Sociální přihlašování může pomoci internetovým obchodům

Podle červencové studie platformy Janrain je Facebook výrazně preferovanou platformou pro sociální přihlašování. Janrain přitom vychází ze statistik z 365 000 webů, takže je možné výsledky považovat za relevantní. A jak ukazují i data v čase, Facebook coby přihlašovací nástroj výrazně roste. Ostatní platformy už na tom tak dobře nejsou.

Zajímavé na analýze je připomenutí toho, že právě sociální přihlašování může být prospěšné pro internetové obchody – 48 % lidí používá Facebook pro přihlášení se na internetové obchody (32 % používá Google). A nejde pouze o přihlašování v klasickém webu, tedy na počítačích, ale v 52 % je Facebook používán pro přihlašování i na mobilních telefonech (v 27 % je to Google).

Použití sociálního přihlašování nahrazuje nutnost samostatné registrace – návštěvníkovi webu je vytvořen místní účet, který je spojen s účtem na sociální sítě (Twitteru, Google či Facebooku) a každé další přihlášení je pouze věcí „průchodu“ skrz příslušné API Facebooku. Odpadá tak nutnost zadávat uživatelská jména, hesla i e-maily. Vše je tedy podstatně rychlejší a jednodušší – Facebook už několik let postupně vytlačuje dřívější řešení v podobě OpenID.

Pokud se internetový obchod (či obecně internetová služba) rozhodně implementovat sociální přihlašování, je ale potřeba myslet i na to, že ne všichni používají sociální sítě (Facebook používá zhruba polovina české internetové populace), nebo se nemusí chtít takto přihlašovat – je tedy nutné mít k dispozici i klasický způsob. Tedy registraci a vytvoření účtu.

Na co je ale ještě potřeba pamatovat je situace, kdy je daná sociální síť nedotupná nebo, což je mnohem problematičtější, uživatel přijde o svůj účet na sociální síti (hack, zákaz používání, atd). V rámci vytváření účtu přes sociální přihlášení je tak nutné vytvářet klasický účet, ke kterému je také možné se klasicky přihlašovat.

Zdroj: Social networks can be used to streamline the fractured online landscape for customers