Pravidelný občasník originálního humoru

chlívek Second Life a jiné virtuální záležitosti

Philip Rosedal odstoupil z pozice dočasného CEO Linden Lab

Zakladatel Linden Lab, provozovatele virtuálního světa Second Life, odstoupil z pozice dočasného CEO. Bob Komin (CFO a COO) bude prozatím zastávat jeho pozic, než bude nalezena náhrada. Rosedal se vedení ujal poté, co společnost opustil Mark Kingdon.

Linden Lab se  potýká s problémy - tržní hodnota se propadla o 21% a společnost ukončila některé aktivity - uzavřela Teen Scond Life, ukončila činnost Second Life Enterprise a ukončil i činnost již dříve koupené společnost Avatars United. Minulý měsíc se objevily úvahy o tom, že Microsft má zájem Linden Lab koupit.

Jarek Dejavú : příběh obecního blázna v Second Life - češtinu mi ukradli

Není možná, Jarek Dejavú (Jaroslav Peňaska) teď prozměnu prohlašuje, že mu Beneta (Martin Dvořák) ukradla překlad anglických stringů Second Life klienta do češtiny. A snaží se u Lindenů uspět s prastarým mizerným překladem, ve kterém je víc chyb, než v mých blogpostech tady - nechybí tam jenom písmenka ve slovech, chybí tam běžně celá slova. A je to bez háčků a čárků, přeložena je jenom velmi malá část toho co je potřeba  a ještě je to překlad na klienta starého řadu měsíců.

Lindeny a jejich projekt na Seconf Life ve více jazycích jsem upozornil, že Jarkův překlad stojí za prd a že Martin Dvořák má na www.secondlife.cz překlad aktuální (dokonce i pro Release Candidate klienta).

A ejhle, Jarek na to zareagoval typicky tak, že tu češtinu mu přece ukradl právě Martin Dvořák :

Právě ten překlad, o kterém již téměř přede dvěma roky psali v Čechách noviny a o němž si můžete dohledat články i zde na Lupě, který pomohl ke vstupu do Second Life prvním tisícům Čechů a který si tak úporně zkoušela přivlastnit firma Beneta.CZ s.r.o. a který je svým rozsahem a kvalitou dosud nepřekonaný, protože falzifikát tohoto překladu - ubohou nekvalitní napodobeninu nepokrývající v době vzniku ani 5% všech textů, zatímco originální překlad obsahoval hned od první verze kompletní překlad celého rozhraní plus velkou část systémových hlášek (nejrozsáhlejší část překladu přeložitelné části SL), kterou vytvořila SL uživatelka Zuzza Řiť a začal šířit SecondLife.CZ, který ztratil právo šířit originální překlad.

A aby toho nebylo málo, tak nezapomíná argumentovat takto:

Asi jste už slyšeli o tom, že se pan Daniel Dočekal zbláznil. Stal se závislým na Second Life, ve kterém se pohybuje jako ženský avatar jménem ILT CAO

Chudák, můj avatar je chlapský :) Dokonce virtuálně ženatý :) 

Ale co. Jarkovi všichni ukradli všechno. A když už mu něco neukradli, tak na něj útočí, protože jsou jeho konkurence. Být konkurence obecního blázna a zkrachovance, to musí být teda terno.

Druhý život - Borůvky, Geocaching, těžké začátky a další věci

V dalším pokračování představím další místo, ve kterém mají prstíky češi či slováci, ukážu že geocaching funguje i virtuálně, navnadím na zajímavé ukázky toho co je možné vytvořit a trochu naznačím, jak je to s marketingem a obchodem v Second Life

Druhý život - České IBM přichází, Reuters odchází, Intel a virtuální věda

Velká robot-párty a tajný partner ve městě tajila tajemství : IBM Integrated Delivery Center otevře svou budovu v Second Life (tisková zpráva). Jestlipak se Bohémka pochlapí a nový obyvatel bude k nalezení? Když už ne prostřednictvím vyjmutého pozemku, tak by to aspoň mohly zvládnout adresné PICKS u některých členů týmu, případně nějakého toho "altera" k tomu určeného.

Reuters Second Life Bureau Officially Closed informuje o tom, že Reuters přestává poskytovat zvláštní zpravodajství z Second Life (poslední zprávu tak jako tak Eric Krangel napsal na konci září, tedy chvíli předtím než Reuters opustil). Jakkoliv se někde objevily zprávy, že Reuters opustil Second Life, není to až tak (úplně) pravda. V SL Reuters zůstávají, pouze už nebudou pravidelně a "nad rámec běžného chodu agentury" o SL psát. Eric Krangel později napsal něco, co svědčí o jeho nepochopení Second Life a selhání. Hlavně v tom, že se nedokázal  bavit s normálními lidmi. Na druhou stranu jeho doporučení Lindenům (čtyři doporučení) mají hlavu a patu - byť přehání, ale to je pro SAI typické.

Intel pracuje na virtuálním světě jménem ScienceSim, zajímavé a důležité na něm je, že používá OpenSim (což je virtuální simulátor, který si klidně můžete stáhnout a vytvořit vlastní svět), tedy software a platformu, shodnou s tím co používá Second Life a řada dalších společností. A chce tam prezentovat různé 3D vědní modely. Zní to hodně zajmavě.

Marketing a podnikání ve virtuálních světech

Podle pravidelně aktualizované mapy virtuálních světů společnosti Kzero dnes existují stovky virtuálních světů. Investice do těchto světů se v posledních dvou let pohybují ve stovkách milionů dolarů. A nelze říci, že by se zájem o virtuální světy jakkoliv zmenšoval.

Druhý život - Czech Republik Zeje Prázdnotou Jak Jinak ...

Czech Republik (ano, takhle se to fakt jmenovalo, než to Jarek Dejavu napravil na Czech Republic) zeje prázdnotou. Kdo by tam taky chodil jiný než Jarek Dejavú a tři lidé, které ještě neoznačil za zloděje a nedal jim ban. Jsem tu s další dávkou informací o tom, co se děje (nebo neděje) v Second Life.

Czech Republik Zeje prázdnotou, Truc Akce Jarka Dejavu má očekávatelný výsledek

Obrázek je mapička z SecondLife, zelené tečky ukazují lidi přítomné na jednotlivých ostrovech (regionech, simech). Zatímco Czechoslovakia (napravo) získala hodně nových obyvatel po reportáží na TV NOVA, truc region Czech republic zeje prázdnotou. Slovakia je na tom právě taky dobře (vlevo) a nový region nahoře na mapě, Marinoco Fashion, si taky nemá na co stěžovat. Narozdíl od Jarka Dejavú mají všechny ostatní regiony náklady pokryté příjmy, takže až budete zase Jarka Dejavú slyšet plakat o tom, jak nemůže uživit rodinu, tak budete vědět, že těch 395 USD měsíčně vyhazuje zbytečné. Ale mít obecního blázna v Second Life, to se prostě vyplatí.

Nostic Club, který byl původně ve Valutě, pak Jarkem násilně ukončen, se sice na na chvíli přestěhoval na Czech Republic, ale o zhruba týden později se vrátil zpět na Valutu (ta na mapě vidět není, je poněkud dál). Což je dobře, Nostic Club a jeho šéf TomasK Andel stojí za zachování.

Global News - 1. CZ inworld magazine informuje o novém česko(slovenském) elektronickém magazínu, který vydává několik lidí v Second Life pod názvem Global News. Ano, název moc neodpovídá, ale každá snaha se cení. Zábavné na historii tohoto magazínu je i to, že původně začal na Valutě (zase ten Jarek Dejavu), ale poté co Valutu odepsal, se přestěhoval na Czechoslovakii (Bohemku). Což je rozhodně lepší místo.

Když už jsme u té Valuty, což je jeden z opravdu prehistorických českých regionů, tak si nejsem moc jist, jestli chápu co se s ním děje. Víc a víc se proměňuje ve skladiště podivných budov a věcí, ale to možná bude tím, že se mění v rezidenční sim. Otázka je, kdo bude vlastně platit těch 395 USD :) Ale ona se určitě rodina ještě více uskrovní, jíst se nemusí, stačí jenom otevřít kohoutek vodovodu.

Slovakia, což je slovenský SIM, se začala proměňovat - objevila se tam pláž s rezidenčními místy a zmizela kupička budov (Divadlo naštěstí zůstalo). Proměnil se i Angel Club (teď vypadá trochu ďábelsky).

Zhusta se proměňuje i Tornado , vysoko v oblacích se objevila nová část ostrova, jejíž součástí je i nový klub. Vedle něj kotví tanker, a protože já mám opravdu hodně v oblibě postapokalyptické (steampunk, cyberpunk) věci, tak musím říct, že se mi to hodně líbí.

"Nevíte kde kempovat", "Půjč mi 100 lindeů", "Nevíte kde vydělat peníze"? To jsou nejčastější otázky desítek otravných pubertálních jedinců, kteří bohužel stále nepochopili, že Second Life není jenom pískoviště a náměstí v Bohemce. Osobně bych je zavřel do klece a odsunul někam na kraj ostrova, ale asi také mají právo na existenci. A je to daň z TV reportáže na Nově, která neváhala a víc času věnovala World Of Warcraft než Second Life (i když uživatelů mají tak asi nastejno).

BTW, postrádáte se? Připomeňte se :)

Second Life for Dummies (LUPA, září 2008)

Umřelo Second Life? Jsou vůbec války uvnitř české komunity významné? Jsou všechny ty věci nakonec až tak černobílé jak by to mohlo na první pohled vypadat? A kam se ubírají virtuální světy?

Second Life může mít mnoho tváří (Strategie, září 2008)

Pro někoho ztráta času, pro někoho skvělá věc s velkými možnostmi. Pro některé firmy velké zklamání, pro jiné místo kde se vydělávají peníze. Virtuální svět je nakonec jenom zrcadlem toho reálného

Jarek Dejavu : příběh obecního blázna v Second Life - Pokračuje spamem na Lupa.cz

Příběh obecního blázna Jarka Dejavu má další zábavná pokračování. Na LUPA.CZ se pod mým dnešním článkem (a jedním včerejším) usilovně věnuje spamu s takovýmito texty :

Datum: Dnes 17:07

Autor: uživatel si přál zůstat v anonymitě

Titulek: NEBOJ SE, TY O NI DOUFÁM BRZY PŘIJDEŠ TAKÉ

AŽ SI LUPA.CZ ZHODNOTÍ TVOJE CHOVÁNÍ, KTERÉ NEMÁ S NOVINÁŘKOU ETIKOU NIC SPOLEČNÉHO, JISTĚ SI TU TAKOVÉHO REDAKTORA RÁDA NECHÁ, ABY JÍ DĚLAL OSTUDU! NEZAPOMEŇ NA ZÁKLADNÍ NOVINÁŘSKÉ PRAVIDLO! DÁT PROTISTRANĚ MOŽNOST VYJÁDŘIT SE A BÝT NESTRANNÝ! POKUD MOŽNOST VYJÁDŘIT SE CHCEŠ NĚKOMU VZÍT, TAK VŠEM! JINAK JSI TOTIŽ PAK KURVA A NE NOVINÁŘ!

A ještě jeden příklad :

Datum: Dnes 16:39

Autor: uživatel si přál zůstat v anonymitě

Titulek: POZOR! ZDEJŠÍ EXTERNÍ REDAKTOR DANIEL DOČEKAL ŠÍŘÍ POMLUVY!

A brání se k nim vyjádřit! Úmyslně nechává lžívé reakce protistrany a maže ty, které přinášejí důkazy o tom, že je to pomluva! Čtěte na jeho stránkách! Žádám tímto redakci LUPA.CZ, aby jej vyřadili z databáze přispivatelů LUPA.CZ pro porušování zásad novinářské etiky!

http://www.pooh.cz/pooh/o.asp?ar=2015208&a=z

Holt, zoufalí lidé, dělají zoufalé věci. A psychopati dělají věci ještě zábavnější. Připomenu jen kdo tahle nová tragikomická postavička českého Internetu je - je to člověk, který tvrdí, že mu všichni okolo něj něco ukradli, zejména pak Beneta a Martin Dvořák. Přitom není schopen nic doložit a nejspíš nejde o nic jiného, než o utkvělé představy. V Second Life nedokázal nic, lidé se kterými kdy spolupracoval o něm nechtějí ani slyšet a on je nazývá kretény, vyžírky a další spoustou jmen. A to, že mu Beneta/Martin Dvořák něco "ukradla" znamená, že bude potírat všechny, kdo s ním nebojují proti Dvořákovi a Benetě.

No není on roztomilelj?

 

Jarek Dejavú : příběh obecního blázna v Second Life - Vyhlašuje válku všem

Jak vlastně vypadá představa o demokracii u samozvaného psychopatického "prezidenta" česko slovenské komunity v Second Life? Jednoduše - buďto budete spolupracovat, nebo vám vyhlásím válku.

Jarek Dejavú : příběh obecního blázna v Second Life - další vývoj

Začíná to být čím dál tím zábavnější. Psychopatický vyšinutý virtuální prezident (po shlédnutí videa snadno pochopíte proč) sice nemá peníze aby uživil rodinu, ale zato si za 6000Kč měsíčně koupil další SIM (o počáteční investici 1000 USD se lépe nezmiňovat).

A vyhlásil svatou válku Bohemii - takže můžete vidět jeho (Jarek Dejavu) nebo některé jeho alty (Petra Dejavu, Oren67 Ishii) jako chodí po Bohemce s cedulí "BOJKOT BOHEMIA" a zároveň spamují nabídky na "pozemky zdarma" - ty by si ovšem pořídil opravdu jenom  blázen, protože se v nich vzdáváte všech svých práv (podmínky zde, ale nečekejte že tam zůstanou nebo budou stejné). 

Mimo to samozřejmě vznikla řada skupin jako "BOJKOT BOHEMIA A SECONDLIFE.CZ", "Ceska Demokraticka Komunita", "Ceska virtualni republika", "Slovenska Demokraticka Komunita" a řadu dalších. Naštěstí existuje omezení na 25 skupin (samozřejmě, Jarek to obchází tím, že několik desítek skupin, které založil, ma nalepené na další a další avatary) a v těch skupinách nic nenajdete - jedna z těch starších "Czechoslovakia" je pouze ukázkou dalšího virtuálního parazitismu. Nic se v ní nejenom nedozvíte, a nikdo se o ní ani nestará. Ona prostě jenom existuje aby zabrala místo.

"To je fakt ubohost, jak Peňaška chodí po Bohemii s altama s titulkem "BOJKOT BOHEMIE", vypráví lidem, jak kandiduje na prezidenta, aby ho přišli volit (kam, proč, jaký to má význam, to jsou fakt krávoviny), ale hlavně spamuje skupinu secondlife.cz jeho lanařením lidí k němu. Tenhle pošahanec mi už začíná trochu vadit, nemáš nějaký nápad, jak se ho rozumně v SL zbavit?" je poměrně reprezentativní vzor dotazu,  který si teď pokládají lidé v Second Life. Bláznů je problém se zbavit v reálném životě, v tom virtuálním to vypadá dost nemožně (ano, ban a mute, to je asi tak jediné co zbyde).

Včera jsem se bohužel musel jednou provždy rozloučit s hezkým a sympatickým Nostic klubem - protože mi Jarek Dejavu zabanoval přístup na další potěmkinovu vesnici jménem "Czech republic", tak do Nosticu už chodit nemohu. A provozovatel Nostic klubu, Tomaskk Andel, bohužel pořád nějak nechápe, že by měl přestat podporovat psychopata. Ale zase je dobré, že vím kdo jsou ti, které Jarek Dejavu nenávidí. Jsem v dobré společnosti - Franta Burt, Ejl Panacek, Gelnwin Tenk, Ivanka Akina, Martin Duncker a Zuza Ritt.

DODATEK 13:00

Jarek Dejavú začal na Lupě.cz spamovat mé články s následujícím textem :

Autor: uživatel si přál zůstat v anonymitě
Titulek: TY VOLE CO TO JE ZA BLBCE TEN DOČEKAL?

Vždyť to je naprostý hovado :) Nemá ani šajn, o čem píše! Vymažte ho konečně z Lupy! :D

 

Jarek Dejavú : příběh obecního blázna v Second Life - Valutu už asi pohřbil, ale má novou hračku jménem Czech republic

"Víš že Jarek koupil nový SIM? Nevíš co chce Jarek udělat? To chce jako zamezit rozvoji dalších regionů? Doufá snad, že mu tenhle parazitismus přinese nějaké návštěvníky" - to jsou jenom některé citace dotazů, které se objevují okolo toho, že hrobař Valuty, Jarek Dejavú, koupil nový SIM. A ještě navíc "měl tu drzost" ho pojmenovat "Czech republic". Odpovědi na porůznu pokládané otázky neznám, ale Jarek už nechal umřít Valutu, takže bych se příliš neobával. Spíš je otázkou, jak dlouho tohle jméno sim-u vydrží, protože  jména simů nesmějí nést jména států.

Zábavné je ale i to, že Valuta podle všeho  do konce listopadu zanikne, protože Jarek na ní nemá peníze. A přitom si náhle pořizuje jiný sim (cenové podmínky najdete o kus níže).

A otázkou je, co s bude s kvalitním Nostic klubem, který zánikem Valuty bude buď muset hledat nové místo, nebo to zabalit. A byla by to škoda (osobně bych ho docela dobře viděl v Bohemce). Každopádně Valutu už opouštějí "GlobalNews", které prý Valutě přetáhl Martin Dvořák do Bohemky. A moc dlouho se ve Valutě neohřáli. V rozporu s názvem chtějí v Second Life dělat "elektronické  noviny" pouze v češtině. Což před nimi (pochopitelně v angličtině) zkoušely už desítky subjektů, včetně těch podpořených silným kapitálem. A nějak to nefunguje. Ale proč to nezkusit.

Sun Lane Mall potkalo před pár dny rozšíření prakticky na dvojnásobnou plochu - jak slovo "Mall" napovídá, jde o obchodní centrum, kde jsou k pronájmu obchody. Od čehož je jenom krok k další věci, která silně hýbe lidmi okolo Second Life.

Update regarding the Openspaces announcement a předchozí oznámení Lindenů o zdražení Open Space a změně podmínek jejich používání jsou vhodné čtení pro každého, kdo má v SL právě Open Space (což jsou "levnější" formy simů určené pro menší zátěž a více rekreační využití) - ze stávajících  75USD měsíčně se cena zdvihne na 125USD.  Cena za klasický SIM je přitom 295USD měsíčně (a závratných 1000USD na pořízení, zatímco na Open Sim je to 250USD). A protože mainland je zpravidla totálně zaplavelená země, je více než logické, že "vlastnit ostrov" je nejlepší řešení.

UPDATE

Tak Nostic Klub potápění Valuty nepřežil - je vybrakovaný. chybí v něm skoro všechno co za něco stálo a budou je zavřené do klece aby do ní nikdo nemohl vejít. Vypadá to na pořádně silné práskání dveřmi. A je to fakt smutný pohled.

Nostic Klub rozebrán, zničen a zavřen do klece

UPDATE 2

Všichni jsou blázni, jenom Jarek Dejavu je letadlo. A tohle jeho nové video ukazuje, že si pravděpodobně zapomněl vzít prášky :)

UPDATE 3

Aby bylo trochu více jasno, co se vlastně děje na onom podivném "Czech republic" ostrově, je nejprve nutné se podívat KDE vlastně je.

Czech Republic SIM parazituje na sousedních simech

Je přesně uprostřed mezi Slovakia (vlevo) a Bohemkou (Czechoslovakia, napravo). A je vcelku pochopitelné, že se lidé ptají, jestli náhodou Jarek nechce parazitovat na tom, že se uživatelé podívají na mapu a najdou právě jeho ostrov. Pokud o tom ještě pochybujete, tak se podívejte na konstrukci, kterou Jarek na ostrově buduje. A uvědomte si, že ona "konstrukce" (ano, je to vlajka) bude vidět právě na mapě.

Second Life paraziti

 

Lindeni otevřeli nový mainland - Nautilus City

New City Area Discovered říká zápisek na blogu Second Life. Nabízí zajímavý příběh, který vedl k objevení nového regionu na mapě Second Life - jmenuje se Nautilus City a provedením ho můžete rovnou považovat za bájnou Atlantidu. A narozdíl od ostatního "mainlandu", je plně teraformovaný a vybavený budovami, plavebním kanálem a vůbec spoustou zajímavých věcí. V Nautilus City investigation si můžete počíst i něco navíc o průzkumníkovi jménem Magellan Linden (což je v SL poměrně historická a tajemná postava). A v Nautilus City můžete zkusit najít stopy jeho přítomnosti.

Magellan Linden a jeho stroj

Kdesi na severu v moři najdete plošinu, ze které byl spuštěn fantastický stroj schopný cestovat pod zemí. A o něco dále nakonec samotný stroj najdete. Vyjel ze země a je opuštěný. Magellan Linden ho opustil po laně. A nikdo neví, kam se vydal dál.

Jestli jsme něco miloval na World of Warcraft i Lord of the Rings, byla to vždy možnost objevovat co všechno tvůrci těchto světů vytvořili. Lindeni právě vyrobili něco, co stojí za zkoumání (nějaké další fotky zde). A Magellan Linden určitě ještě někde nějaké stopy své přítomnosti nechal.

Na Nautilus City je ale zajímavé i něco dalšího - vzbudilo velkou vlnu nevole, zejména ze strany "obchodníků s pozemky" (osobně  bych spíše řekl, spekulantů s pozemky). Ti tvrdí, že otevření dalších regionů zničí již tak chatrnou realitní ekonomiku. Číst některé reakce pod oznámením (New City Area Discovered) je opravdu zábavné.

Druhý život - Virtuální únik z krize ekonomiky

Forbes nabízí zajímavý článek (A 'Virtual' Escape from Economic Pain), ve kterém upozorňuje na to, že krize ekonomiky se paradoxně netýká virtuálních světů. Zákazníci prý omezují útraty za věci z reálného světa a místo toho si pořizují jejich levné digitální kopie ve virtuálních světech - Forbes uvádí příklady světů Habbo a Gaia Interactive (7 milionů registrovaných).

Habbo, zaměřené na teenagery uvádí, že 85% příjmů je tvořeno transakcemi s virtuálním zbožím - 2.5 milionu amerických uživatelů přitom měsíčně utratí  v průměru 18 dolarů měsíčně - Habbo má celosvětově zhruba 10 milionů uživatelů.

Virtuálních světů pochopitelně nikdy není dost, takže můžete například vyzkoušet chobots.com (neděste se azbuky, můžete přepnout na angličtinu). A vyzkoušet právě otevřenou veřejnou betu.

V Second life můžete prozměnu (teoreticky) navštívit Galapágy, které zde byly (a také ještě budou) vytvořeny (2009 Darwin Sesquicentennial Celebration.) v rámci 150 výročí Darwinovy teorie (Darwin's Famous Journey Is Recreated in Second Life). Má to ale jednu obvyklou vadu, Galapagos Isles, což je jediný region blízký názvem, nějak nic tom odpovídajícího nenabízí. A nic dalšího se najít nedá.

A když už jsme u krize ekonomiky a virtuality, mohu nabídnout jednu virtuální svatbu, ILT Cao a Marinoco Oceanlane. Andie Rau, což je jeden z lidí za Blueberry Hill (česko-americký taneční klub a pár dalších věcí), o svatbě ještě teď prohlašuje, že to byla jedna z nejrychlejších svateb, které v SL organizovala (na BlueBerry je svatební kaple obklopená palmičkami a mořem). Rychlá možná byla, ale zato byl ženich i nevěsta v elfském stylu :)

Čas na druhý život - Metabolt, nová čajovna a další ...

www.metabolt.net je místo, kde je možné najít "textového" klienta pro Second Life virtuální svět. Respektive, pro jakýkoliv virtuální svět, který používá OpenSIM. Hodí se pokud nemůžete použít plného grafického klienta, nebo pokud třeba potřebujete mít funkční nějaký "bot". Zajimavé je i to, že jde o pokračování Sleek-u, který ukončil vývoj před měsíci. A v obou případech jde o Open Source s dostupnými zdrojáky.

Na Slovakii je nová čajovna (slurl) umístěná hned vedle vodopádu. Jakkoliv vypadá malá, posedět tam může nakonec docela dost avatarů. A na svědomí ji má Jaqui Loire :)

Z jiného soudku je přírůstek tří kousků oblečení v Dirty Lynx (slurl) - bílá a černá podoba poněkud krví pocakaného svatebního odění nemá chybu. Třetím kouskem je samostatný černý korezový komplet. Všechny tři novinky jsou z dílny Marinoco Oceanlane.

Dirty Lynx se specializuje na urban, neko a punk módu a patří k němu i Hanzo Blades, zaměřené poněkud více na japonskou kulturu a hlavně katany (soubojové pochopitelně). A nejde o žádnou "cizokrajnou" záležitost, v Second Life to provozují češi.

Redesignovalo www.secondlife.sk (Jaroslav Peňaska alias Jarek Dejavu, navíc ještě jako www.virtualnisvety.cz) do podstatně příjemnější podoby, než byla ta předchozí. Prospěšná a zajímavá novinka. Méně zajímavé je, že se v Czechii chystá v listopadu "CSVex" (ano, poněkud infantilní snaha o podobnost se slovem INVEX). "Virtuální veletrhy" nedávají ve virtuální světě smysl. Škoda, kdyby Jarek konečně uskutečnil jeden z plánu proměnit Valutu (Czechii) v combat/rp sim, bylo by to pravděpodobně užitečnější než pořádat další zbytečné akce.

A poslední nakonec, představení dalšího "česko-slovenského" místa v SL - Angara Desert (slurl) je město plné duchů (no, hlavně zombie) v postapokalyptické době a v Resident Evil duchu. Může posloužit pro Role Play (RP, hra na hrdiny) nebo prostě jenom pro likvidaci zombíků či souboje mezi hráči. Případně se dá vytáhnout auto a zazávodit. Součástí jsou pochopitelně i nějaké ty obchody, takže pokud chybí vybavení na boj se zombíky, vše lze doplnit (používá se DCS2).

 

SLex už není, přichází XStreet SL

Problematika ochrany obchodním jmen a známek je složitá záležitost. Podobně jako by například nemělo existovat www.secondlife.cz (a ani www.secondlife.sk), tak by nemělo existovat nic dalšího co využívá (případně zneužívá) Second Life název (samozřejmě, bez souhlasu Linden Labs). Paradoxně tak SLEXCHANGE (dříve www.slexchange.com) mění jméno na Xstreet SL (nyní www.xstreetsl.com)  a trochu při tom říká, že to dělá i proto, aby měl nový brand, který mohou používat i v ostatních virtuálních světech. Bohužel ke škodě věci se přechod moc nepovedl, nový web například neukazuje žádné obrázky. Ale na druhou stranu, nikam nezmizely účty ani peníze (lindeny i dolary), které tam lidé mají. SLEX, jak se mu říkalo v SL, je spolu s OnRez (www.onrez.com) jakousi ozdobou agregačního katalogu zboží z e-obchodů (na Internetu) - můžete tam kupovat a prodávat věci ve virtuálním světě. A hlavně tam můžete hledat, což je asi ta nejlepší funkce (zejména ve spojení s "najdi všechno co je zadarmo").

 

Marinoco má ve svém obchodě Marinoco Fashion zbrusu novou sadu kompletních mořských pannen - v několika fantastických barvách "klasickou" mořskou pannu a k tomu jednu černou a bílou sadu svatební. Jsou vydařené, moc vydařené. A protože jsem chtěl i oranžovou, tak mám i ornažovou (byť na obrázku je černá) ...

Lindeni až do 5.října pořádaji Burning Life festival (blog) - což je týdenní událost, kdy se na několika SIMech nashromáždí fantastické výtvory těch, kdo se do festivalu zapojili. Výtvory jsou jak tvaru virtuálně fyzického (stavby, skripty, no prostě výtvory), tak tvaru aktivního - hudební performace a další události.

No a konečně nakonec něco co bude vcelku jedno všem nezúčatněným, ale ty zúčastněné to zajímá. Gabbia Barbosa a Patrik Martynov jsou právě v porodnici, pochopitelně té virtuální. A očekávají malého virtuálního človíčka, Martyho. S Gabbiou jsem si za posledních pár týdnů hodně povídal, a velmi jsme se bavili při povídání o tom, jak je možné ve virtuálním světě mít virtuální děti. Je to krásná ukázka toho, že se v téhle "hře-nehře" dá dělat opravdu všechno - tedy, můžete si hrát na cokoliv. A je to zajímavější i o to víc, že Gabbie je z USA, Patrik prozměnu ze Slovenska (pochopitelně měli svatbu, nežijí na hromádce).

Jinak v Second Life existují nemocnice, včetně specializovaných porodnických klinik. A k avataru (postavě) je možné si pořídit simulaci virtuálního těhotenství. Pochopitelně netrvá devět měsíců, čas je zkrácené na týdny. A pak si také můžete pořídit spoustu věcí do dětského pokoje (jednu jsem vyrobil jako dárek, krásnou bílou lampu s tygříkem). A virtuálního potomka můžete mít v podobě neaktivní, nebo se může někdo z přátel vydat do Role Play aktivit a vašeho potomka hrát. A pokud vám to nic neříká a myslíte si něco o tom, že jsou ti lidé cvoci, tak sice možná máte pravdu. Ale já k tomu dodám, že v tom případě jsou krásně cvoklí.

Japan Tempura Island

Včera v noci se mi podařilo objevit Japan Tempura Island což není nic jiného, než celý sim (ostrov) vytvořený jenom pro relaxaci, zábavu a schůzky. Je na něm množství romantických míst, velký zámek a dokonce podzemní (a navíc podvodní) prostředí. Zároveň je to ale také místo velmi náročné na grafiku - jeho tvůrci si opravdu s tvorbou prostředí a množstvím věcí k zábavě a relaxaci opravdu vyhráli. Projevují se tam pochopitelně nedostatky Second Life klienta, zejména v tom, že to chce trpělivost, než se nahrají všechny textury - ale čekání se vždy vyplatí, to místo je prostě fantastické (další fotky zde). A pár míst mi tam hodně připomnělo film Jak přicházejí sny :)

Second Life - Japan Tempura Island

Jarek Dejavu : Na vydělávání v SL se vykašlu :)

Vypadá to, že na to Jarek právě kápnul. "Měl jsem to udělat už dávno. Na vydělávání v SL se vykašlat a používat ho jako zábavu", napsal mi ráno Jarek. Předal mi ale také pozvánku na dnešní "Noc vědců" - www.noc-vedcu.cz/ - což vypadá jako docela zajímavá akce. V Second Life bude mít své místo na Valutě od devíti večer.

Na Slovakii se prozměnu včera večer konala módní přehlídka (fotky zde) šatů od Marinoco Fashion (blog) (pořádaná prozměnu Sunny Model Agency) a podle toho co mi Patrik Martynov říkal, sešlo se tam v jeden moment padesát AV. Což je na Second Life (zejména to Česko-Slovenské) úspěch a zároveň také ještě zhruba ten počet, kdy je ještě místo s tolika lidmi použitelné. S větším počtem avatarů (lidí) totiž přichází větší a větší lag - a musím dodat, že pořádat módní přehlídku s modelkami na molu brzděnými lagem, to chce kus odvahy :) A v praxi je tak jako tak nemožné, aby na jednom SIMu (ostrově) bylo víc lidí než, většinou, stovka (než to někdo začnete nějak nemístně komentovat, zkuste si nejprve nastudovat něco o tom co je to SIM, jak to funguje a jak je to vůbec organizované, haha).

Víno, design a virtuální svět prozměnu oznamuje vstup další "RL" (real-life) společnosti do Second Life. CROY wine&design manufacture (www.ecroy.com) se momentálně honosí tedy i titulem "1. československé virtuální vinařství" a v Second Life chce vytvořit CROY Club přátel vína. CROY byste měli najít v Bohemii, ale ve vyhledávači už po něm zase není ani památky, takže hledání budete mít poměrně těžké. Na virtuální mapě v Bohemce taky není, šipku k němu taky nenajdete. Škoda, Martin Duncker (Martin Dvořák, beVirtual) se stále nepoučil. Ale teba tam nikde CROY žádný "obchod" nemá (což by bylo další nepoučení).

Rozcestník česko-slovenských simů, tři snadné, jeden klasicky vázne

Někdy minulý týden se v rámci debaty na Slovakii objevila myšlenka na "rozcesntík" mezi česko-skovenskými simy. Prostě takovou nějakou šipku, který by všem umožnila dozvědět se, jaké další česko-slovenská města (ostrovy) najde v Seconde Life. Něco takového mi totiž dost značně chybělo - když už někdo měl to štěstí a dorazil do některého Č-S simu, tak zpravidla neměl už příliš šancí najít i ty další. Ejlovi Panackovi i dalším lidem ze Slovakia se to nakonec libilo natolik, že Ejl za mého mohutného komentování vyrobil rozcestník - jsou na něm čtyři česko-slovenské simy a po kliknutí člověk dostane LandMark (pomocí kterého se dá teleportnout přímo na příslušné místo).

Na Slovakii se nakonec rozcestník objevil samozřejmě hned, následovala moje návštěva Tornada, kde rozcestník byl taky obratem. A pak, světe div se, mi odsouhlasil umístění i Jarek Dejavu (Valuta) a na obědě minulý týden i Martin Dvořák. Takže to vypadá jako na příběh s dobrým koncem a možná konečně jednu malou ukázku toho, že v Second Life umějí poněkud rozhádané frakce spolupracovat. A snad to taky dobrý konec mít bude, tedy jen co rozcestník taky umístí Bohemia, kde to zatím poněkud vázne :)

Ale to by to nebyl Martin Duncker, aby z toho nezkoušel získat vlastní výhodu typicky politickými řečmi :) Prý teď pracují na ještě lepším a ještě širším rozcestníku. Což na druhou stranu je ještě lepší výsledek. Protože v SL je těch Č-S míst víc než jenom čtyři velké ostrovy. Takže hurá, nakonec možná jeden malý rozcestník byl dostatečným impulzem k tomu, že na www.secondlife.cz bude větší rozcestník.

Better life (Machinima)

No je to marný, prostě zase nějaký to Second Life. I když tentokrát je to trochu jiná kategorie, docela hezký machinima - narazil jsem na něj právě proto, že jsem pro něco hledal pár ukázek machinimy (filmu vytvářených převážně v počítačových hrách nebo s jejich prispěním)

Něco málo k návštěvnosti v Second Life aneb čísla nejsou všechno

Martin Dvořák se včera večer vydal do další svaté války, kterou zahájil o dva dny dříve typicky nabubřelým dopisem Aleši Miklíkovi. Novým argumentem toho, že Czechoslovakia není "o něco méně skomírající" než Valuta je nyní "návštěvnost". A jak už to tak chodí u argumentů (dříve) Benety, nyní beVirtual (ale možná spíš jenom Martina Dvořáka, ty firmy za něj asi nemohou), je to postavené silně na vodě.

Návštěvnost se v Second Life neměří, něco tomu trochu podobné se jmenuje traffic (provoz) a používá se to docela dost (bohužel) k určení pozic ve vyhledávání. Je to veřejně dostupný údaj, který má jenom minimální vztah k případnému počtu návštvěníků - a jeho přesná formule je "tajná" (asi tak jako Google PageRank). Hlavně jde ale o údaj, který má základní část formulky v době setrvání návštěvníků na určitém pozemku (a krátké "návštěvy" se nepočítají) a ovlivňuje to také kdo tam dorazil poprvé, případně zda se tam vrací. A jde o číslo velmi relativní. Takhle brzy poránu má napříklda velmi nepříznivé výsledky, takže Martin Dvořák raději používá čísla pozdější.

Místo

16.9

17.9

18.9 19.9 20.9

21.9

Czechoslovakia - virtual Czechia and Slovakia 9 507 7 199 6 922 8 823 8 617 11 728
Slovakia - virtual heritage of Magna Moravia and Czechoslovkia 4 892 4 550 5 507 4 416 3 687 5 770
Czechia - Czech (and Slovak) SIM at the Valuta Region! 1 458 1 327 475 1 273 641 908
Tornado Club 1 732 2 734 2 734 2 329 2 400 4 768
Czechoslovakia - Czech and Slovak - BOHEMIA 1 200 2 039 506 2 775 2 062 3 241
Bohemia - Czechoslovakia 345 329 162 323 460 710
Tornado City 37 13 13 71  

A teď můžete začít uzavírat sázky jak to bude vypadat o pár hodin (tedy až dojde k přepočtu) později. A ještě jedno je nutné dodat - v SL existují desítky způsobů jak si uměle zvyšovat Traffic. Ale o tom až někdy později.

A vlastně ještě jedno bych měl dodat, aby bylo uplně jasné jak to s tou návštěvností(trafficem) může být - některé opravdu HODNĚ navštěvované ostrovy (a nejsou to jenom ostrovy plné věcí zadarmo):

Místo

16.9

17.9

18.9 19.9 20.9

21.9

SKIN Oasis 114 639 89 738 32 425 32 232 24 916 23 223
Neva Naughty Sex Furniture 100 321 101 354 95 783 106 579 99 340 109 660
Calabria - Cnetrol Commerciale 86 705 83 935 59 060 66 813 70 508 59 850
Money Island 78 754 81 934 79 113 85 250 60 976 54 562

A v článku na Lupě zmíněné obchody (ze kterých pochopíte, že mohou strčit do kapsy i celou Czechoslovakii, ale zároveň také pochopíte, že i některé hodně známé věci nemají žádný "masivní" traffic)

Místo

16.9

17.9

18.9 19.9 20.9

21.9

Marinoco Fashion 10 675 9 199 12 460 8 143 9 122 4 268
Dirty Lynx 5 174 5 121 5 478 5 872 6 711 5 731
Hanzo Blades 2 211 1 817 2 218 2 438 2 253 2 490
Avalon Skins 1 875 4 066 3 356 3 385 5 096 3 563
Andie's & Rg's BlueBerry Hill Dance Hall 1 596 2 209 694 806 1 934 698

Dodaotek 18.9 - pokud se podíváte na vývoj čísel, tak vám asi dojde, že "traffic" není nijak stabilním ukazatelem - všechny tři uvedené dny jsou všední dny, těžko mezi nimi může být nějaký velký rozdík. Přesto jsou někde obrovské skoky.

Second Life for Dummies a něco o tom jak se z Czechoslovakia stane Czechia and Slovakia

Second Life for Dummies: začínáme je název prvního dílu poměrně dlouhého a informačne hutného materiálu, který se věnuje virtuálnímu světu Second Life, tomu jak v něm fungují či nefungují "češi" (a "slováci").

K psaní něčeho takového (26 tisíc znaků, nakonec) mě vpodstatě vyprovokoval nedávný "bulvární" objev toho, jak mezi sebou válčí Martin Duncker a Jarek Dejavu (válka, která z virtuálního světa bohužel přesahuje do světa reálného a má všechny příznaky konání, které se dá označit jako "stalking"). A také předchozí článek R.H., který někteří označili za výtvor nezaložený na praktických zkušenostech. Takže dnes, zítra a nejspíš pozítří můžete na Lupě najít článek, který je založený na velmi praktických zkušenostech :)

Malý velmi zábavný dodatek

Poté co začalo být zjevné, že "Slovakia" by nedej virtuální bože mohla ohrožovat Czechoslovakii se stalo neočekávatelné. Už neexistuje "Czechoslovakia", teď se to jmenuje "virtual Czechia and Slovakia".

Co že jsem k téhle komedii pro vyhledávače v SL chtěl dodat? Jo aha, že je to typické a opět dětinské a hloupé. A přesně to ukazuje na to, jak funguje konkurenční boj.

Úterní dodatek

Second Life for Dummies: proč to není hra? je druhé pokračování.

Středeční dodatek

Second Life for Dummies: lidé a jejich budoucnost - poslední díl 

Čvtrteční dodatek

Tohle musím zachovat jako jednu z nejlepších charakteristik situace. Skvělá věta, ohlas pod jedním ze tří článků:

Ježiši Peňaško, ty jsi hovado. "On si začal" už neříká ani moje
pětiletá dcera

 

Napovez.cz je (no nebo spíše neni) v Second Life

Čerstvé spuštěná "internetová poradna" www.napovez.cz je jedním z mnoha existujících (i nových) pokusů o internetové poradny založené na tom, že uživatelé mohou pomáhat  uživatelům. Zkoušel to i Google s původními Google Answers, včetně snahy naroubovat na to nějaký obchodní model. Moc se to neujalo, ačkoliv bych osobně byl v tomto případě docela optimistický - podobné služby mohou být užitečné.

Napověz.cz ´mělo včera v Second Life párty (viz tisková zpráva Projekt Napověz.cz zahájil svůj provoz v prostředí Second Life), na které prý bylo 175 unikátních uživatelů. Pokud opomenu to, že při 20+ lidech se Czechoslovakia stává nepoužitelnou, tak je s přitomností Napověz.cz v Second Life ještě jeden obvyklý a klasický problém.

Napověz.cz opět není v Second Life vidět. Stejně jako u Telefónica O2 (Hloupý kdo platí, hloupější kdo nebere. Proč není Telefónica O2 k nalezení v Second Life) nepovažuje beVirtual za nutné platit 30L$ týdně za umístění do vyhledávače. A v Second Life, stejně jako na Internetu, platí to samé - musíte být k nalezení, aby se o vás lidé dozvěděli.

Typicky české války v "českém" Second life (2)

AvatarKdyž na Lupě vyšly Spory v českém Second Life, komentoval jsem to v blognutí nazvaném Typicky české války v "českém" Second life. Malé české poměry se projevily nejenom v mohutné ohlasově bitvě (tapetování) pod článkem na Lupě, ale oba pánové kterých se to týká se objevili i pod původním blogpostem. Mezitím jsem se trochu snažil lépe poznat tu "virtuální" realitu, která se projevuje onou nekončící válkou a nenávistí mezi Peňáskou a Dvořákem. A je to docela legrace.

Součástí mělo být i na dnes ohlášené otevření nového českého města CZECHIE ve Valutě (Peňáska, screenshot a google cache). Jenže to by to nesměl být Peňáska, aby se hezky v tichosti, to ohlášení náhle změnilo a místo 7.září začalo mluvit o desátém říjnu. Jak říkají čeští rezidenti v Second Life - to je prostě klasika. Valuta prozatím vypadá jako komunistický skanzen. A když jsem se o tom s Peňáskou (Jarek Dejavu) naposledy bavil, kupodivu jsme se shodli, že by bylo  nejlepší vzít buldozer a celé to zbourat. Ale možná by bylo lepší řešení. Jak navrhovala Miri, dal by se z toho udělat Combat (bojový) sim. Pod což bych se rovnou zfleku podepsal. Dobré řešení.

Hloupý kdo platí, hloupější kdo nebere. Proč není Telefónica O2 k nalezení v Second Life

Jednou z věcí, kterou jsem v rámci shromažďování podkladů pro velký článek o SL dělal, bylo i ověření toho, jak se v SL objevují české firmy. Jedne z "největších sponzorů" je přitom Telefónica O2 - nikoliv ta mezinárodní, ale ta česká. Na Czechoslovakii má několikapatrovou budovu, ve které se toho ovšem o O2 nic moc nedozvíte. A už vůbec tam není nabízeno nic, kvůli čemu by mělo smysl se na Telefónicu v Second Life podívat. Ale to je vlastnost i ostatních firemních "prezentací" - prostě "tam jsou", ale to je asi tak všechno.

A stejně tak je jim většinou vlastní i to, že pokud někdo předem neví KDE jsou, tak je nikdy nenajde. Za začlenění ve vyhledávačí se platí 30 Lindenů týdně, což je tak směšná částka, že ji v dolarech a korunách skoro ani nejde vyčíslit. A tady zjevně někdo šetří každý Linden - a Telefónica O2 tak nemá ani nárok na to aby byla vidět.

Telefónica O2 není v Second life k nalezení

Jo, a, není to češtinou :)  Stejně není k nalezení ani IGNUM (to tam má ještě zbytečnější místnost o které nikdo neví) a další firmy.

Hanzo Blades chystá novou Katanu

Inu, teď už to mohu prozradit. Hanzo Blades chystá novou Katanu :) Jakkoliv nepochybně chápu, že mnohým z vás to nic neříká, Hanzo Blades je obchod v Second Life. Má spoustu japonských a Neko věcí a nutno podotknout, že jsou opravdu špičkové. Ukazuje to nakonec i plakát, který v Hanzo Blades najdete a který informuje o nové kataně, která brzo bude hotová. Až takhle detailní to skutečně může být.

Hanzo Blades - To nejlepší co můžete v Second Life najít

Jde ale o něco trochu jiného. Second Life má zajímavou ekonomiku, pokud by se (nedej Bože) běžná ekonomická pravidla naučili třeba ti co tady nejvíc o SL plkají (rozuměj Martin Dvořák, Beneta a související subjekty), tak by to možná konečně k něčemu vypadalo. Jenže to zjevně nehrozí, ostrovy Czechoslovakia nějak tak ustrnuly v minulém století a nejzákladnější problém, tedy snaha oslovit jenom to malé množství českých (a slovenských) hráčů, ukazuje dost jasně, kdo neví, která bíje.

Curious Kitties

Problém Second Life je, že svět je příliš rozsáhlý. A řada jeho částí je tvořena značně prefabrikovanými a hranatými výtvory, na které není radost se dívat.

Second Life - Curious Kitties

Obchod jménem Curious Kitties je podstatně jiného ražení. Velmi komplexní budova s okolím, detailní textury, propracovaná architektura. A podle všeho navíc i velmi dobře. I přes komplexnost tam nejsou prakticky žádné problémy s plynulostí. Návštěva takovéh místa pochopitelně chce alespoň trochu odpovídající outfit :)

Second Life - Curious Kitty in Curious Kitties

Co dělat v Second Life když zrovna venku prší?

Deštivá sobota, ideální příležitost k tomu, aby Second Life ukázalo taky něco podstatně zábavnějšího, než virtuální služebnu PČR či prázdnotou zející pobočku Rafky. Můžete milovat Japonsko a samurajské souboje a příležitost se přímo nabízí. Samurai Island je centrem všech, kdo něco takového rádi. Stačí se patřičně vybavit, pořídit nějakou kvalitni C:SI zbraň (třeba na www.slexchange.com), doplnit stylové oblečení a můžete vyrazit do cvičných soubojů. Pochopitelně v reálném čase, animovaných a náročných. A rovnou se zaregistrovat na www.combatsi.com, protože můžete jít ještě dál, hrát o pozice, stát se členy klanu a třeba se stát virtuálně slavným. 

Second life a svět japonských soubojů

Zachrání SLim upadající Second Life?

Nový CEO Linden Labs, Mark Kingdon, na počátku své kariéry naznačil, že možnosti spolupráce mezi lidmi uvnitř virtuálního světa Second  Life by se mohly stát "killer application". Částečně s ním lze souhlasit, byť je asi nutné namítnost, že jenom tohle nemůže stačit k tomu, aby to opravdu bylo "killer" a znamenalo zvrat k pozitivnímu vývoji. Stejně tak jako lze souhlasit s tím, že SL není připraveno pro průmyslové a podnikatelské využití, byť se "leccos" dělá pro to, aby to bylo možné.

Co ale je opravdu zvláštní, je poslední aktivita, kterou LL vymyslelo - SLim se má stát pomůckou pro uživatele, kteří se "nemohou přihlásit do SL". Místo toho se budou moci "připojit" telefonickým hovorem a účastnit se tak (de facto) konferenčího volání. Navíc si budou moci pořídit hlasovou schránku, spojenou s jejich avatary v SL, případně využít jednoduchého IM (instanta messaging) klienta (proto SL + IM). Ten prý má posloužit všude tam, kde na plného SL klienta není hardware nebo technické podmínky (zejména ty bezpečnostní, případně konektivitní). A umožní kontakt na hlasové a textové úrovni.

Zní to zajímavě. Jenom ale stále nějak nechápu, proč by kdokoliv měl něco takového používat ve světě, kde již existují desítky lepších alternativ, než je nový, neozkoušený a (opět) proprietární klient.

Typicky české války v "českém" Second life

Spory v českém Second Life na Lupě mohou být typickým příkladem výplodu okurkové sezóny. Na druhou stranu jsou také typickou ukázkou české malosti a zároveň vysoké míry vychcanosti. Spor mezi Martinem Dvořákem a Jaroslavem Peňáskem je v praxi nemožné rozluštit. Nikdy nepříjdete na to, kdo vlastně v tomhle typické českém sporu mám pravdu či je v právo. Místo aby oba jedinci prostě zavřeli ústa, mávli nad vším rukou a šli dál, tak dlouhé měsíce vedou přímou i nepřímou válku. Takže článek na Lupě nakonec prostě nemůže mít žádný závěr.

I když, po přečtení Vzdávám se občanství to docela vypadá, že jeden z těch pánů je docela vprávu (co se původních problémů týče, ne používaných metod) a ten druhý je opravdu pěkné kvítko. Což by ostatně odpovídalo i mým zkušenostem. Holt typický český způsob podnikání - lži, útoky, anonymní výhružky, napadání.

Nikdo z nich ale nedokázal vůbec nic - do SL sice natahali pár hloupých firem, ale selhali zcela v tom, aby tam dokázali přitáhnout uživatele.


( strana 1 z 2 ) Starší články >>> ( celkem článků: 34)