Pravidelný občasník originálního humoru

Hype okolo Second Life bylo velké. Asi tak jako to nové okolo virtuální reality

Autor chlívek (IT pel mel ) - vydáno 24.5.2016

Ano, jsem příliš zmlsaný existenci holodecku ze Star Treku. Protože to je virtuální realita, kterou jsem asi jedinou reálně schopen přijmout


Wall Street Journal ve Why the Virtual-Reality Hype is About to Come Crashing Down píše o něčem, co jsem už několikrát komentoval na sociálních sítích. Hype okolo virtuální reality, umocněné PR odděleními Facebooku a některých dalších firem, je mohutné. Ne nepodobné tomu, které před několika lety bylo okolo Second Life. WSJ zmiňuje, že obsah pro virtuální realitu je stále poněkud o ničem, vypadá spíše jako demo, než jako plně rozvinutý produkt.

Strávil jsem v Second Life tak možná rok, rok a půl. Bylo to zábavné, nové, naučil jsem se spoustu zajímavých věcí okolo 3D modelování, budování předmětů, programovan, ale našel jsem tam hlavně i velmi milou kamarádku. Ona prodávala nádherné šaty, já později prodával boty, spolu jsme vytvořili vlastní sim (virtuální prostor) s velkým obchodem a řadou věcí. Bludištěm, plážemi, domem, parkem, japonskou zahradou. Bylo skvělé se moci procházet po tisících dalších míst, kde lidé tvořili nádherný obsah, ať už architekturu, oblečení, nebo celá nová těla virtuálních obyvatel, ať už skutečné nebo neskutečná.

Denní snění od Google? Ne, vážně, tohle je vzhledově ústup roky zpět

Tehdejší hype bylo stejné jako to nové okolo VR. Předpokládalo se, že lidé začnou v Second Life nakupovat, vznikaly nákupní galerie, že bude sloužit pro školení, pro setkávání se s lidmi v pracovní i nepracovní sféře. Jenže, bylo to pomalé, obtížně ovladatelné, nerealistické, nákladné na tvorbu obsahu, náročné na hardware. Objevily se problémy s autorskými právy, bezpečností a řadou dalších věcí. A když tohle píšu, tak je to skoro jako kdybych psal o současné vlně VR hype.

Second Life se objevilo v době, kdy na virtuální realitu a virtuální světy nebyl ještě vhodný čas. Dnešní VR brýle přicházejí sice v době podstatně pokročilejší, ale vše je prozatím stejně problematické jako původní Second Life. Vypadá to podivně, není a hned tak nebude opravdu "virtuálně reálný" obsah kvality, která by mohla zaujmout masy. Ty tahle technologie potřebuje k tomu, aby se stala žádanou a rozšířenou. Nestane-li se tak, bude na tom stejně jako Second Life. Něco skvělého pro "bandu pošuků" (v tom nejlepším slova smyslu, nezapomeňte, počítám se mezi ně).

PS: Ano, přiznávám, hype okolo 360 stupňových videí nechápu už vůbec a jejich praktickou použitelnost nevidím. V počítači se prohlížet nedají, na mobilu možná tak jednou pro pobavení, ale točit se dokola vás rychle přestane bavit. Chápu, virtuální brýle tohle umožní lépe, ale narazí se tam na zásadní problém. Nebudete moci kráčet na místě.

PPS: Ano, jsem příliš zmlsaný existenci holodecku ze Star Treku. Protože to je virtuální realita, kterou jsem asi jedinou reálně schopen přijmout

Štítky : Hardware, Software, Virtuální realita, Second Life, Informační technologie




Poslední změna : 24.5.2016 18:04, Vytvořen : 24.5.2016 18:03, Vydán : 24.5.2016, 2527x

Komentáře pro ty z Facebooku

Aktuální články autora

Související články