Pravidelný občasník originálního humoru

Trojice českých operátorů na Facebooku zaplavena fanoušky. Zmínkami o francouzském 4. operátorovi (doplňováno a aktualizováno)

Autor chlívek (Webdesign, Internet) - vydáno 17.1.2012

Na Facebooku stovky fanoušků zaplavují stránky tří českých operátorů a stěžují si na ceny a poukazují na velmi levného čtvrtého francouzského operátora. Na počátku se řada z nich domnívala, že jim operátoři jejich příspěvky a komentáře mažou. Podle zjištění u všech tří operátorů ale tentokrát mazání nebylo.


Odkazy na článek 4. operátor způsobil ve Francii revoluci se na Facebook Stránkách českých operátorů (T-Mobile, Vodafone CZ, O2 CZ) objevují rychleji, než jsou je schopni mazat. Po počátečních snahách o promazávání už nejspíš rezignovali - tradičně, mazání (dodatek - mrkněte níže na další dodatek, je možné že se nakonec nenechali zlákat a nemazali) zapůsobilo jako spouštěcí moment pro ještě více odkazů na předmětný článek.než je vůbec možné případně odpovídat, či jakkoliv situaci řešit. Uživatelé si navíc stěžují na to, že jejich příspěvky jsou cenzurovány/mazány - což vyvolává další záplavu nasdílení odkazu a komentářů na ceny a služby, stejně tak poznámky na to jestli budou příspěvky smazány. 

Dodatek 23:15 - Takže i Martin Jaroš z T-Mobile (viz jeho komentář ve Facebookových komentářích zde pod textem) píše, že nemazali a měli stejný problém jako Vodafone a O2. Tedy nutnost vracet komentáře, které Facebook označoval jako spam. Před T-Mobile mi to telefonicky potvrdili ostatní dva operátoři (viz dodatky dřívějšího času níže v textu). Pro úplnost dodávám, že měním titulek článku (původní: Trojice českých operátorů nestíhá na Facebooku mazat. Zmínky o francouzském 4. operátorovi (doplňováno a aktualizováno)), protože neodpovídá tomu, co z toho nakonec vyšlo.  

Bližší komentář případně najdete ještě v Poučení z revolty proti operátorům na Facebooku a má omluva ze to, že jsem jim na počátku nevěřil ohledně mazání příspěvků

Dodatek -10:20 den po vydání -  shrnutí, analýza a doporučení pro firmy na Facebooku najdete v Komunikační krize mobilním operátorům na Facebook prospěla. Pro firmy na Facebooku je užitečnou zkušeností

Nechybí ani přímé dotazy, bez odkazů na předmětný článek. Odpovědi se ale nejspíš nedočkají, tuhle záplavu není dost dobře možné řešit odpověďmi. Dostatek komentářů směřuje i na předpokládané počáteční snahy "nevhodné" komentáře mazat. Boj je to marný, proti síle sociálních médií nemají šanci. A i kdyby náhodou přistoupili k vypnutí možnosti vkládat příspěvky přímo na Zeď Stránky, stále bude možné komentovat existující příspěvky samotných operátorů.

Oldřich Linhart ::: Zdravím, mohu se zeptat proč máme ceny zde v ČR tak předražené? Když jde vše snížit, jak teď např. ukázal příklad z Francie? Budete s tím něco dělat?

Lenka Kučová ::: Za jak dlouho smažete tenhle příspěvek? Dávám tomu 30 vteřin 
 
Louis de Funes ::: Tak kdy 02 změní svojí politiku cen?
 
Jan Kořínek ::: Co vy na to, Kyslíci?

Honza Bartoš ::: chci normální ceny a odpovídající služby! ne stále poslouchat lži vašich lidí na lince, jak zavolají a pomůžou! mělo by vám konečně docvaknout, že nepodmazávat čtú, dojeli jste všichni tři

 

Šabacký Ladislav ::: Kradou všichni 3 operátoři.I ti blbý slováci mají lepší ceny!!!!!!!!!!

Ondra Muchka ::: Docela bych rád věděl, kdy se podobného tarifu dočkáme i u nás.. Nečekám upřímnou odpověď.. čekám odpověď ve stylu, že níže s cenami jít nemůžeme nebo že náš trh je specifický.. houby.. Doufám, že tohle je jenom začátek operátorské revoluce u nás.. A že vidíte, že lidi už mají po krk předražených tarifů a že začíná prozřívat nabídky z ostatních států..

DODATEK 17:45 - O2 se vcelku odvážně vrhlo do snahy odpovědět na záplavu komentářů - snaha se nicméně mine účinkem. O2 zvolilo snahu argumentovat čísly, budiž. V polovině ledna se ale argumentace Vánoční nábídkou nejeví jako nejlepší nápad (byť nejspíš stále platí a dává smysl). Bohužel v téhle "komunikační kauze" platí, že nikdo z operátorů nemá velkou šanci z toho nějak vyjít vítězně. A nejlepší možná taktika asi je ... mlčet. Tedy když pomineme jednu existující možnost výhry. Zlevnění služeb. 

DODATEK 18:20 - Nezáviděníhodná situace, ve VODAFONE řeší stížnosti lidí na "smazané" příspěvky dohledáváním a screenshoty (viz příklad níže) a hlavně vytahováním ze spamu (kam to hází FAcebook - viz ostatně zmínka v reakci O2). S lidmi ze sociálního týmu Vodafone jsem mluvil, říkají že by je ani v nejmenším nenapadlo mazat (a vcelku bych tomu i věřil). 

DODATEK 18:30 - Dle očekávání se pod výše zmíněnou reakcí O2 objevují další a další odmítavé reakce.  Vedle krátkých komentářů a opakovaného odkazu na článek na Mobil Manii tam ale najdete třeba i následující dlouhou reakci.

Martin Kumar Zachensky ::: Tak drahy O2 Guru, uvedom si, ze my ako zakaznici platime aj tvoje ubohe miestecko tam niekde v zaprdenej prenajatej miestnosti a aj tvoj trapny plat. Vyjadrenia roznych hovorcov a aj tie tvoje oficialitky rozpravaj doma maminke. Ja som tu stale platiaci zakaznik a teda tvoj pan. Ked nebude mna a dalsich milion klientov, tak ty nebudes mat co zrat. Statistiky ktore su na urovni "jedna babka povedala" si nechaj pre zmenu pre otecka. Ja na take dristy niesom zvedavy. Bud sem tu statistiku svihni a podrobne popis ako ste sa k nej dostali, alebo mlc a padaj do kuta. Keby vasa uzasna firma zlacnila vsetky sluzby na polovicu (miesto vianocnych akcii a pod.), dostali by ste pod seba viac zakaznikov, ja by som za tie iste prachy pretelefonoval viac (mesacne platby by som si drzal na svojom standarde), takze v konecnom dosledku by ste na tom zarobili o nieco viac ako teraz. Predpokladam, ze sa zase raz jedna o jednu velku kartelovu dohodu ako uz nie raz v dejinach, kedze vy potrebujete platit darmozracov, ktori nedokazu povedat plynule vetu (o2 linka, predajne...) a neschopny manazment, ktory nedokaze zefektivnit chod firmy. Tolko k tomu.

 Dodatek 19.1 - Vodafone nakonec na Facebooku nějaké to "vyjádření" ke krizi také poskytl. Trochu zábavné na tom je, že nepoužil příspěvek stránky, ale vložil jej jako komentář ke svému poslednímu aktuálnímu příspěvku. V praxi to znamená, že si toto vyjádření vlastně nikdo nepřečetl (pár lidí, ale to je tak všechno).,

Vodafone CZ Dobrý den všem,
 stále více z vás se nás ptá na náš názor na nového francouzského operátora Free. V této souvislosti je dobré připomenout, že v obdobné aukci, která se ve Francii uskutečnila loni a u nás se chystá tento rok, získal Free kmitočty za rovných podmínek a nebyl nijak zvýhodňován.Může se stát, že na český trh díky aukci také vstoupí noví operátoři s nabídkami, na které budeme reagovat tak, jako reagujeme na stávající konkurenci. Důležité však je, aby v rámci aukce mohli soutěžit “staří” i “noví” operátoři za rovných podmínek, podobně jako tomu bylo právě loni ve Francii. Adéla, tiskové oddělení
 
 
https://www.facebook.com/vodafoneCZ/posts/10150547117546812

Štítky : Internet, Sociální síť, Facebook.com, Komunikace, Vodafone.cz, T-Mobile.cz, O2.cz, Vodafone, T-Mobile, O2, Telefónica O2



|
Poslední změna : 19.1.2012 07:56, Vytvořen : 17.1.2012 17:27, Vydán : 17.1.2012, 15178x

Komentáře pro ty z Facebooku

Aktuální články autora

Související články