Jaký je nový Android Market?

Nový Android Market jsou barevnější omalovánky. K tvorbě vzhledu se nejspíš dostal někdo zcela nový a vytvořil cosi, co je nesympatické a obtížně použitelné. V české verzi je sice konečně opravena chyba s nezobrazováním správného popisku pro “zdarma” dostupné aplikace, ale jinak je výsledek rozpačitý.

Většina obrazovky zaplněná ukázkami “vybraných” aplikací znamená, že zbylo podstatně méně místa pro přehled toho, co je vlastně opravdu k dispozici. Stále chybí pokročilejší metody třídění a čas od času se v horní částí přestanou zobrazovat ikony aplikací.  Praktická je snaha zobrazovat “podobné” aplikace, ale ani zde to nefunguje příliš dobře – výběrový klíč je pravděpodobně čistě fulltextový. A nabídka čas od času nesmyslná.

Zmizely i záložky, které dříve umožňovaly přepnout na určité informace o aplikaci – v nové verzi je všechno v podobě jedné dlouhé stránky, kterou je nutné posouvat.

Nový Android Market je tak  ukázkou toho, že design pro malou obrazovku vyžaduje velmi specifický přístup – prostor je potřeba využívat rozvážně a hledět na praktickou stránku věci. V nové podobě se to pro Android Market nepovedlo.