Apple iPad will fail in the enterprise: Dell je zajímavá sonda do myšlení Andy Larka, šéfa globálního marketingu společnosti Dell. O iPadu si myslí jen to nejhorší. A co navíc, nabízí jedno vyjádření, které svědčí o nepochopení tabletů.
Andy Lark je sice šťastný, že Apple vytvořilo trh a postaralo se o entuziasmus, ale na budoucnost iPadu v podnikání nevěří. „Otevřené, schopné a dostupné vyhraje, nikoliv uzavřené, drahé a proprietární,“ říká Lark. Což je obvyklý argument těch, co nechtějí připustit, že by Apple mohlo být úspěšné. I přes častý výskyt tohoto argumentu to ne zcela funguje tak, jak si představují.
Podstatně humornější je ale Lark v okamžiku, kdy se dostává k vysvětlení toho, že iPad je vlastně drahý:
An iPad with a keyboard, a mouse and a case [means] you’ll be at $1500 or $1600; that’s double of what you’re paying. That’s not feasible.
Ano, Andy Lark je přesvědčen, že i iPadu si musíte pořídit klávesnici, myš a obal. A tím se dostanete na cenu 1600 dolarů. Právě tenhle výrok je kandidátem na případný úsměvný výrok týdne.
Lark poněkud nechápe tablety a jejich využití, byť další věci, které zmiňuje, mají opodstatnění. Apple iPad není připraven pro využití a nasazení ve firmách – chybí možnost správy (přes iTunes není možné spravovat firemní hardware a software, jedině v případě někoho vyžívajícího se v nočních můrách), chybí dostatečná možnost integrace a propojení s dalším firemním železem i informačními systémy.
Jenže iPad (a obecně tablet) není možné chápat jako náhradu PC – tablet je perfektní pomůcka, nenahrazuje osobní počítač ve firmě, ale doplňuje ho a rozšiřuje možnosti. Pohled Dellu je pochopitelný, zajímá je firemní nasazení tabletů, prodeje velkých objemů firmám, se servisními smlouvami, podporou, administračním software a řadou dalších věcí.
Problém firemního IT v roce 2011 je ale poněkud jiný, než někdy v roce 2000. Řada aspektů firemního IT je dnes diktována uživateli – ti chtějí používat věci, které jsou použitelné. Použitelné tak snadno jako je iPad či iPhone. Často chtějí využívat i vlastní železo (mobily, tablety, e-čtečky) a dosáhnout určité míry symbiózy s firemní „kulturou“. Svět se mění a s tím je potřeba počítat.