Co to obnáší (stojí) tvořit 365tipů? #novorocnipredsevzeti

Nechám této volné sérii ten trochu zvláštní hashtag. Souvisí to s spolu, protože jako každý rok jsem v rámci “novoročních předsevzetí” řešil co dál s projekty, které mám. A nutno dodat, že k jedné zásadní změně jsem se v roce 2022 už odhodlal. FeedIT.cz je zpoplatně. Ale o tom dnes psát nechci.

Někdy tuším v září jsem začal používat Toggl Track pro sledování času stráveném na projektech. Hodně proto, abych si usnadnil fakturaci klientům (mám to hodně založené na odpracovaných hodinách, ne na paušálu), ale také abych věděl, kolik mě stojí “mé” projekty. Výše zmíněné FeedIT.cz, které začalo brát víc a víc času. Ale také třeba právě 365tipů.

365tipů vychází od pondělí do pátku, takže je potřeba psát tipy (a hledat témata, v praxi je zkoušet), každý den se plní sociální sítě (i v sobotu a v neděli) a v neděli se posílá týdenní newsletter. Tipů je tam za těch 6+ let přes 2 600. Ráno je nutné vydat nový tip a naplnit socnety na ten den.

Desítky hodin měsíčně, pár hodin bez přínosu

Celkově měsíčně je to 20 až 30 hodin práce. Mění se to podle toho jak dlouhé či náročné tipy ten který měsíc byly. Občasné odpovědi na e-maily a nějaké další menší činnosti v Togglu nemám, je toho málo (a příliš krátké) abych trávil čas sledováním doby.

  • Psaní tipů – 10 až 15 hodin
  • Ranní vydání nového tipu a naplnění socnetů – 4 až 5 hodin
  • Socnety mimo ranního naplnění – 1 až 2 hodiny
  • Newsletter – 1 až 2 hodiny

Newsletter a socnety jsou v tom vše dvě vcelku zbytečné věci. Plýtvání časem. Newsletter (naštěstí hodně automatizovaný pomoci Revue) skoro nikdo odebírat nechce. Sociální sítě pro změnu mají tak mizivý dosah, že přínos je minimální – bez placení to prostě už několik let nefunguje prakticky nikde.

Pro představu o “přínosu” sociálních sítí je nutné se totiž podívat na počty přivedených návštěvníků. Tady to máte po letech (ne, to Linkedin není chyba, nikdy to nefungovalo)

2015201620172018201920202021
Vyhledávání128.166626.348855.1201.290.4391.517.4001.333.1281.048.614
Facebook75.12964.91267.36951.86346.73044.05527.297
Twitter65.24553.60150.97237.73239.53843.68227.593
Linkedin420799592756211240540

Pokud přemýšlíte nad poklesem z Vyhledávání, tak někdy v roce 2020 začal Google čarovat s algoritmy a weby jako 365tipů přestal mít tak rád jako předtím. A samozřejmě si za to tak trochu mohu sám, SEO se tady vůbec neřeší. Asi by bylo lepší přestat řešit newsletter a socnety a ty čtyři hodiny věnovat do SEO 🙂

Mimo výše uvedený čas to pochopitelně stojí nějaké ty hotové peníze. Hosting nějakých zhruba 2 000 Kč ročně. A to je přímo všechno – kdyby to bylo podnikání, tak by se nákladově muselo počítat připojení k Internetu, elektřina, počítač takové ty zvláštní věci (co ale slouží i pro jiné projekty). Nepočítá se kupování věcí o kterých tu jsou recenze – jen některé byly na recenze půjčené. Což je dáno i tím, že 365tipů není recenzní web a když už něco recenzuje, tak to musí být reálně používáno.

Co 365tipů čeká v nejbližší době

Po úspěšném přestěhování ostatních webů (FeedIT.cz, Rychlofky.cz, Kocicitipy.cz, FitTipy.cz, Pooh.cz, Bradbury.cz) na Blueboard je na řadě i 365tipů. Je tam sice WordPress.com zaplacený až někdy do (tuším) října, ale tak dlouho se mi čekat nechce.

Chtělo by to i změnu šablony, takže v rámci stěhování dojde i na toto. A také změnu hlavní stránky, ta stávající (blogovací) mi už dlouho nevyhovuje.

V dlouhodobějším pohledu je další dění popsané v Další přemýšlení. Jak pokračovat s @365tipů #novorocnipredsevzeti.

PS: Ano, v titulku bylo 36tipů 🙂 Znáte to, V článku musíte vždy nechat alespoň jednu chybu. Ale určitě je jich tu ještě víc. Tradičně jsem prolétl jen to co podtrhl spellchecker. A to je mizérie