Uživatelé jsou ve vysoké míře závislí na mobilních aplikacích

Poptávka po mobilních aplikacích celosvětově roste a stojí za tím stále větší závislost lidí na mobilních technologiích. Uvádí to Nokia v rámci své nejnovější studie

Podle mezinárodního výzkumu, který si nechala zpracovat společnost Nokia, je 55 % dotázaných uživatelů chytrých telefonů přesvědčeno o tom, že aplikace v jejich telefonech obohacují jejich život doma (33 %), na cestách (19 %) i v práci (13 %).

Nokia si pro spolupráci na svém výzkumu vybrala profesora Trevora Pinche – předního sociologa a profesora v oblasti vědy a techniky z Cornell University. Jeho úkolem bylo analyzovat více než 5 200 uživatelů chytrých telefonů z deseti zemí. Cílem bylo získat představu o tom, jak způsob, jakým využíváme naše chytré telefony, reflektuje to, kým jsme.

Aplikace začínají odrážet způsob, jakým sami žijeme,“ říká Pinch.  Nejsou to přitom pouze naše osobnostní a povahové rysy, které ovlivňují náš výběr aplikací. Svou roli hrají i národnostní charakteristiky. „Dvě pětiny (43 %) respondentů aplikace ve svém mobilním telefonu využije několikrát za den, pokaždé však v jiném kontextu. Půvab mobilních zařízení přitom spočívá právě v jejich všestrannosti. Například businessman přijde domů z práce a půjčí svůj telefon dětem na hraní.

Zajímavosti z provedeného výzkumu:

  • Hry (38 %), sociální sítě (35 %) a hudební aplikace (29 %) tvoří tři nejčastěji stahované kategorie aplikací. Ty nejužívanější jsou však sociální sítě (31 %), hry (29 %) a nástroje (25 %).
  • Obyvatelé Jihoafrické republiky patří mezi ty vůbec nejzávislejší na sociálních sítích v mobilních telefonech. Pravidelně je využívá 45 % z nich, přičemž Brazilci a Indové se s 5 % ztrátou dělí o druhé místo.
  • Obyvatelé Singapuru se drží v čele tabulky mobilních hráčů. Celých 49 % z nich hraje nebo si stahuje do svého mobilního telefonu hry.
  • Číňané zase s velkým přehledem vedou v kategorii uživatelů mobilních telefonů dychtících po čerstvých zprávách a informacích. Ty pravidelně využívá 30 % z nich.
  • Téměř třetina (28 %) prakticky založených Italů by si s sebou na dovolenou do zahraničí vzala raději než tištěného turistického průvodce obdobnou mobilní aplikaci.

Pokud chcete zjistit, co o vás mohou prozradit aplikace, které využíváte ve svém mobilním telefonu, pak zavítejte na stránku blog.ovi.com/dailyapp/appitype/ a zjistěte, jaký aplikační archetyp jste.