Pavel Zima: Lide.cz nechceme nechat pomalu umírat, chceme přijít s něčím novým

V rámci rozhovoru s Pavlem Zimou (viz Pavel Zima: Jsem velký skeptik, co se týče sociálních sítí a Pavel Zima: Seznam dlouho běžel v udržovacím režimu) jsem dal možnosti českým twitteristům položit otázky. Na co se ptali, ale hlavně co Pavel Zima odpověděl, najdete v tomto článku. A nezapomeňte si přečíst i celý velký rozhovor na Lupa.cz

Pět otázek položených českými twitteristy (z okruhu mých sledujících) a odpovědi Pavla Zimy. Otázku E. Kožušníka (viz poslední část níže) jsem nakonec ještě sám mírně rozšířili.

[highlight]Nezapomeňte si přečíst na Lupa.cz velký rozhovor – Pavel Zima: Jsem velký skeptik, co se týče sociálních sítí a Pavel Zima: Seznam dlouho běžel v udržovacím režimu[/highlight]

Jaké jsou záměry s Lide.cz?

Aktuálně hledáme nový koncept, to znamená, že nechceme tuto službu nechat pomalu umírat, ale chceme přijít s něčím novým, o čem budeme přesvědčeni, že je prospěšné pro uživatele, a že to bude něco nového. Ale zatím ho nemáme.

Byl Cimrman úplně poslední novinkou Seznamu?

Rozhodně ne.

Jak dlouho vydrží být Seznam v ČR jedničkou ve vyhledávání?

Já věřím, že dlouho, ideálně navždy, uděláme pro to maximum.

Kdybyste nepracoval pro Seznam, dokázal byste si představit pracovat pro Google?

Je to zcela hypotetická otázka, já jsem tady navždy, to znamená, že k té situaci ani nemůže dojít. Samozřejmě se akcionáři můžou rozhodnout, že už nejsem pro firmu prospěšný, může se stát cokoliv, ale já nemám v plánu odtud utéct od rozdělané práce. Mě to tady baví a momentálně mám úplně nový impuls v produktu. To musí posoudit jiní, jestli to uvnitř ve firmě je vidět nebo ne. A jestli to v r. 2012 bude vidět i zvenku.

Poslední otázka byla od politika E. Kožušníka ve smyslu, zda vidíte něco problematického na legislativě EU?

Až nám EU zakáže používat cookies, tak se bojím, že to bude velmi znevýhodňovat evropské internetové prodejce reklamy proti všem ostatním, kteří budou registrovaní mimo EU. Některé tyhle snahy upřímně nechápu. A my budeme muset hledat jiné metody, jak cílit reklamu poněvadž budeme v Evropě nekonkurenceschopní se světem. A já bych opravdu nerad stěhoval tuhle firmu někam mimo EU jen kvůli tomu. Protože my si opravdu stojíme za tím, že jsme česká firma a platíme tady daně a zatím nám legislativa nekomplikuje život natolik, abychom přemýšleli o tom, že začneme řešit registraci někde jinde.

Co čerstvá snaha EU řešit regulačně otázku soukromí uživatelů?

Ta je hodně blízko těm cookies.

Oni teď řeší možnost, aby člověk mohl kompletně smazat svoji digitální stopu, na to se díváte jak?

My si dáváme sakra pozor, abychom data, která posbíráme o uživateli, nikdy nespojovali s tou fyzickou osobou. Nehledě na to, že je to opravdu těžké, pro nás je to anonymní uživatel (dostali jsme za to i pozitivní cenu Big Brother Awards), takže tady jsme v kontaktu s úřadem pro ochranu osobních údajů a snažíme se maximálně vycházet vstříc a díváme se na to, co vzniká v Bruselu…

Dostali jste někdy nějakou žádost od člověka, abyste mu poskytli informaci, co všechno o něm víte?

Nevím o tom. A ani si nedokážu představit, jak bychom to s tím konkrétním člověkem spojili.

[highlight]Nezapomeňte si přečíst na Lupa.cz velký rozhovor – Pavel Zima: Jsem velký skeptik, co se týče sociálních sítí a Pavel Zima: Seznam dlouho běžel v udržovacím režimu[/highlight]