Pravidelný občasník originálního humoru

Apple Premium Reseller: iWorld taky nějak Facebook nepobral

Autor chlívek (Reklama, média,marketing) - vydáno 8.2.2012

Skvělá nabízka čehosi za šest tisíc byla o dva tisíce kaček předražená. No, stane se. Internet a Facebook ale podobné věci nepromíjí a vše je příliš snadno dohledatelné. A když k tomu přistupuje zoufalá snaha to za každou cenu obhájit, vzniká sociální komunikační zádrhel.


Apple Premium Reseller: iWorld v úterý na Facebook nabídl "Produkt dne" v podobě "WD My Passport Studio 1TB" s připojenou cenou 6 990Kč. Netrvalo dlouho a v komentářích se objevila první upozornění, že tento produkt je zhruba o dva tisíce korun předražený. A pak už následovalo to, co se obvykle na Facebook stává.

Podrážeděné a arogantní odpovědí někoho z iWorldu, smršt reakcí lidí, přeposílání ukázek nevhodné komunikace po Facebooku. Co se ale stát mělo, to se samozřejmě nestalo - iWorld chybu prostě za žádnou cenu neuzná, cena je správná, nižší cena prostě možná není. A už jenom chybí aby napsali, že "oni přece nekradou a musí mít nějakou marži" (mimochodem, oni to skoro napsali).

Pár příkladů opravdu zábavných odpovědí. Zvýraznění jsem přidával já, dostatečně demonstrují míru absurdnosti. Konkrétní vlánko je zde. A je to čtení na hodně dlouho.

Nezaspali jsme dobu pánové, ale uvědomte si, že velkoodběratelé typu Alza mají zcela jiné nákupní ceny. Pokud tohle někdo nechápe a nechápe ani princip celé akce, pak je nám to líto, ale myslíme si, že je poněkud zbytečné se k tématu vyjadřovat. Až nám budou schopni dodavatelé dodávat za ceny, kdy bychom mohli produkty doslova rozdávat za 250 Kč, tak budeme spokojení my, ale někteří zákazníci stejně nikoliv. Takže jak z toho ven? Počkáme si na ohlasy v podobě počtu objednávek. Včerejší akce měla být také podle některých 100% propadák. Vždyť šlo „jenom o 300 Kč“. Tak tady jde v našich podmínkách „jenom o 600 Kč“.

Teď jste odhalili naše praktiky ;-) Snažíme se vydělat na nájem, tak jsme si vymysleli akci s předraženým diskem. A zítra předražíme něco jiného. To, že jsme první přišli s nesmyslně zlevněným iPodem nano, který v tu chvíli neměl konkurenční cenu, tak to byla čistě náhoda. Takže pojmy jako nabídka a poptávka jsou pro nás od dnešního dne čistě nové, jelikož jsme v neděli otevřeli, ale teprve se učíme a doufáme, že již příští měsíc budeme moci dávat vše čistě za polovinu ceny. A teď vážně: Mrzí nás, že jsme některé z vás pobouřili, ale s některými cenami nic neuděláme. A bohužel v obchodě funguje jednoduchá matematika a to si asi uvědomujete všichni. Když draze nakoupíme (jako například teď díky nedávné krizi při výrobě disků), pak není šance mít lepší cenu. Samozřejmě nemáte-li zájem o daný produkt, nikdo vás ke koupi nenutí. Jenom nám už přijde poněkud nesmyslné neustále opakovat tématiku cenové politiky. Naše akce je taková jaká je. Snažíme se v rámci našich možností produkty oproti původním cenám zlevňovat. Bohužel zlevňování evidentně nefunguje, takže je otázkou, zda-li vůbec nějaké akce mají smysl a není lepší prodávat bez jakýchkoliv akcí a výhod atd. Asi bychom se nad tím mohli zamyslet.

Děkujeme všem za názory. Jak jsme již řekli - ne vždy je možné uspokojit všechny. Tohle platilo, platí a platit bude. A my jsme i dnes kupodivu již několik zájemců uspokojili. K poměrně tragické ukázce firemní komunikace v sociálních sítích je zbytečné se v dnešní době vyjadřovat. Útočit totiž umí naprosto každý, jelikož napsat něco hanlivého někam na sociální síti je dnes zcela normální a v podstatě jediný normální způsob reakce. Výjimek je jen velice málo... Ale již dnes se těšíme na zítřejší negativní ohlasy, kdy budeme sice nabízet produkt, který bude opět hluboko pod prodejní cenou ostatních subjektů v ČR, ale i tak to bude bohužel málo.

Štítky : Marketing, Sociální síť, Facebook.com, Komunikace, #fail, Apple.com, Facebook Stránka, Facebook Page, Iworld-store.com




Poslední změna : 8.2.2012 11:44, Vytvořen : 8.2.2012 11:44, Vydán : 8.2.2012, 13611x

Komentáře pro ty z Facebooku

Aktuální články autora

Související články



REKLAMA

Články e-mailem

Stačí zadat e-mail

a Feedio se už o vše postará

POOH.CZ na sociálních sítích