Většina Evropanů používá tradiční média v online podobě

Čerstvá studie IAB Europe (viz 426.9m Europeans online across 28 markets … from Belgium to Bulgaria, UK to Ukraine – Europeans are more connected than ever before) říká spoustu zajímavých věcí.

  • Evropští internetoví uživatelé ve věku 16-24 nejvíce sledují televizi (83 %) a poslouchají rádio (81%) online
  • Ti ve věku 35-44 a 45-54 nejvíce čtou noviny online (93 %)
  • 91 % čte online zprávy, více jde o muže (93% vs 89%)

Potvrzuje se i trend používání internetu při sledování televizi. Dobrou zprávou v tomto ohledu je, že třetina z 48 % lidé co to dělají uvádí, že to co na internetu dělají, má vztah k tomu, na co se dívají.

% sledující TV online % čteoucí noviny online % poslouchající rádia online
16-24s 83% 89% 81%
25-34s 70% 92% 67%
35-44s 81% 93% 78%
45-54s 70% 93% 60%
55+ 67% 90% 57%
Muži 93% 73% 68%
Ženy 89% 74% 66%
  • Prakticky všichni evropští internetoví uživatelé na Internetu hledají informace o produktech a službách
  • 87 % z nich online nakupuje, přičemž 19 % své nákupy dělá kompletně online (nejdále je v tomto ohledu Británie, kde toto uvádí 32 %)
  • 46 % udává, že často navštěvují weby svých oblíbených značek
  • 30 % udává, že je pravděpodobnější, že koupí značku, kterou sledují na sociálních sítích
  • Průměrný evropský uživatel internetu utratí za půl roku 544 Euro v podobě online nákupů

Skoro dvě třetiny uživatelů internetu v Evropě ho používají každý týden, 37 % k tomu používá více než jedno zařízení. Mobilní telefony k tomu slouží v 21 % případů (139.2 milionu lidí), ti ve věku 16-24 let dokonce v 30 %. Evropané pak podle IAB Europe tráví online 14.8 hodiny týdně.

  • V Evropě je 429.6 milionu uživatelů Internetu (65 %)
  • 64 % používá pro přístup k Internetu tradiční počítač, online tráví 13:3 hodiny týdně
  • Uživatelé přistupující na Internet přes mobil tráví online 9.4 hodiny týdně, s tablety 9.3 hodiny týdně