Tento týden přinesl dvě analýzy, které shodně upozorňují na nízkou úspěšnost inzerátů na Twitteru, mikroblogovací sociální síti. Promoted Tweets, Trends and Accounts jsou pro Twitter životně důležitým nástrojem snahy zajistit příjmy.
Twitter Failing To Attract Small Advertisers se věnuje otázce toho, zda je Twitter vhodné inzertní médium pro malé klienty – závěr je, že Twitter je výhodný pro velké firmy, celebrity a značky, ale pro malé klienty se nehodí. Malí klienti často inzerují s jediným cílem, zvýšení prodeje. A podle Hillary Bressler se k tomu Twitter nehodí.
“Je to více o image a značce,” říká. “Pro mnoho malých a středních podnikatelů útrata 10 až 30 tisíc dolarů vyžaduje 4% až 5% návratnost, někteří potřebují 8% až 9% (z přímých prodejů)“.
Článek ale zmiňuje pozitivní výsledky ve využití Twitteru samotného pro šíření informací. Promoted Tweet by v takovémto případě šel na příliš širokou skupinu, která nemá dostatečné zacílení.
Twitter Ads No Slam-Dunk Success, Say Ad Execs upozorňuje další článek. Podle článků jsou výsledky inzerce na Twitteru rozporuplné a Twitter bude mít těžké časy v soupeření s Facebookem, Google a dalšími online inzertními možnostmi.
“Náš klient to dělá pro získání zkušenost a aby byl součást této nové cool věci. Ale obchodní výsledky se zatím nedostavují,” komentuje situace Crag Macdonald, CMO společnosti Covario.
Mluvčí Twitteru říká, že mají dostatek malých a středních firem inzerujících na Twitteru s dobrými výsledky, konkrétní čísla ale Twitter nezveřejňuje.
Covario na příkladu využití Promoted Tweet inzerce ukazuje, že Twitter sice funguje, ale CTR (prokliky) jsou nízké. “Můj pocit je, že na to řeknou ‘naše peníze mohou být lépe utraceny někde jinde’,” říká Macdonald.
Twitter, podle další společnosti, je vypadá jako nejlépe využitelný pro zviditelnění společnosti nebo produktových jmen, méně pro podporu přímých prodejů.
Pro některé firmy ale Twitter funguje i pro přímý prodej – článek uvádí příklad Virgin Atlantic a omezené nabídky 50% slevy na lety z Kalifornie do Toronta – lístky se vyprodaly ani ne za den.