Ve spotřební elektronice stoupá vliv digitálních informací a zábavy

Podle společnosti Gartner spotřebitelé celosvětově v roce 2010  utratili 2 biliony dolarů za digitální informace a produkty a služby z oblasti zábavy. Pro rok 2011 uvádějí částku 2.1 bilionu dolarů.

Podle analytiků společnosti Gartner dosáhnou výdaje spotřebitelů na produkty a služby v oblasti digitální zábavy a informací do čtyř let celkové částky 2.8 bilionu dolarů, o 0.7 bilionu dolarů více než letos. Dodavatelům přitom analytici doporučují co nejvíce diverzifikovat svoji nabídku.

Největší část z 2 bilionů dolarů (62%) tvoří platby předplatného za přístup ke komunikačním službám – mobilní a drátové hlasové služby, mobilní datové služby, SMS/TXT, vysokorychlostní internet, pevné linky, video služby, ale i předplatné za TV a online hry.

Druhou největší část (28%) tvoří samotná zařízení, 500 miliard představují zařízení spotřební elektroniky – mobily, handheldy, počítače a související zařízení, televize a herní konzole.

Nejmenší část (10%, 200 miliard dolarů) představuje útrata za obsah a software (polovina této částky), video obsah, video na vyžádání.

Gartner firmám doporučuje tři klíčové oblasti budoucího vývoje – bezdrátové vysokorychlostní připojení, LBS (lokační služby) a operační systémy.

Zdroj: Market Trends: Diversification Trends Capture More of Consumer Technology Spending