Nová data IDC ukazují na sílící vliv Apple na trhu tabletů (“media tablet” podle IDC). Na trhu e-čteček má podobnou pozici Amazon se čtečkou Kindle.
V třetím čtvrtletí roku 2010 Apple prodalo 4.19 milionu iPadu, což představuje 87% celkového počtu prodaných kusů. Oproti předchozímu kvartálu trh vzrostl o 45.1% (z 3.3 milionu na 4.8 milionu). Plyne to ze zprávy IDC, které tablety definuje jako zařízení velikosti mezi 5 a 14 palci a používající “odlehčený operační systém”.
Rychlý růst je i na trhu elektronických čteček – ve třetím čtvrtletí Amazon prodal 1.14 milionu Kindle (41.5% celkového počtu prodaných e-čteček). Druhou nejprodávanější e-čtečkou je Pandigital Novel (440 tisíc), třetí Barnes and Noble Nook (420 tisíc).
Trh elektronických čteček v třetím kvartále 2010
Prodejce | Milionů prodaných | Podíl na trhu | |
1 | Amazon | 1.14 | 41.5% |
2 | Pandigital | 0.44 | 16.1% |
3 | Barnes and Noble | 0.42 | 15.4% |
4 | Sony | 0.23 | 8.4% |
4 | Hanvon | 0.23 | 8.2% |
6 | Others | 0.29 | 10.4% |
Pro rok 2010 IDC předpovídalo 17 milionů prodaných tabletů a předpovědi pro další roky předpokládají razantní růst – 44.6 milionu v roce 2011, 70.8 milionu pro rok 2012. Trh e-čteček pro rok 2010 je podle IDC 10.8 milionu kusů (72,4% prodaných v USA) – pro další roky IDC předpovídá 14.7 milionu a 16.6 milionu prodaných kusů.
IDC také upozorňuje na možné změny na trhu tabletů vlivem nově uváděných modelů, jmenuje hlavně Samsung Galaxy Tab (uveden na trh v čtvrtém čtvrtletí 2010), Motorola Xoom a RIM BlackBerry PlayBook.
IDC rozlišuje tablety na “media tablet” a “tablet PC” (x86 procesory a plný operační systém).