Pravidelný občasník originálního humoru

Krize, média a návštěvnost - jak si stojí přední americké weby? A budou moci vybírat peníze za obsah?

Autor chlívek (Webdesign, Internet) - vydáno 4.10.2009

Jak si stojí americká média v internetovém světě? Mohly by Novinky.cz konkurovat návštěvností americkým webům? A je vůbec představitelné, že by některý z amerických mediálních webů mohl vybírat peníze za svůj obsah?


Krize v médiích, krize v reklamě, klesající příjmy, propouštění novinářů, nezaměstnanost. Prý je to příznivé pro webovou návštěvnost - nezaměstnaní tráví na internetu více času. A prý americká média zpoplatní obsah - nejvíce halasným propagátorem této myšlenky je známý Rupert "korouhvička" Murdoch.

Jenže, pokud Google Trends nejsou úplně mimo, tak mají americké mediální weby jeden velký, ale opravdu velký problém - dramaticky jim klesá denní návštěvnost. Aby bylo jasné o čem je řeč, níže najdete grafy ukazující velkou část z těch "největších" (a nejvýznamějších) amerických webů - ani WSJ.COM (za které by Murdoch ještě jakž takž teoreticky mohl vybírat nějaké peníze) není ušetřeno poklesu. Byť se mezi těmi pády  drží docela dobře.

A aby to srovnání bylo ještě zajímavější - Novinky.cz mají denní návštěvnost přes 800 tisíc uživatelů (NetMonitorú.  Zvláštní? Jsou čísla z Google Trends (odkud pocházejí níže uvedené grafy) nesmyslná? Nebo jsou skutečně weby celosvětových médií pro uživatele tak málo zajímavé?

Samozřejmě, Google Trends dokáže ukazovat  hausnumera, stačí se podívat třeba právě na ty novinky.cz - ty se v Google Trends pohybují okolo 300 tisíc denních, v NetMonitoru o 500 tisíc více. Takže někde chyba bude. Ale i kdyby byla chyba v Google Trends - přeci jenom, jsou to trends, takže onen zmíněný markantní pokles, na tom se asi shodneme - trend to je. A platí.

www.washingtonpost.com - denní návštěvnost
www.washingtonpost.com - denní návštěvnost

www.usatoday.com - denní návštěvnost
www.usatoday.com - denní návštěvnost

www.reuters.com - denní návštěvnost
www.reuters.com - denní návštěvnost

www.wsj.com - denní návštěvnost
www.wsj.com - denní návštěvnost

www.cnn.com - denní návštěvnost
www.cnn.com - denní návštěvnost

www.nytimes.com - denní návštěvnost
www.nytimes.com - denní návštěvnost

Mimochodem, než se začnete ztrapňovat a míchat hrušky a jabka, tyhle grafy jsou DENNÍ návštěvnost (Daily Unique Visitors (users)), nikoliv statistiky vyhledávání. POkud netušíte, že Google Trends (a Google Ad Planner) je poskytuje, tak si nejprve napravte vlastní nevěděmost, a pak mějte případné nějaké námitky. Tvrdit, že tohle je vyhledávání, je sice hezké, ale Google to jasně dává jako denní návštěvnost. A dokonce, to si taky můžete zjistit, u některých webů to počítá podle cookies - zjevne proto, že na nich mávlastní reklamu. A měl  by tedy mít ty čísla poměrně přesná. 

A ještě jeden dodatek - dlouhodobě Google Trends číslům nevěřím, ale to že někde rostou (nebo stagnují)  měsíční čísla (viz například snadno použitelné Compete.com), ještě nemusí znamenat, že skutečně neklesají denní čísla.

Štítky : Webdesign, Internet, Návštěvnost, Media, NetMonitor, Novinky.cz, Google, Google Trends, Žurnalistika, Trendy



|
Poslední změna : 4.10.2009 19:11, Vytvořen : 4.10.2009 10:54, Vydán : 4.10.2009, 12265x

Komentáře pro ty z Facebooku

Aktuální články autora

Související články