iPad výrazně pomohl trhu tabletů, stejně tak Amazon Kindle

Nová data IDC ukazují na sílící vliv Apple na trhu tabletů (“media tablet” podle IDC). Na trhu e-čteček má podobnou pozici Amazon se čtečkou Kindle.

V třetím čtvrtletí roku 2010 Apple prodalo 4.19 milionu iPadu, což představuje 87% celkového počtu prodaných kusů. Oproti předchozímu kvartálu trh vzrostl o 45.1% (z 3.3 milionu na 4.8 milionu). Plyne to ze zprávy IDC, které tablety definuje jako zařízení velikosti mezi 5 a 14 palci a používající “odlehčený operační systém”.

Rychlý růst je i na trhu elektronických čteček – ve třetím čtvrtletí Amazon prodal 1.14 milionu Kindle (41.5% celkového počtu prodaných e-čteček). Druhou nejprodávanější e-čtečkou je Pandigital Novel (440 tisíc), třetí Barnes and Noble Nook (420 tisíc).

Trh elektronických čteček v třetím kvartále 2010

Prodejce Milionů prodaných Podíl na trhu
1 Amazon 1.14 41.5%
2 Pandigital 0.44 16.1%
3 Barnes and Noble 0.42 15.4%
4 Sony 0.23 8.4%
4 Hanvon 0.23 8.2%
6 Others 0.29 10.4%

Pro rok 2010 IDC předpovídalo 17 milionů prodaných tabletů a předpovědi pro další roky předpokládají razantní růst – 44.6 milionu v roce 2011, 70.8 milionu pro rok 2012. Trh e-čteček pro rok 2010 je podle IDC 10.8 milionu kusů (72,4% prodaných v USA) – pro další roky IDC předpovídá 14.7 milionu a 16.6 milionu prodaných kusů.

IDC také  upozorňuje na možné změny na trhu tabletů vlivem nově uváděných modelů, jmenuje hlavně Samsung Galaxy Tab (uveden na trh v čtvrtém čtvrtletí 2010), Motorola Xoom a RIM BlackBerry PlayBook.

IDC rozlišuje tablety na “media tablet” a “tablet PC” (x86 procesory a plný operační systém).