Tablety už neslouží jenom k hraní her, čtení na webu a sledování videa. Roste jejich využití v podobě nákupního nástroje.
Pokud tablety představovaly 6% podíl v placeném vyhledávání Google (v rámci USA), tak na konci roku 2013 by to mělo být 20 procent. Průměrná cena prokliku v posledním roce vzrostla o 25 % a na 62 centů, v případě desktopů vzrostla jenom o 9 %, na 75 centů (chytré telefony jsou hodně pozadu s 48 centy na kliknutí).
Podle Marin Software se v tomto roce cena inzerce dodávané na tabletech vyrovná té na desktopech a pro Google by to mělo představovat 5 miliard dolarů. Pouze z inzerce na tabletech. Mobilní inzerce, která s 18.4% podílem v roce 2012 není nijak velká, by měla v roce 2013 vzrůst na třetinový podíl.
Marin Software ale také upozorňují, že polovina z vyhledávání na tabletech je „nové“ hledání, zatímco druhá polovina kanibalizuje na vyhledávání z klasického počítače. Na mobilech je ale prý vše prakticky nové, lidé tam hledají restaurace, programy kin či oblečení v případech hledání, které by vůbec nenastalo.
Zdroj: Advertising Growth Shows That for Many, Tablets Are the PC