Informace z Facebook Page vidí pouze od 3 do 7.5% fanoušků

Další analýza potvrzuje to, co už ukázalo Simplify 360 v květnu (viz Milion fanoušků na Facebooku = 826 líbí). Čím více fanoušků má Facebook Page (Stránka), tím méně je úspěšná v sdělování informací.

Stránka s více než milionem fanoušků dosahuje pouze 2.79% úspěšnosti. Pouze 2.79% fanoušků vidí denně informace, které Stránka fanouškům “zasílá”. Malé stránky, od tisíce do 10 tisíc fanoušků jsou na tom podstatně lépe s 9.38%.

PageLever uvedená čísla odvozuje velmi pravděpodobně z Insights statistik Facebooku, kde je nutné upozornit, že jde o statistiky s značně problematickou metodikou. Neměří ve skutečnost to zda fanoušek viděl informaci ze Stránky, ale pouze skutečnost, že se daná informace objevila na jeho Facebooku. Fanoušek ji ve skutečnosti nemusel vůbec vidět, zejména z důvodu toho, že byla mimo viditelnou část okna prohlížeče a fanoušek k dané informaci z Page vůbec nedošel (vizFacebook Page Impressions – jak to s nimi vlastně je).

Velikost Stránky (počet fanoušků) % fanoušků, kteří vidí denně vkládané informace Zobrazení na fanouška Unikátní zobrazení Stránky na fanouška
1 000 – 10 000 9.38% 0.6846 0.03191
10 001 – 100 000 6.02% 0.8347 0.06297
100 001 – 1 000 000 6.11% 0.5706 0.02333
Nad 1 000 000 2.79% 0.5664 0.009506
Celkový průměr 7.49% 0.1401 0.001492

AllFacebook.com v SHOCKER: 3% To 7.5% Of Fans See Your Page’s Posts doporučuje, aby Facebook Page fanoušky zásobovala informacemi denně. Nepovažuji to za vhodné řešení a pro většinu firemních Stránek bych to rozhodně nedoporučoval. Ideální frekvence pro běžné firemní Stránky je 2-3 týdně. Nejenom z hlediska faktických možností firmy vymýšlet neustále nové a zajímavé informace vhodné k sdělováním fanouškům, ale také z hlediska toho, že příliš časté sdělování informací na firemních stránkách je fanoušky přijímáno nepříznivě (viz Nejčastější důvody proč fanoušek už nechce být fanouškem).

Samozřejmě existují Stránky, kde denní uveřejňování informací je vhodné a dokonce nutné – typicky e-shopy, slevové servery, tedy cokoliv co představuje samo o sobě denní nabídku. Ale i v tomto případě je nutné pečlivě vybírat co, jak a kdy na Stránku umístit. A ještě pečlivěji volit mezi rozesláním informací zaměřených na prodej vs. informací zajišťujících zapojení fanoušků do dění.

Při posuzování úspěšnosti Stránek na základě údaju z Insights je také nutné si uvědomit, že zde velkou roli hraje interní “rank” Stránky u Facebooku. Ten ve velmi výrazné míře ovlivňuje, zda se sdělení ze Stránky vůbec dostane k fanouškům. A sami fanoušci také mohou výrazně ovlivnit co vlastně na Facebooku vidí (viz “Nejnovější” příspěvky na Facebooku neukazují všechno a jak je to vlastně s výběrem)