Promiňte mi to ošklivé slovo v titulku, ale je přesně odpovídající situaci. A přesně odpovídá tomu, jak hodně mne vytočilo následující vyjádření Regiojetum proč na jejich webu není možné použít správce hesel:
„Dobrý den. Nechceme, aby tam správce hesel fungoval a zajišťujeme to tak, že vy jako klient musíte heslo vždy zadat. Je to uděláno především z důvodu zvýšení bezpečnosti. S pozdravem, Váš RJ tým“ (zdroj)
Znemožnit používání správce hesel je zaručená cesta jak zásadně snížit bezpečnost. Vyhazov si zaslouží ten kdo tohle v Regiojetu vymyslel ale i ten, kdo tupě přeposílá toto vyjádření místo toho, aby upozornil management na zásadní problém.
Tahle idiocie (opět omluva) potom totiž vede k tomu, že ty zodpovědnější zákazníci musí dělat přesně to co Marek Lutonský:
Ach jo. Takže stejně musím správce hesel otevřít, protože *#>W+W~eAd,Vp.7}BL_VuGZ2a7k]}U si nezapamatuji ani neopíšu, a heslo musím zkopírovat. Trvá mi to několikrát déle, jsem naštvaný, není to k tomu ani o chlup bezpečnější. Kde firmy na tyto pitomé nápady chodí 🙁
Zdůrazním to „zodpovědnější zákazník“. Které se Regiojet rozhodl tímto nesmyslným omezení maximálně otrávit a znechutit jim používání jejich webu.
Většina z nich ale udělá něco podstatně nebezpečnějšího. Vrazí tam heslo co je snadné, jednoduché, zapamatovatelné a univerzální. Nejlépe nějaké takové jako 12345. Nezbývá než Regiojetu (a někomu počítačově a bezpečnostně negramotnému) pogratulovat k zásadnímu snížení bezpečnosti jejich webu.
TIP: Správce hesel vám pomůže nejenom si hesla pamatovat, ale také zlepší bezpečí