Kik.com získal milon uživatelů za dva týdny, podvodem na uživatelích

Jak je možné nabrat během dvou týdnů milion uživatelů (Zero to a Million in 15 Days) a poté pokračovat v raketovém růstu? Podvod. A ignorováním základních pravidel bezpečnosti.

Kik Messenger (www.kik.com) je něco mezi IM (na způsob ICQ, MSN Messenger, atd) a SMS klientem (ovšem textové zprávy fungují jenom mezi uživateli Kik software). Během 15 dnů po spuštění se tvůrci pochlubili překročením hranice jednoho milionu uživatelů – podezřele rychlý růst, byť v době Internetu a (hlavně) sociálních sítí je možné všechno. Pokud jste se stali obětí Kik.com, tak jste ale trochu naletěli.

Kik.com získal milon uživatelů za dva týdny, podvodem na uživatelích

První podstatná věc je v otázce  bezpečnosti (viz Kik Messenger Insecure).

Kik.com ignoruje i ty nejzákladnější věci, které se týkají potřebné ochrany soukromí. Postavit komunikační software na XMPP posílaném v čistě textové podobě je zlé. A posílat takhle i hesla je hodně zlé. A jakkoliv nějaká ta Pravidla na ochranu soukromí (Privacy policy) mohou být jenom sada písmenek, Kik.com je vůbec nemá tam, kde by je bylo nejvíce potřeba – tedy v oblasti vámi posílaných a přijímaných zpráv.

Váš telefonní seznam v rukou někoho jiného

Horší a nebezpečnější je ale něco jiného – pokud jste Kik.com naletěli s aplikací pro iPhone (či BlackBerry), tak je důležité vědět, že Kik automaticky (tedy aniž by se vás zeptal a jakkoliv informoval) zpracuje váš kompletní telefonní seznam a použije ho. A zpracované informace, tedy telefonní čísla a e-mail vašich kontaktů, si může ponechat, aniž byste s tím cokoliv mohli dělat.

Ted Livingston

As part of the Kik service, we suggest people you „may know“ who are already on Kik. We do this by doing a one time scan of your address book to see if there is anyone already on Kik. Nothing is ever shared or stored (we need to update our privacy policy!)

Most of our users tell us they love this feature, but we have since been informed of a few rare use cases that could cause a bad experience. For this, we are extremely sorry. We are just testing a version of the clients that will allow users to opt out of this, which we will submit shortly. It’s been a crazy 17 days…

Podobně agresivní způsob použil Google při spuštění Google Buzz. A dostal se tím do velkých problémů, které nakonec vyústily v žalobu.