Skoro dvě třetiny amerických internetových uživatelů zaplatily za stažení nebo přístup k nějakému online obsahu na internetu. Ať už jde o hudbu, hry, přístup ke zpravodajství či dospělácký materiál.
Podle Pew Research (PDF) je nejvíce placeno za hudbu, software a aplikace. Výsledky vycházejí ze vzorku 755 uživatelů a časového období mezi 28.říjnem a 1. listopadem a důraz byl kladen na odlišení online nákupu „hmotných“ věci (například hudby na CD).
- 33% internetových uživatelů zaplatilo za online hudbu
- 33% za software
- 21% zaplatilo za aplikace pro telefony nebo tablety
- 19% zaplatilo za hry
- 18% za noviny, časopisy, články či zprávy
- 16% za video, filmy či TV obsah
- 15% za vyzváněcí melodie
- 12% za digitální fotografie
- 11% zaplatilo ze premium členství na webech, které nabízejí jiné věci zdarma
- 10% za e-knihy
- 7% za podcasty
- 5% za pomůcky nebo věci v počítačových hrách
- 5% za cheaty pro video hry
- 5% zaplatilo za přístup k webovým službám
- 2% zaplatilo za dospělácký obsah
- 6% zaplatilo za něco jiného, než je uvedeno v předchozím přehledu
Lidé platící za obsah na internetu zpravidla nakupují pouze omezený okruh věcí – 46% zaplatilo za pouze jeden či dva typy obsahu. 16% zaplatilo šest a více typů. Detaily najdete v následujícím grafu.
Průměrná útrata většiny uživatelů za online obsah se pohybuje okolo 10 dolarů měsíčně. Ve skutečnosti je průměr 47 dolarů (z toho 12 USD za předplacený přístup k obsahu) – navyšuje ho menší skupina uživatelů, kteří nakupují online obsah a služby výrazně více, než ostatní uživatelé.
Přístup k placenému obsahu je v 23% prostřednictvím předplacených služeb a v 16% za jednotlivé soubory. Ještě méně, 8%, představuje placení za přístup k streamovanému obsahu.
Zajímavá je i následující série tabulek – ukazuje rozdíly mezi placení za jednotlivé druhy obsahu ve vztahu k sociodemografii.