Foursquare převedlo některé své uživatele na „celebrity“

Pokud máte přes  1000 přátel, jste na Foursquare celebritou. Z 900 vašich přátel se stanou pouze sledující (followers) a první 100 v pořadí zůstane přáteli.

Foursquare converts most “popular” users to celebrity accounts oznamuje poměrně zásadní změnu na www.Foursquare.com – automatický proces promění uživatele s více než 1000 přáteli v celebrity. Prvních 100 přátel v pořadí zůstane přáteli a devět stovek dalších se promění pouze ve sledující (followers). Celebrita zároveň přestane vidět informace o check-in od sledujících.

Foursquare tento krok obhajuje tvrzením, že „Foursquare je typicky služba, kde uživatelské skupiny jsou více úzce řízené„. A právě na základě toho došli k tomu, že 1000 přátel je maximum, které vůbec kdy jakýkoliv uživatel může mít aby si zachoval jednoduchost a udržel soukromí. Nově vzniklé „celebrity“ si budou moci náhle vzniklou stovku přátel dále rozšiřovat. Co ale nebudou moci, je proměnit přítele (friend) ve sledujícího (follower).

Pro celebrity bude nově k dispozici i možnost sdílení check-inu odděleně pro přátele a sledujících.

Poněkud nepromyšlený krok od Foursquare už vyvolal množství kritiky uživatelů, včetně upozorňování na skutečnost, že chroničtí sběratelé přátele se rázem proměnili v celebrity, aniž by k tomu byl jakkoliv reálný důvod (příklad Chris L. s 45 367 „sledujícími“ a nyní již 129 přáteli). Kritizována je i skutečnost, že celebrita může proměnit sledujícího v přátele, aniž by do toho sledující mohl jakkoliv zasáhnout – uživatelé se, pravděpodobně oprávněně, obávají zneužití v rámci firemního marketingu na Foursquare.

Hate the term celebrity. They changed my account to this new format and im just an average joe. (Dave Peck)

Změna navíc velmi pravděpodobně vyvolá i vlnu zájmu o získání 1000 přátel potřebnou k tomu, aby se účet automaticky proměnil v „celebritu“.  A v praxi to mimo jiné, s trochou nadsázky, znamená, že „polovina populace Indonézie se stala přes noc foursquare celebritami“. Indonézští uživatelé jsou tak trochu noční můrou Foursquare – „přátele“ využívají k nalezení nových badges (odznáčků), které poté získávají aniž by ve skutečnosti na daném místě byli.