Pro co že jsem to hlasoval v Křišťálové Lupě roku 2018? To nejlepší z českého Internetu

Je to těžké, je to pokaždé těžké. V Křišťálové Lupě hlasovat (jako odborný porotce) je dost často provázeno hlavně tím, že člověk by chtěl dát šanci těm, co to ještě nevyhráli. Hledat nějaké ty nové objevy. V roce 2018 bych si ve veřejném hlasování (tužím už potřetí) mohl dát hlas pro vlastních @365tipu a v odborné části (podruhé myslím) dokonce pro sebe sama. Ale neudělám to.

V osobnosti roku to dám Jirkovi Královi. Za to že zabalil YouTube, za to že na YouTube vyrostl v moc fajn člověka. Kdyby tam Jirka nebyl, tak bych byl pro Kovyho, Michala Bláhu, Jindřicha Šídla. Což nic není proti těm pár dalším nejmenovaným 🙂 A ano, v téhle kategorie jsem i já. Mám tam nesmírně těžkou a fajnovou konkurenci.

Anticena bývá vždy těžká a i letos je tu velká konkurence. Black Friday aneb hraní si s cenami. Předražená mobilní data, výskyt dezinformačních webů na hlavní stránce Seznamu, EET a dezinformační weby v Google News. Favorité v před výběru. Postup do finále? Seznam a předražená data a rozhodování je to fakt těžké, protože oboje to má stejný podtón – prachy. Snahu vydělat jich co nejvíc, za každou cenu. Dávám to Mobilním operátorům za předražená data pro veřejnost.

Projekt roku vlastně tak trochu nemám rád. Málokdy tam totiž opravdu je něco co by byl projekt tohoto roku. A často tam bývají věci, které ani moc netuším proč tam jsou. Na druhou stranu, zrovna teď je výběr těžký. A víte čemu to dám? Branky body kokoti, já tu holku prostě miluju. Na dalších místech? Srpen 1968 v Českém Rozhlase, Ježíšková vnoučata a určitě i Televize Seznam. Pohnuli se hodně kupředu.

Globální produkty českých tvůrců bývají stejně těžké. Jako každý rok jsou tu nafouknuté bubliny promíchané s zajímavými věcmi, ale málokdy to je opravdu zásadně globální. Ale třeba Photoepa je hezká,. 3D od Průši zajímavé, Windy také zajímavé. Mimochodem, co tam dělá FlashScore.com jsem například nepochopil. Ale nakonec je to stejně jako miluje, protože dost obdivuju Janka Rubeše co dokáže, tak dávám Honest Guide.

Marketingová inspirace je další oříšek, o řadě věcí jsem v životě neslyšel, takže pokud to měla být inspirace dobrým marketingem, tak to asi někde selhalo. Některé jako inspiraci brát nemůže (příživnictví Rekola na Libeňském mostu například, a to přitom Rekola mám hrozně rád). Nakonec jsem nad touhle kategorii dumal asi 15 minut a proklikal všechno. A nenašel nic čemu dám hlas. Možná o fous to uniklo Xzone.cz. Tenhle e-shop mám hodně rád, ale nevím čím vstoupil do téhle kategorie, takže možná trochu spíš chyba popisů.

Obsahová inspirace obsahuje pěkné věci. A2alarm a Hrdinové kapitalistické práce, Bez faulu, Bez frází, ještě jednou boží Brandy Body Kokoti, trochu i Forbes Express, byť to už taky není nijak nové (ale je to povedené). Brankám jsem to už jednou dal, takže tady A2alarm a Hrdinové kapitalistické práce. To čtení bylo plné emocí.

E-commerce inspirace je taky dost zajímavé tím, že o spoustě věcí jsem nikdy neslyšel. Vlastně popravdě jen o jedné, Footshop, jsou taky boží (a s Peter Hajdučkem jsem před rokem dvěma dělal rozhovor). Jinak bod plus za ten erotický shop, ale moc neinspiruje. Bezpotisku.cz hezký nápad, ale na ocenění to nestačí. Dávám to nakonec Peterovi pro Foothsop. Protože jsem zrovna někdy předevčírem viděl fotky jeho nového obchodu. A protože byl na Vltavské, tam co padá most. Ne, dělám si legraci. Líbí se mi jak to dělají.

Veřejně prospěšná služba má docela dost hodně věcí na výběr.Aplikace Záchranka, Elpida o které vím sledováním jednoho moc milého děvčete, které kdysi pracovalo pro Nokiu (ahoj Lado!), skvělá Ježíškova vnoučata, praktičtí a dobří Manipulátoři.cz, Nocleženka či Paměťnároda.cz. Těžké vybírání. Ale protože se mi líbí jak se do všech těch věcí s vervou pustila právě Lada, tak to dávám Elpidě. A jako obvykle, pokud jsem ještě pár dalších z téhle kategorie nejmenoval, tak je to jen proto, že jsem líný to opisovat.

Tak a teď to víte. Schválně kdo to nakonec vyhraje.

Reklamy