Pravidelný občasník originálního humoru

Elektronické bankovnictví šetří náš čas

Autor chlívek (Pel mel) - vydáno 9.3.2006

Žijeme ve století informací, bezobslužných strojů a elektronické výměny dat. Nebo se to alespoň tak říká.


Zašívat si peníze doma do polštáře není příliš dobrý způsob, jak skladovat své finance, takže si člověk většinou založí nějaký účet. Nevýhodou je, že když pak potřebujete peníze někam odeslat, musíte jít do banky, vyplnit příkaz k úhradě a odevzdat ho na přepážce. Cesta do banky zabere nějaký čas, stání ve frontě zabere nějaký čas a protože času je málo, člověk si pořídí nějakou formu elektronického bankovnictví, protože se pak dá za minimum času dotyčná operace vyřídit v klidu od stolu.

Teoreticky.

Protože jsem ten typ člověka, který dokáže vcelku bez problému rozfofrovat libovolnou částku v poměrně krátké době, udělal jsem si onehdá k běžnému účtu ještě účet spořící, kam si měsíčně převádím peníze, který bych jinak propil, prokouřil, prodrogoval či rozházel s povětrnými děvčaty, protože ze spořícího účtu se dá těžko něco utratit, neboť je vázán výpovědní dobou (tedy, samozřejmě, za nějaké ty sankce vybrat jdou, ale to, že se k nim nedostanu přímo je dostačující k tomu, abych na ně nešahal a nijak s nimi nepočítal v běžném životě). Moc dobrej vynález.

Tento měsíc očekávám nějaké větší výdaje, tudíž využít přesně to, k čemu se takový spořící účet báječně hodí. Sedl jsem si tedy 20. února k počítači a zadal výpověď na potřebnou částku, která mi bude do 14ti dní převedena na normální účet.

Sedím tedy u kompu a čekám. První den, druhý, třetí... desátý... dvanáctý... čtrnáctý... patnáctý?... šestnáctý????

Nic. Nic se neděje. Dle výpisu na webu je všechno pořád stejně. I nasral jsem se a volám na Helpdesk.

Dobrý den, mám problém ten a ten, udělal jsem to a to a nic.“

Paní na druhé straně telefonu si vyžádá informace o účtu, klepe do klávesnice...

No, máte tady výpověď na částku, to je vpořádku... bylo to přijato na platební bránu... to je vpořádku...“

Takže?“

No, víte, oni si to asi nestáhli na pobočce. My tady máme takový poloautomatický systém. Vy to odešlete a oni si to musí stáhnout k sobě na pobočku...“

Chcete říct,... že si nikdo z pobočky, za ŠESTNÁCT DNÍ nestáhl data?????“

No, asi ne. Jestli chcete, můžu jim tam poslat e-mail, aby si to stáhli...?“

To... byste byla hodná, nicméně, raději se tam stavím osobně...“

Takže využívaje výhod elektronického bankovnictví, které šetří můj čas a za které platím, jsem šel na pobočku, vystál tam čtrnáctiminutovou frontu, pak deset minut vysvětloval kde je problém a půl hodiny čekal, než mi vystaví antidatovanou (a časově posunutou, aby se dodržela výpovědní doba a někdo nejspíš neměl průser), ručně psanou výpověď a peníze mi byly k mé spokojenosti převedeny.

Inu i v ČSOB jsou nejspíš soudruzi, kteří dělají chyby. Je to jasné - za ty poplatky bance, kterýma bych skoro uživil alimenty na další dítě toho člověk od poloautomatického systému nemůže moc chtít, že?

Nakonec, minulý týden jsem přečetl úžasnou knížku od Roba Granta: Neschopnost. Román z nepříjemně blízké budoucnosti. Nepříjemně blízké. Takže mě to... zase tolik nepřekvapuje.



|
Poslední změna : 9.3.2006 13:27, Vytvořen : 9.3.2006 13:21, Vydán : 9.3.2006, 11123x

Komentáře pro ty z Facebooku

Aktuální články autora



REKLAMA

Články e-mailem

Stačí zadat e-mail

a Feedio se už o vše postará

POOH.CZ na sociálních sítích