Čerstvá studie IAB Europe (viz 426.9m Europeans online across 28 markets … from Belgium to Bulgaria, UK to Ukraine – Europeans are more connected than ever before) říká spoustu zajímavých věcí.
- Evropští internetoví uživatelé ve věku 16-24 nejvíce sledují televizi (83 %) a poslouchají rádio (81%) online
- Ti ve věku 35-44 a 45-54 nejvíce čtou noviny online (93 %)
- 91 % čte online zprávy, více jde o muže (93% vs 89%)
Potvrzuje se i trend používání internetu při sledování televizi. Dobrou zprávou v tomto ohledu je, že třetina z 48 % lidé co to dělají uvádí, že to co na internetu dělají, má vztah k tomu, na co se dívají.
% sledující TV online | % čteoucí noviny online | % poslouchající rádia online | |
16-24s | 83% | 89% | 81% |
25-34s | 70% | 92% | 67% |
35-44s | 81% | 93% | 78% |
45-54s | 70% | 93% | 60% |
55+ | 67% | 90% | 57% |
Muži | 93% | 73% | 68% |
Ženy | 89% | 74% | 66% |
- Prakticky všichni evropští internetoví uživatelé na Internetu hledají informace o produktech a službách
- 87 % z nich online nakupuje, přičemž 19 % své nákupy dělá kompletně online (nejdále je v tomto ohledu Británie, kde toto uvádí 32 %)
- 46 % udává, že často navštěvují weby svých oblíbených značek
- 30 % udává, že je pravděpodobnější, že koupí značku, kterou sledují na sociálních sítích
- Průměrný evropský uživatel internetu utratí za půl roku 544 Euro v podobě online nákupů
Skoro dvě třetiny uživatelů internetu v Evropě ho používají každý týden, 37 % k tomu používá více než jedno zařízení. Mobilní telefony k tomu slouží v 21 % případů (139.2 milionu lidí), ti ve věku 16-24 let dokonce v 30 %. Evropané pak podle IAB Europe tráví online 14.8 hodiny týdně.
- V Evropě je 429.6 milionu uživatelů Internetu (65 %)
- 64 % používá pro přístup k Internetu tradiční počítač, online tráví 13:3 hodiny týdně
- Uživatelé přistupující na Internet přes mobil tráví online 9.4 hodiny týdně, s tablety 9.3 hodiny týdně