Osm z deseti dospělých v USA není ochotno platit za online denní zpravodajství, uvádí to Adweek/Harris v Most Americans Not Willing To Pay To Read News Content Online. A pokud už platit chtějí, tak částky zpravidla menší, než si představují vydavatelé.
A čím více se objevuje zpoplatněného obsahu, tím méně internetových uživatelů je ochotno platit – zatímco v roce 2009 to bylo 23% lidí, v posledním průzkumu už je to jenom 20%. Ochota platit klesá i s věkem, 18-34 představuje 26% těch co by platili, v ostatních skupinách je tu už jenom mezi 15 a 18%.
PAYING FOR NEWS CONTENT ONLINE
“How much, if anything, would you be willing to pay per month in order to read a daily newspaper’s content online?”
Base: All U.S. adults
Total Dec. 2009 |
Total |
Age |
Gender |
Education |
|||||||
18-34 |
35-44 |
45-54 |
55+ |
Male |
Female |
H.S. or less |
Some college |
College grad + |
|||
% |
% |
% |
% |
% |
% |
% |
% |
% |
% |
% |
|
Willing to pay (NET) |
23 |
20 |
26 |
18 |
15 |
17 |
25 |
15 |
15 |
19 |
28 |
More than $20 |
1 |
2 |
3 |
2 |
1 |
1 |
3 |
1 |
1 |
1 |
3 |
$11-$20 |
4 |
4 |
6 |
2 |
4 |
3 |
5 |
3 |
3 |
3 |
5 |
$1-$10 |
19 |
14 |
17 |
14 |
11 |
13 |
18 |
11 |
10 |
15 |
20 |
Nothing |
77 |
80 |
74 |
82 |
85 |
83 |
75 |
85 |
85 |
81 |
72 |
Note: Percentages may not add to 100% due to rounding