Finanční výsledky Yahoo nejsou nijak příznivé, 6% propad příjmů, 28% propad v zisku. A partnerství ve vyhledávání s Microsoftem nepřináší pro Yahoo žádné velké výhody. Vyhledávání je tak už druhé čtvrletí na ústupu.
The Yahoo Search Revenue Disaster (Danny Sullivan na Search Engine Land) říká, že Yahoo ukazuje na Microsoft jako důvod poklesu příjmů z vyhledávání – jedna ve formě 12% odvodu z příjmů ve vyhledávní a také z důvodu toho, že inzerce od Microsoft není dostačující (Yahoo v říjnu 2010 přešlo na inzerci poskytovanou Microsoftem). podle Sullivana ale má vyheldávání na Yahoo problémy už od roku 2008. A Microsoft tedy není jediným faktorem.
Komentář Yahoo CEO Carol Bartz:
On the downside, however, adCenter isn’t yet producing the RPS [revenue per search] we hoped for and are confident as possible. Advertisers are seeing strong ROI, but technical limitations in the current adCenter platform mean the click volumes just isn’t there yet. We had expected RPS to be neutral by midyear, it’s now evident that it will take Microsoft longer to achieve that goal. We expect that to happen by year-end. In the meantime, the RPS guaranty helps protect our revenue and our view of the long-term potential of the marketplace remains unchanged.
We are working very close with Microsoft on this. They understand the issues and they’re hard at work on systems architecture, science models and better features and functions in adCenter. They have an aggressive roadmap to bring those to the marketplace.
Sullivan se ve své analýze zamýšlí nad tím, proč se Yahoo nedaří vyhledávání proměnit v odpovídající příjmy – zejména v okamžiku, kdy podle údajů o návštěvnosti je vyhledávání na Yahoo na mírném vzestupu. A zamýšlí se také nad tím, zda vyhledávání vytváří něco více, než “hezká” čísla počtech zhlédnutých stránek. A velmi důkladně se věnuje otázce, jestli partnerství s Microsoftem skutečně přináší peníze, které si od toho Yahoo před lety slibovalo.