V titulku uvedených 419 milionů je 22 % z 1.9 miliardy celku (lidí používajících chytré telefony). Na počítačích by to měla být zhruba polovina. Až tohle někde budete číst, tak pozor. Ne tak rychle. Jsou to čísla od PageFair, což je firma, která se živí software co obchází a blokuje blokátory.
A také je dost dobré vědět, že tahle čísla se odvozují už třeba jenom z toho, že lidé používají (ještě lépe řečeno, stáhli si ho) UC Browser od Alibaby a jiné prohlížeče co „umí“ blokovat. A také jsou tu drobné nesrovnalosti v tom, že třeba jenom v Číně by to mělo být 159 milionů lidí, zatímco v Německu pouze 1.1 milionu. Viz Asia is leading the adoption of mobile adblocking; North America is dodging the bullet (for now, at least) a přímo 2016 Mobile Adblocking Report
Co se naší části světa týče, tak 2016 Mobile Adblocking Report říká něco o tom, že zde blokuje 27 uživatelů z tisíce tím, že používá (ale opět pozor, stáhli si je, jestli je používají jasné není) prohlížeče, co blokují reklamu. Všimněte si jak je to poněkud chytře předloženo, 27 lidí z tisíc je pouze 2.7 %.
Uživatelé co používají aplikace na blokování jsou zastoupení devíti z tisíce. Tedy 0.9 procenta. Jinými slovy, kreativní hraní s čísly vyvolá paniku. Ale to je asi tak všechno. 3.6 % mobilních uživatelů má v mobilu něco, co blokuje reklamu. Když to zaokrouhlíme, tak 4 lidé ze sta. Nevíme zda blokují, ale blokovat mohou.