Google Seznam neporazil, ani v útratě za reklamu

Přelom roků 2010 a 2011 se nesl ve znamení reklamního souboje společností Seznam.cz a Google Czech Republic o první pozici mezi tuzemskými internetovými vyhledávači. Seznam.cz vsadil na sílu televizní kampaně podpořené tiskem, Google Czech Republic volil strategii televizní a internetové reklamy.

 


Seznam.cz vs Google Czech Republic – investice do reklamy listopad 2010 – leden 2011


Za období listopad 2010 – leden 2011 utratil Seznam.cz za reklamní aktivity více než 54,6 milionů korun. Vydal se přitom cestou silné televizní kampaně (46,6 mil. Kč), kterou podpořil inzercí v tisku (7,7 mil. Kč). Google Czech Republic své celkové výdaje rozprostřel mezi televizní (23,2 mil. Kč) a internetovou (12,2 mil. Kč) reklamu. V lednu 2011 výrazně posílil své investice i na poli outdooru (4 mil. Kč). Celkem v tomto období Google proinvestoval 41,4 milionů korun. Uvedlo to Admosphere v dnešní tiskové zprávě.

 


Seznam vs Google - investice do reklamy listopad 2010 - leden 2011


Česká republika se řadí mezí výjimky tím, že zde dosud není Google jasným lídrem trhu, jako je tomu ve většině ostatních zemí.