích. Zpovídaný může také zvolit pět slov jako odpověď. Takové je riziko. 5S představuje zajímavé lidi, zajímavé pro tazatele, který doufá, že budou zajímaví i pro čtenáře. A že o sobě poví něco zajímavého.