65% internetových uživatelů zaplatilo za online obsah

Skoro dvě třetiny amerických internetových uživatelů zaplatily za stažení nebo přístup k nějakému online obsahu na internetu. Ať  už jde o hudbu, hry, přístup ke zpravodajství či dospělácký materiál.

Podle Pew Research (PDF) je nejvíce placeno za hudbu, software a aplikace. Výsledky vycházejí ze vzorku 755 uživatelů a časového období mezi 28.říjnem a 1. listopadem a důraz byl kladen na odlišení online nákupu „hmotných“ věci (například hudby na CD).

  • 33% internetových uživatelů zaplatilo za online hudbu
  • 33% za software
  • 21% zaplatilo za aplikace pro telefony nebo tablety
  • 19% zaplatilo za hry
  • 18% za noviny, časopisy, články či zprávy
  • 16% za video, filmy či TV obsah
  • 15% za vyzváněcí melodie
  • 12% za digitální fotografie
  • 11% zaplatilo ze premium členství na webech, které nabízejí jiné věci zdarma
  • 10% za e-knihy
  • 7% za podcasty
  • 5% za pomůcky nebo věci v počítačových hrách
  • 5% za cheaty pro video hry
  • 5% zaplatilo za přístup k webovým službám
  • 2% zaplatilo za dospělácký obsah
  • 6% zaplatilo za něco jiného, než je uvedeno v předchozím přehledu

Lidé platící za obsah na internetu zpravidla nakupují pouze omezený okruh věcí – 46% zaplatilo za pouze jeden či dva typy obsahu. 16% zaplatilo šest a více typů. Detaily najdete v následujícím grafu.

Průměrná útrata většiny uživatelů za online obsah se pohybuje okolo 10 dolarů měsíčně. Ve skutečnosti je průměr 47 dolarů (z toho 12 USD za předplacený přístup k obsahu) – navyšuje ho menší skupina uživatelů, kteří nakupují online obsah a služby výrazně více, než ostatní uživatelé.

Přístup k placenému obsahu je v 23% prostřednictvím předplacených služeb a v 16% za jednotlivé soubory. Ještě méně, 8%, představuje placení za přístup k streamovanému obsahu.

Zajímavá je i následující série tabulek – ukazuje rozdíly mezi placení za jednotlivé druhy obsahu ve vztahu k sociodemografii.