Pravidelný občasník originálního humoru

Facebook umožňuje Stránkám připlatit za vyšší zviditelnění příspěvku

Autor chlívek (Webdesign, Internet) - vydáno 30.5.2012


Facebook nově umožňuje firemním Stránkám zaplatit za vyšší zviditelnění příspěvku. V okamžiku zadávání příspěvku nebo kdykoliv později můžete zaplatit 5USD nebo 10USD je možné získat vyšší zviditelnění, ale nejde o původně testované "garantované" zobrazení podstatně vyššímu počtu fanoušků, ačkoliv popisek říká, "Get more people who like your Page to see this Post".

U POOH.CZ na Facebooku je za 5 USD nabízeno dosažení 3 300 lidí, za 10 USD dosažení 5 500 lidí. Stránka samotná má ale 2 101 fanoušků (lajek). Tuhle mírnou nejasnosti Facebook vysvětluje tak, že takovéto příspěvky budou ukazovány i přátelům vašich fanoušků. A dodává další podstatnou věc - příspěvky za které si zaplatíte jsou označeny jako reklama v podobě "Sponsored" nálepky.

All promoted posts will show in the news feeds of the people who like your Page and, when they interact with the post, to their friends. These posts will be labeled as "Sponsored" in the news feed. Promoted posts will not be shown in the right-hand column of Facebook.  (zdroj: nápověda)

Zaplatit si za zviditelnění lze pouze tři dny od zveřejnění příspěvku. Samotný příspěvek pak, soudě podle nápovědy, vytváří klasickou kampaň na Facebooku. Abyste tuto funkčnost mohli využívat, musíte samozřejmě Facebooku svěřit číslo své platební karty nebo využívat PayPal.

Nezapomeňte, že Facebook samozřejmě schvaluje veškerou reklamu, takže i příspěvek na vaší Stránce projde před případným spuštěním "kampaně" schvalovacím procesem. Samotná kampaň pak bude nastavena na tři dny a můžete ji pouze pozastavit, navýšit rozpočet. 5/10USD je, mimochodem, klasický rozpočet, takže konečná částka může být menší - za předpokladu, že se Facebook nepodaří splnit plánovaná čísla.

Pokud vám Facebook možnost "Promote" nenabízí, tak je tu ještě několik omezení. Funkčnost je dostupná pouze pro Stránky s alespoň 400 fanoušky. Je také možné, že funkčnost na "váš" Facebook ještě nedorazila - teoreticky tomu můžete zkusit pomoci přepnutí na použítí Facebooku v režimu vaší Stránky (Use Facebook as Page). A klasicky platí, že bývá vhodné používat Facebook v angličtině.

Štítky : Internet, Webdesign, Facebook.com, Sociální síť, Facebook Page, Facebook Stránka, Marketing, Reklama




Poslední změna : 30.5.2012 08:00, Vytvořen : 30.5.2012 08:00, Vydán : 30.5.2012, 13932x

Komentáře pro ty z Facebooku

Aktuální články autora

Související články