Pravidelný občasník originálního humoru

Články autora Daniel Dočekal

Kde mě najdete: Google+ profilFacebook profil@MedvidekPU na Twitteru

U Ticketstreamu vaše hesla rozhodně nejsou v bezpečí. Pozor!

Je to tak, dřív se to takhle běžně dělalo. Když jste zapomněli heslo, systém vám ho poslal. Pozůstatky minulosti ale dodnes někde zůstávají. A jak @365tipu vysvětluje v Jak je to s hesly na Internetu? Je možné aby mi někdo poslal zapomenuté heslo?, je to hodně nebezpečné. Ne proto, že by si snad někdo mohl "nechat poslat heslo", ale proto, že někdo cizí ví vaše heslo. A kdokoliv se k němu může dostat. To kdokoliv zahrnuje nejenom lidi z firmy provozující daný web,  ale také hackery. Pro které je něco takového skvělý zdroj informací. Získají klidně i miliony použitelných přihlašovacích údajů.

Ticketstream na nějakou tu aféru s masivním únikem přihlašovacích údajů zjevně čeká. Jarda Ráb se jich na Facebooku ptá, jestli to opravdu s tím ukládáním hesel v původní podobě myslí vážně. Jsem docela zvědavý, co mu tam odpoví. Tedy pokud vůbec odpoví.

Vy si pamatujte, že v Ticketstreamu zodpovědní rozhodně nejsou a pokud tam máte stejné heslo jako někde jinde, takž už ho rovnou považujte za prozrazené a zneužitelné. Poradím, že Správce hesel vám pomůže si hesla pamatovat a také vytvářet, takže bude snadné mít pro každý web jiné heslo. A také je dobré vědět, že tam kde o něco pravdu jde, byste měli používat dvoufaktorové ověření.

Periscope? Meerkat? Pár postřehů k novým "live-streaming" aplikacím. Ale hlavně trochu návod k Periscope

Především, Meerkat je uživatelské (UX) peklo a vzdal jsem to. Nehledě na to, že je Twitter tak usilovně ničí, že je otázka, jestli vůbec mají šanci.

WhatsApp má 800 milionů měsíčních uživatelů a v Business Insider sčítají návštěvnost serverů. Jak jinak.

Připomeňme klasiku, vzít služby (servery) na Internetu a sečíst jejich počty uživatelů může jenom hlupák. Ale i v České historii takové borce najdeme, byť to většinou bylo jenom proto, aby manipulovali s lidmi,

První, unikátní, jedinečný? Nepoužívejte to. Příliš snadno si můžete naběhnout, asi jako Andrej Babiš

Jedno z pravidel Public Relations je, že do tiskových zpráv se nevyplatí strkat slova jako "první", "unikátní", "jedinečný". A pokud to tam dát chcete, tak si musíte být sakra jisti tím, něco takového je skutečně pravda. A také tím, že to můžete doložit. V každém případě to u novinářů po těch letech lhaní a vymýšlení už typicky vyvolává nedůvěru a je možná zbytečné je "dráždit".

Neméně neslavně to dopadne, když se vyskytne Andrej Babiš s tvrzením "Jsem první Čech, kterého přijal Michael Bloomberg". Nechme teď stranou obvyklé reakce ze sociálních sítí, které komentují to, že Babiš přece "není Čech". Tohle mi přijde jako zbytečné podpásové a nedůstojné. Zkusme zůstat u fakt. Prostě proto, že jakýkoliv novinář, v okamžiku kdy politik něco takového řekne, okamžitě zbystří.

Babiše totiž o několik let předstihli další Češi. Z roku 2011 tu máme VerifEyed odhalí zfalšované fotografie a dokumenty kde je Babak Mahdia a Radim Nedbal a ... světe div se ... jakýsi "starosta New Yorku". Samozřejmě, Bloomberg. Ještě dříve, v roce 1994, se s Bloombergem ale měl setkat Pavel Makovec.

No a teď babo raď. Má to ten Babiš zapotřebí ze sebe dělat takového šaška? A kam se poděli komunikační a PR poradci, kteří před volbami dokázali republice představit úplně něco jiného, než co vidíme teď? Nebo, vlastně, ona jsou tu možná jenom ta zlá média, tak která si ještě nestihl koupit, která tento obraz vytvářejí.

Jsou prosté média, kterým nemůžete věřit co píší. A nejsou to kupodivu jen podivnosti jako Aeronet či AC24

"Průměrná mesíční návštěvnost se pohybuje nad úrovní půl milonu reálných uživatel, což je více než má například server iHned.cz," tvrdí Echo24.cz v článku věnujícím se tomu, komu patří Parlamentní Listy. U Echo24.cz už nějaký ten rok víme, že je potřeba velmi velmi ověřovat co píší, protože si rádi vymýšli a manipulují. Stejně tak je tomu v tomto případě. Asi nejvíce napoví graf. Pak  už bude jasno, že pro Echo24.cz stále platí - nedůvěryhodné médium.

Parlamentní listy nemají vyšší návštěvnost, než iHNed.cz To si jen Echo24.cz opět vymýšlí

Takže ne, opravdu ne. Návštěvnost výmyslů a lží na Parlamentních Listech sice stoupá, ale vyšší než iHNed.cz není. Stagnující iHNed.cz by se sice asi mělo začít cítit ohroženě a začít konečně něco dělat, aby si zase aspoň jednou sáhli na milion, ale nic to nezměnní na tom, že si Echo24.cz opět vymýšlí. Což bohužel, zejména co se návštěvnosti týče, dělá velmi často (což třeba ze 150 000 lid´udělat 500 tisíc a vůbec se nestydět?). A pokud budete přemýšlet nad tím proč to dělá? No, protože návštěvnost jsou peníze. A v boji o inzertní peníze je každá lež využitelná tam, kde si někdo neověří, jakými čísly Echo24.cz operuje.

Balšínek: Vy jste zamindrákovaný kripl.

Jinak předpokládám, že se opět dozvím, že jsem magor. Nebo ještě lépe, jak šéfredator Echo24.cz rád píše, "zamindrákovaný kripl.". A mimochodem, Echo24.cz bylo na chybu v článku upozorněno včera ráno. Bez reakce a bez nápravy. Stále tam poškozují konkurenci. A ve finále ukazují, že žurnalistika v Česku je opravdu v hodně zoufalém stavu. Což ale nakonec ukazuje i ten skutečný graf s masivním vzestupem Parlamentních Listů a stagnujícím iHNed.cz.

Tablety do škol!? No, těžko. Ale už víme. kdo bude exklusivním dodavatelem tabletů pro MŠMT

Tablet pro prvňáčky zadarmo a na druhém stupni znovu, sní Chládek píší na iDnes. Tyhle ministerské sny jsou většinou hodně zajímavé a neznámo proč má zrovna MŠMT zásadně smůlu na snící ministry (či ministryně). Co navíc, rok 2020 je daleko, ale zase ne dost daleko aby ze školství zmizeli lidé, kteří ještě stále nedokáží ani napsat mail, natož použít počítač či tablet. Ale taky ne dost daleko, aby se do té doby stihly správně a zcela změnit osnovy a zajistit to, aby ty tablety opravdu k něčemu byly.

Takže jaká že je ta druhá alternativa? Ministr je chce nakoupit z "našich prostředků", takže ta druhá alternativa je dost jasná. Jako skoro u většiny věcí v posledních letech. Nemůže to dopadnout jinak, než tunel a mrhání vším, čím mrhat jde. Pro což svědčí ještě více další slova pana ministra: "Chceme více podpořit digitalizaci českého školství. Zjednodušuji to do tabletu, aby dítě mělo možnost mít všechny pomůcky nebo učebnice právě v tabletu.“.


Foto: ČTK. Snad mi prominou využití pro satiru.
Zdroj: VILIAM BUCHERT: Největší porážky: Nabubřelý ministr Chládek,
nevýrazný Prachař, Gajdůšková a TOP 09

PS: Pane ministře, pokud vaše dcera  nosí tašku co má okolo patnácti kilo, tak to chce větší zapojení rodičů. Obsah tašky se totiž přizpůsobuje každý den podle rozvrhu.

Tohle prostě nedáte. Jde ta kočka po schodech dolů nebo po schodech nahoru?

Kdo ještě tento týden nesdílel na své sociální sítě následující obrázek, jako kdyby nebyl. Co navíc, jestli se mu pod obrázkem nestrhla bitka tří táborů, tak vlastně taky asi neexistuje. Jde ta kočka nahoru po schodech? Nebo sakra jde dolů po schodech? A třetí možnost, možná je vám to uplně jedno. A má to sakra vůbec řešení?

Tohle prostě nedáte. Jde ta kočka po schodech dolů nebo po schodech nahoru?

Mazání digitální minulosti je v módě. V Google nyní nehledejte Michal Vurm

Je to tady, pro velký úspěch, už zase Google blokuje ve vyhledávání něco z mých webů. Paradoxem je, že opět jde o blokování věcí, které jsou prostě jenom popis reality, navíc poměrně dost historické. A je zjevné, koho se blokování týká, protože obě blokované URI mají společného jmenovatele.

Zablokován ve výsledcích hledání je obrázek,  který můžete vidět vpravo. A ve spojení se stejným jménem, tedy "Michal Vurm" je zablokován i článek Klout změnil algoritmus a TOP českého Twitteru se otřáslo.

V tom najdete: "Pokud ještě někdo pochyboval o nesmyslnosti Kloutu, tak nový žebříček TOP 101 účtů českého Twitetru je dostatečně dobrým příkladem. Na první místo se dostal @MichalVurm (blablabla …. prostě DEGEN :D). Zabavné na tom je hlavně to, že jde o účet na Twitteru, který se spíš věnuje spamu a má pouze  15 sledujících (a 27 sledovaných)."

Účet @MichalVurm dnes už na Twitteru nenajdete, ale v Klábosení.cz ano. Tam zjistíte, že přestal tweetovat někdy v září 2013, tedy před dvěma lety. Dnes už nenajdete ani jeho kanál na Youtube. Pryč jsou i videa z něj, stejně jako fotografie na Facebooku, které z Twitteru odkazoval. Pryč  je nakonec i blog, který byl na adrese michalvurm.bloger.cz (tedy pokud lze usuzovat z Michal Vurm - Unofficial na Facebooku. Ostatně, nic už není k nalezení ani na www.michalvurm.cz (kde ale najdete mobil, adresu i další informace o dotyčném, takže tady to mazání trochu začíná selhávat) kde ještě loni nějaký ten obsah byl.

TIP: Pokud vás ten "Klout" zaujal tak doporučím Klout.com není jediný – další pomůcky pro hledání vlivných účtů na sociálních sítích a přímo povídání o Kloutu v Klout.com je dobrý pro ego, ale také pro některé praktičtější věci

Prostě s tou likvidací digitální minulosti je to těžké. Zejména pokud v určitém okamžiku zbytečně upozorníte na něco, o čem už stejně nikdo neví. Navíc kompletně zrušit minulost je těžké - třeba jen projít si archivy blogu na WayBack Machine je velmi inspirativní. Ale nutno dodat, že nic kvůli čemu by bylo nutné takhle vydatně promazávat internet tam na první pohled není.

Cinema City Česká republika to s tím Facebookem trochu nezvládá. Maže. Maže. Pak přijde s pravidly. A ty co? Okopíruje.

Cinema City Česká republika na Facebooku klasicky a zbytečně pokouší fanoušky tím, že zbytečně maže věci. A pak když už neví kudy kam, tak vyrukuje s "Pravidly", jak že se fanoušci smějí na Stránce na Facebooku chovat. Teď už mají jejich další verzi, kde až na překlepy a spojená slova tu hlavní perlu nenajdete. V předchozí verzi, kterou mi poslal Lukáš Bouša, je vidět, že Cinema City si fakt moc rady s tím Facebookem neví. Ani s tím, jak kopírovat cizí věci.

Tak co, našli, našli? :) A mimochodem, to že si někde kdesi uprostřed stránky Cinema City vyvěsí text "Pravidla", to nic neznamená. Protože aby nějaká taková pravidla platila, museli by fanoušci o těchto pravidlech vědět ještě předtím, než se jimi budou řídit. A to prostě zajistit nejde.

Nenašli? Tak malá pomoc, originál najdete zde.

Prý porušujete autorská práva. Pokud si nedáte majzla, tak dopadnete hodně špatně. Nový scam na Facebooku

Může vám dorazit zpráva, že prý porušujete autorská práva na vaší Stránce. Součástí je odkaz,  který začíná řetězcem známým z CDN Facebooku, ale ve skutečnosti je na doméně 8u.cz. Tam už na vás čeká falešný Facebook a zadání přihlašovacích údajů. Pokud jste ale na tohle naletěli, tak fakt vraťte občanku.

V tuto chvíli už naštěstí naletět nemůžete, fbcdn-sphotos-28786343788342-38745384462.8u.cz už ukazuje jenom to, že doména byla odstavena pro "závažné porušení provozních podmínek webhostingu".

Facebook včera spustil webový Messenger. Neudrželi ho v chodu ani půl dne.

Včera Facebook spustil na www.messenger.com webovou verzi Messengeru. Dozvědět jste se to ovšem mohli pouze z médií a na samotném webu Messenger.com se, alespoň odsud z Česka, ukazovaly pouze odkazy na stažení tří mobilních aplikací. Na novou webovou podobu se dalo dostat přes www.messenger.com/t. Celé to nevydrželo fungovat moc dlouho, protože jediné co se teď (7:15 čtvrtek) na www.messenger.com objeví je:  "Please try again later.".

Tuhle hlášku ale nedává jenom nový webový Messenger, ale přímo web samotný (to proto, že jste přihlášení do Facebooku, anonymní okno ukazuje normálně obsah). No, někde soudruzi z Facebooku udělali chybu. A i když to chvíli vypadalo, že stačí smazat cookies, tak to stejně k ničemu nevede - nechá vás to přihlásit, ale než se natáhne Messenger jako takový, tak se opět objeví "Please try again later.". 

A vida, pár minut uplynulo od uveřejnění tohoto blogpostu a už si toho všímají i zahraniční média. V Just hours after launching, Facebook’s Web-based Messenger is down píší, že takto "nejede" už asi tři hodiny. 

DODATEK 7:50 ... Tak inženýři z Facebooku už Messenger.com oživili. K čemuž je ještě vhodné dodat, pokud ho budete chtít používat, hodně zlobí automatická aktualizace chatu. Takže se občas nedivte, že bude nutné zmáčknout F5

DODATEK 7:55 ... Přístupné to sice je a zobrazí se přehled zpráv (vláken), ale to je všechno. K obsahu se moc dostat nedá, můžete se pouze dívat na točící se kolečko

Messenger na webu sice přístupný je, zprávy ale už ne

8:30 a účes stále drží ... pardon, to je z jedné reklamy. V tomto případě "kolečko se stále točí" 

9:30 tak to máme stále točící se kolečko místo obsahu jednotlivých komunikaci. Tohle se Facebooku hodně nepovedlo. A mimochodem, na většinu věcí jejich servery vrací "400 Bad Request".

10:52 stále žádná změna

15:30 stále žádná změna, pořád jenom kroutící se kolečka

17:03 pokud snad někdo čeká změnu, tak bude asi čekat ještě dlouho, Stále jenom kolečko

13. dubna 7:30 přináší nečekané, někdy v neděli Facebook konečně opravil webový Messenger. Ano, kolečko je pryč a Messenger funguje. Čtyři dny to trvalo.

Tahle firma uspořádala na Facebooku soutěž o Dům Snů. Nemáte tušení jak to celé nakonec dopadlo

Jo, trochu si v titulku hraju s tím současným podivným stylem titulků. Realita je ta, že jakýsi "Váš Projekt" vyhlásil soutěž o "Dom SNOV" a slíbil jednoho výherce. Jenže, to by nesmělo být prvního dubna, protože tyhle komici o chvíli později prohlásili ... Apríl! Tak jo. Fajn.

Za normálních okolností už by tyhle ignoranty někdo žaloval. Víte proč? Protože vyhlásili soutěž a slíbili plnění. A nedoprovodili to žádnými podmínkami, které by jim umožňovaly z toho takhle snadno vycouvat. A za tip díky Elišce.

Twitter zprovoznil Quote Tweet. Odkaz na tweet ukáže náhled, stejně jako umožní komentovaný retweet s náhledem

Do všeobecného zmatku v Twitteru přichází další zmatení, "Quote Tweet", tedy možnost retweetovat a zároveň komentovat. Ale také to, že při použití odkazu na tweet se ukáže původní tweet jako připojený náhled. Klasicky zábavné jsou reakce pod oznámením o nové funkčnosti, které to poměrně ostře odmítají, zejména s ohledem na to, že Twitteru opět nevěnoval dostatek pozornosti tomu, aby to aspoň trochu dobře vypadalo.

Do Androidu tedy tahle vymoženost dorazí "brzy", v iPhone ji nasazují teď. Na webu to funguje, stejně jako v Tweetdecku (kde jsem to poprvé zahlédl o velikonočním pondělí).

Pokud se snad ztrácíte v tom jak fungují Tweety a všechny ty zmínky, odpovědi a retweety, tak Twitter for dummies (1). Tweet, odpověď, zmínka, přímá zpráva aneb jak se tvoří tweet mohou poradit. Realita je ta, že ani lidé co pár let používají Twitter netuší jaké záludnosti na ně tahle sociální síť přichystala. Samotné Twitter for dummies je pak postupně rostoucí příručka k Twitteru, podle toho jak se na @365tipu budou objevovat konkrétní tipy.

Jak "Quote Tweet" vypadá můžete vidět na následujícím obrázku:

Quote Tweet

Raketoplán stoupá přes mraky. Příběh jednoho obrázku, co ukazuje něco co nikdy nebylo

Možná jste následující obrázek už viděli. Šíří se po sociálních sítích, najdete ji na snad stovkách webů. Social Media Guru ho používají jako patřičně motivační. Ukazuje zázraky techniky a lidského umu. Tedy, částečně ukazuje. Skutečnost je tak, že to je velmi povedená fotomontáž a není nic tajného, že to fotomontáž je. Její autor, Richard Silvera, ji vytvořil ze dvou obrázků a dívá se na ni krásně.

Nevěříte? The Sweet Escape obsahuje přímo vysvětlení od autora: This image is a composite of 2 pictures. the picture of the sky and clouds was taken by me from an airplaine, and the shuttle is a picture from NASA. Then the assembly was done in Photoshop & Ligthroom

Celé  je to zajímavé třeba i v tom, že pokud byste fotili raketoplán stoupající takto mraky, tak by to vypadalo podstatně jinak. A můžete to vidět třeba v Incredible Space Shuttle Picture: Is it Real?. Takhle optimálně vypadající fotografie je možná právě jako velmi povedená montáž - mraků a oblohy od Richarda SIlvery a fotky raketoplánu přímo od NASA: 

NOVINKA: Upozornění na nové příspěvky na POOH.CZ e-mailem

Je to tak, testování sloužby Feedio z @365tipů pokročilo o jeden krůček dále a nyní funguje i pro POOH.CZ. Znamená to, že si můžete klasicky "objednat" upozornění na nové příspěvky e-mailem. Stačí ho zadat do formuláře níže nebo téhož formuláře v pravém sloupci. A pochopitelně, potvrdit, že jste si něco takového objednali.

Články e-mailem

Stačí zadat e-mail

a Feedio se už o vše postará

 

Feedio - www.feedio.co - se může hodit i vám, funguje v zásadě tak, že se napojí na RSS vašeho webu či  blogu (zdejší RSS najdete tady) a pokaždé, když vydáte nový článek či blogpost, tak o tom pošle informaci všem, kdo se přihlásili k odběru. Aktuálně skutečně pro každý jednotlivý článek, ale tvůrci pracují i na "digest" funkci, který by uměla poslat souhrn například za jeden den.

Otčenáš do 140 znaků zatím neumím, ale ten moderní by mohl být dobrý

Musím se přiznat, že se mi Kardinálové nesmějí tweetovat z konkláve, hrozí jim exkomunikace moc líbilo, zejména když jsem se dočetl na konec k "Mezi 116 kardinály, kteří budou nového papeže volit, je devět hodnostářů, kteří Twitter pravidelně používají.". A nějak mi to nedalo, abych nezkusil upravit klasický Otčenáš do modernější podoby. A tady ho máte.

Twittere náš, jenž jsi na Internetu,
posvěť se doména tvá,
přijď adresa tvá,
buď obsah tvůj
jak online, tak i offline.
Klout náš vezdejší dej nám dnes
a odpusť nám naše tweety,
jako i my odpouštíme našim sledujícím
a neuveď nás v pokušení,
ale chraň nás od Facebooku.
Neboť tvé je království i moc i sláva navěky.
Retweet.

PS: První vydání 22: února 2013. Druhé 5. dubna 2015, doplněné o obrázek vpravo. 

Antimlékárenské hnutí opět udeřilo, pod dva měsíce starým příspěvkem Taťány Kuchařové

Nějak tak bych řekl, že tohle už přestává být zábavné. Někdo tvrdí, že podobné věci prostě vegani dělají normálně, navíc že je to dané tím, jak jsou tím vynecháváním masa poznamenaní. Jiní se domnívají, že je to konkurenční boj. Další možnost je, že je to dobře organizovaná skupina trolů, ke které se klasicky ochotně přidívají hordy nudících se dětí na Facebooku.

Každopádně, aktuální útok antimlékárenského hnutí najdete pod příspěvkem týkajícím se Madety a nějaké té dobročinnosti. A souvislost hledejte v Neuvěřitelné: Veselá kráva není veselá a takhle masivní troling hned tak nenajdete, vítejte v sociálním století. A komentáře "škoda, že to není na rostlinném mléku" či "mléčný průmysl založený na znásilňování a únosech novorozeňat" si rozhodně nenechejte ujít.

Jedno je jisté. Velmi dobře promyšlené, připravené argumenty, příběhy, příklady, zdánlivě nevyvratitelné zdůvodnění, obrázky, fotografie, koláže a dokonce až infografiky. A pak se divte, že tohle vypadá jako profesionálně organizované. A někým placené. A Františku, díky za upozornění, hezký úlovek. 

Ani MAKRO to nemá na Facebooku jednoduché. Pokladní! Židle! Sprostota!

Víc vykřičníků, víc pozornost. Je jasné, že na Facebooku je to těžké, ale že by to bylo až tak těžké? Tenhle úlovek od Marka Adamkoviče je další zajímavá ukázka toho, jak to dnes chodí. Prostě na vás na Facebooku někdo vybafne. Vy  vůbec nepochopíte na co se ptá (třeba i proto, že je to napsané nějak zvláštně), pak to tedy napravíte. Ale, pak už na to zapomenete. V tom všem níže prostě opravdu chybí nějaká ta konečná reakce. Což je popravdě ale jediná zásadní chyba, kterou tam MAKRO  udělalo.

Mimochodem, to že pokladní nemají židle (nikoliv že nemají pokladní židle), o tom si myslíte co? Protože to že pokladní běžně u pokladny stojí není nikterak výjimečný jev. A je to opravdu SPROSTOTA??????

Klasika, fanoušci se nakonec hádají mezi sebou.

Kolik vidíte kruhů? Jedna ze známých optických hádanek funguje stále stejně dobře

Je to tak, pokud se vás zeptám kolik vidíte kruhů na následujícím obrázku, bude zajímavé sledovat kam dojdete. A prosím, není to žádný chyták, kde se počítají "o" v otázce, ty tam prosím pěkně nepaří. Jestli tam jsou nebo nejsou kruhy? To zatím neřešme. Každopádně se ale podívejte jaké množství reakci podobné věci vyvolávají na Facebooku (vpravo dole).

Historie téhle optické  iluze je také zajímavá, stejně jako to, proč je s ní tak velký problém co se řešení týče. Je dobré vědět, že tuhle iluze najdete pod názvem "Coffer Illusion" a autorem je Anthony Norcia.

A jak je to s tím řešením? To se můžete podívat zde.

Nejčtenější tipy právě uplynulého týdne na @365tipu, Mohou pomoci vám či vašim přátelům.

Co nejvíce zaujalo na @365tipů? A už sledujete tuhle novinku roku 2015 na Twitteru či Facebokou? Každý den vydává jeden užitečný tip. Všechny je najdete na 365tipu.wordpress.com.

  1. Jak zjistit s kým si píše na Facebooku (twitter, chatu, mobilu, atd)? je příběh klasického šmírování. Nevěry, podezřívavostí, voyerství, ale i prosté lidské zvědavosti.
  2. Jak nejsnáze dostat papírové dokumenty do počítače poradí, které aplikace pro mobilní telefony a tablety poslouží jako scanner.
  3. Máme nové logo, ošklivé provozorní N odchází. A něco o tom jak nové logo vzniklo ukáže, jak vznikalo logo pro @365tipů. Udělal ho Petr Václavek a hodně se líbí.
  4. Tipy na hodně užitečné software, které navíc můžete mít zdarma a nutno dodat, že v tomto případě pro Windows. Na @365tipů ale najdete i samostatný tip pro ty, kdo mají MAC.
  5. Jak je to s hesly na Internetu? Je možné aby mi někdo poslal zapomenuté heslo? Tak trochu důležité čtení, protože vám pomůže se naučit nějaké další vhodné bezpečnostní návyky.
  6. Opakovat či neopakovat příspěvky na sociálních sítích? Hodně zapeklitá otázka. Ale protože @365tipů hodně opakuje, tak je dobře poradí.
  7. Málokdo tuší, jak jednoduché je mít legálně hudbu. Doporučte přátelům Spotify, Rdio či další podobné služby je přesně ukázka toho, že opakování vede k čtení. Protože tohle je tip #005, tedy s pátého ledna.
  8. Jak se zbavit reklam na Internetu? Použít AdBlock Plus nebo spíš µBlock byl hitem i týdnu předtím, a není divu.
  9. Služby se zdarma použitelnými fotografiemi a vyhledávání fotografií je tak trochu dar kazdému, kdo potřebuje pro  blog, web, sociáln ísítě zdarma získat fotografie a obrázky. Takhle důkladný přehled zdrojů s fotografiemi hned tak nenajdete
  10. Kodi aneb jak na filmy a tv seriály i v počítači i na televizi představí  hodně užitečné software, které běží nejenom na počítačích, ale hlavně na krabičkách s Androidem co se dají připojovat k televizi

Neuvěřitelné: Veselá kráva není veselá a takhle masivní troling hned tak nenajdete, vítejte v sociálním století

Veselá kráva to na Facebooku zjevně nemá jednoduché, protože to se odehrává pod touto vyhlášenou soutěží, to je prostě síla. Ukázkový masivní troling, a učebnicový příklad toho, co se stane, když se dav vrhne lynčovat na sociální síti. Tenhle objev je hodně velká trefa, díky Michale Jordáne.

Velmi pravděpodobně jsem něco zaspal, ale kde se objevilo tohle zásadní tažení proti mléku? A kam ty lidi na ty perly chodí? Jsou to velmi propracované texty, najdete tam i řadu graficky profesionálně zpracovaných materiálů. Od lidí co zpravidla nedokáží správně napsat ani jednu souvislou větu?

Řada těch argumentů je samozřejmě jasná. Masný průmysl, jatka, velkochovy, kde prostě nejde o nic jiného, než o to, že tne kus stojícího masa je potřeba co nejvíce vytěžit. Tohle je jasné, ale kde se bere ta profesionalita útoků?

DODATEK: Na G+ přišel tip na Lidé mají rádi pohádky a Mlékárna Kunín jim je ráda poskytne... a začíná to být ještě zajímavější. 

DODATEK 11:00 - Kdo maže, ten jede. Mazací sýry jsou super, stejně jako mazání medu okolo úst. A jasně, hlavně mazání na Facebooku. Veselá kráva to už velmi výrazně promazala a pokračuje v mazání. Nemyslím si, že to má smysl - protože tady to klasicky bude vést k ještě více zábavným příspěvkům.

Kdo maže ten jede. A Veselá Kráva, ta maže dobře!

TIP: Jak by to měla Veselá Kráva na Facebooku řešit? To vám prozradí TIP#082: Mazat nevhodné komentáře na Facebooku? Nebo co s nimi tedy dělat? na @365tipů.

DODATEK 13:00 ... A to jsem si myslel, že už to horší být nemůže. Ale Veselá Kráva nasadila "Copy Paste Army" a pořád dokola tam opakují stejný nesmysl. Začíná mne docela dost zajímat,  kdo tohle dělá. Jaká agentura. 

Proč mít odhadnutelná hesla je cesta do pekel aneb jedno heslo a k tomu první písmeno z názvu stránky rozhodně NE!

Dnes jsem na @365tipů sdílel dřívější tip o správcích hesel (TIP #033: Správce hesel vám pomůže nejenom si hesla pamatovat, ale také zlepší bezpečí) a na Twitteru se objevila reakce, že jsou vlastně zbytečné. Konkrétně: "není těžké si zapamatovat různá hesla pro různé služby;-) stačí mít jedno heslo a k tomu přidat třeba první písmeno z názvu stránky". Pokoušel jsem se na Twitteru oponovat, ale dotyčný vůbec netušil a argumentoval, že přece weby nedovolí "brute-force" a pro případ hacknutí databází jsou tam přece hesla hashované (k tomu patří mimochodem TIP#076).

Použít metodu "mám jedno univerzální heslo a k němu přidám něco z názvu služby" je samozřejmě (zdánlivě) fajn. Ale můžete to  udělat jenom tam, kde nejde o žádnou podstatnou službu. Je to skoro totéž, jako když prostě použijete to jedno univerzální heslo všude.

Proč? Je to jednoduché, pokud totiž to jedno vaše použité kombinované heslo (třeba "sez12345" byste použili pro Seznam) někdo získá, tak mu dost rychle dojde, že jste prostě použili první tři písmena a připojili univerzální heslo. Jediné kdy by tohle nezabralo by vyžadovalo to "sez" použít jinak, tak aby to nebylo vidět na první pohled.

Můžete tomu zkusit pomoci mnoha různými způsoby - jednou to dát na začátek, podruhé nakonec, použít různé velikosti písmen, přidávat podtržítka, pro půlku abecedy to psát normálně, pro druhou pozpátku. Jasně. Tohle všechno je možné. ale pak je pořád jednodušší používat správce hesel a mít hesla skutečně zcela unikátní a zcela nesmyslná.

Cesta k tomu jak získat onu "univerzální část" vašeho hesla je přitom tak snadná. Lidé jsou tak nepozorní, že heslo k Facebooku, Twitteru či čemukoliv dalšímu ochotně zadají tam kam nemají. Útočníci s výhodou mohou použít MITM, můžete si pořídit notebook kde je nainstalované cosi co zrušilo i větší bezpečí https komunikace (viz kauza Lenovo). Přidejte keylogger. Nebo nezodpovědné tvůrce webů, kteří hesla nejenom nehashují, ale také mají děravé systémy. Nemluvě o tom,  že se můžete stát terčem cíleného útoku - tam už přestává veškerá legrace.

Pro tohle všechno je velmi nebezpečné radit lidem, že "stačí mít jedno heslo a k tomu přidat třeba první písmeno z názvu stránky". Jasně, správci hesel jsou potenciální riziko - pokud se kdokoliv dokáže dostat k obsahu vaší databáze hesel, je to hodně zlé. Ale i tady platí, že musíte umět rozlišovat. Správce hesel nemůžete použít pro kritická hesla, ty nepatří nikam jinam, než do vaší hlavy. Včetně toho, že u kritických zásadních aplikací prostě musíte používat něco bezpečnějšího, než prostě login+heslo - tj. minimálně zejména dvoufaktorové ověření.

Problém řady "bezpečných řešení" prostě je, že nabízejí falešný pocit bezpečí. A jak ukazují masivní úniky hesel z minulosti, je příliš snadné se k oněm univerzálním heslům dostat.

Vadí vám oddělené faktury u O2 za mobil a pevnou? Dejte inkaso nebo změňte banku

Už dlouho, předlouho, mi vadí, že od O2 dostávám oddělené faktury za mobilní služby a pevné služby. Zbytečná nutnost platit dvě věci místo jedné, nakonec i zbytečné náklady na straně O2, protože by vše stačilo řešit jedním dokladem. Nejde to. Prostě nejde. A když si postěžujete, tak vám O2 Guru CZ nejprve neporadí. A pak na připomínku, že platit dvakrát zbytečně stojí peníze řekne "Dvě inkasa a nemusíte nic řešit :)". Na námitku, že inkasu bude uplně stejně stát zbytečně dvojité peníze, se od něj navíc dozvíte "u správné banky to nejsou další náklady".

Jako zákazníka mě hlavně nějaké "oddělené účetní systémy" prostě nezajímají. A navíc tak nějak opravdu neočekávám, že mi bude odpovídáno tímto nepříliš vhodným způsobem. V žádném případě nepovolím inkaso a to jakou mám banku? To pouze moje starost a je dost nepřijatelné, aby zákaznická podpora tímto způsobem zákazníkovi odpovídala. Celé to navíc mohlo končit hned na samém počátku, něčím jako "Omlouváme se, víme o tom, ale bohužel to prozatím není možné.". Tečka, konec.

Byť to nejsprávnější by bylo, tenhle nesmysl konečně zrušit. Zákazníka opravdu nezajímá, jestli má O2 nějaké "oddělené účetní systémy". Služby odebírá od O2 a je absurdní, aby za mobilní data pro notebook bylo nutné těch 199,- Kč platit pokaždé zvlášť. Protože to pak tak nějak podbízí k tomu, aby si to zákazník spíš pořídil tam, kde mu tyhle složitosti do cesty stavět nebudou. A cenově to taky nebude jiné.

Čistota půl zdraví, med celý (příběhy z alternativního 300akrového lesa)

"Tady, milý Pú, píší, že si máme pravidelně čistit zuby," povídá Prasátko najednou z ničeho nic. 

"Cože?" podivil se Pú, který se právě snažil jazýčkem dosáhnout až na dno sklenice se zbytky medu.

"Čistit zuby Pú, kartáčkem" zdůraznilo Prasátko.

"A můžu si na ten kartáček dát med?" zeptal se Pú. 

"To tu, Pú, nepíší," bezradně pokrčilo rameny Prasátko. 

Heslo pro komunikaci mailem? A zákaznická podpora ještě nechápe jak nebezpečné to je?

Ach ach. Pavel Moravec na Twitteru upozornil na "virtuála" Bonerix,co patří pod O2, který v e-mailu píšem zákazníkům, že pro zrušení zasílání obchodních sdělení mají poslat nejenom jejich telefonní číslo, ale také heslo pro komunikaci. A protože jsme jeho tweet  retweetnul, tak se ozval @O2GuruCZ.

Co na tohle vlastně říci? Že zákaznické podpoře nedochází, že právě to heslo pro komukaci prostě do e-mailu nepatří? Protože je prostě snadno zneužitelné? A kam se asi tohle vlákno bude dál vyvíjet?

MDŽ (příběhy z alternativního 300akrového lesa)

"Dneska je MDŽ milý Pú," povídá Prasátko náhle z ničeho nic.

"M D Ž co?" podivil se Pú.

"Mezinárodní Den Žen hlupáčku," uchichtlo se Prasátko. 

"Aha," zamyslel se hluboce Pů. 

Po chvilce přemýšlení se ale na Prasátko překvapeně podíval a zeptal se: "A my tu máme nějaké ženy?" 

V lese zavládlo trapné ticho. 

Plovoucí menu? V roce 2015? V době tabletů a mobilů? Proč to jen to iDnes.cz dělá

iDnes chystá další redesign, tentokrát hlavní stránku (viz Titulní strana iDNES.cz se po osmi letech změní. Podívejte se na návrh). Píší, že ji chtějí zpřehlednit, zpříjemnit čtení i výběr článků. Na aktuální návrh se navíc můžete podívat (odkaz co vám to umožní najdete v uvedeném odkazu).  Osobně k tomu mám několik věci - ta první je, že je to zcela určitě cesta k lepšímu.

Ta zásadní negativní je, že nechápu posedlost "plovoucím menu". Notabene, když si to designeři asi v praxi nevyzkoušeli - na tabletu je plovoucí menu zbytečné peklo, v počítači je jenom zbytečné. A hlavně, ať vás na tabletu ani nenapadne kliknout na ikonku hledání, protože okamžitě začne stránka rolovat zpět nahoru. Stejně jako to plovoucí menu bude na stránce čas od času zbytečně poskakovat, aby se vrátilo zpět. Na plovoucí menu tedy v novém designu jasně říkám, že tam nemá co dělat a je zbytečné. Zejména pokud cílem je, aby se "zpříjemnilo čtení".

 Dobré je, že dojde k snížení počtu všech těch podivných sloupců a nadbytečných věcí, ale jak už to známe z minulosti, je jen otázkou času, kdy si různé  části firmy prosadí, že "tohle co jste dali pryč tam musíme vrátit". Dobré není, že "nový vzhled" je stále jenom variace na původní a stále to vypadá jenom jako blog - tohle nejsou noviny.

Skvělé je, že konečně mizí to zbytečné "celý článek". Tedy něco nejenom navyšující délku stránky, ale také absurdně ovlivňující vyhledávače. Dobré je i zvětšení obrázků, ale neřekl bych, že měl zůstat jen u tak decentního malého růstu.

Příjemné je zjednodušení v pravé částí týkající se reklam, včetně některých porůznu plovoucích bloků, ale skutečnost je ta, že v této podobě je stále stránka neuvěřitelně přeplácaná a smysl to prostě nedává. Nedává ho to o to víc, že nová podoba je prakticky dvakrát delší než předchozí. Což je z mého pohledu další zásadní problém. A zásadní problém všech těch plovoucích reklam poznáte na tabletu, plavou přes texty (a to se tam ani, z neznámých důvodů, některé ani nezobrazí a je tam jenom ono "reklama").

Shrnutí? Já vcelku chápu o co (a proč) se tím snaží, ale klasicky tady dochází k tomu, že vytvářejí komplikované věci, které pak v té spoustě různorodých prostředí nedrží pohromadě. A přidávají věcí (jako právě to plovoucí menu), které to dělají zbytečně komplikované, zvětšují, zpomalují ale neznamenají reálně přínos pro čtenáře. Přitom by stačilo uplatnit KISS ... Keep It Simple and Stupid.

Život není spravedlivý (příběhy z alternativního 300akrového lesa)

 "To vůbec není spravedlivý, vůbec, vůbec," zamračeně Pú říkal Prasátku.

"Co zase není spravedlivý Pú," vypísklo s chichotem Prasátko".

"Svět není spravedlivej, život není spravedlivej," odvětil Pú. 

"Hm...." na to Prasátko.

"Podívej se na Oslíka!" začal Pú zvýšeným hlasem.

"Ano?" řeklo na to Prasátko. 

"Pořád si na všechno stěžuje a přesto si o něm všichni řeknou, že je roztomilej," pokračoval Pú. 

"Protože je to Oslík, milý Pů," řeklo Prasátko a pobaveně se na Púa podívalo.

"Jasně, a já sem Pů!" zklamaně pravil Pú.

"Bingo," vypísklo Prasátko. 

"Život není spravedlivej..." a Pú hluboce vzdechl.

Obzvláště vypečenou kachničku na Facebooku prostě propagovat nebudete. Ne..bu..de...te

"Váš příspěvek se nedá propagovat, protože porušuje pravidla pro reklamu na Facbeooku tím, že obsahuje vulgarismy nebo jazyk odkazující na věk, pohlaví, jméno, rasu, fyzickou kondici nebo sexuální orientaci uživatelů". A s reklamou prostě máte smůlu.

Obzvláště vypečenou kachničku na Facebooku prostě propagovat nebudete. Ne..bu..de...te

A máte v tom jasno. Reklama nebude. Otázka je, co vadí. Kachnička? Vypečená? A na co že to vlastně odkazuje? Pohlaví? Fyzickou kondici? Nebo že by sexuální orientaci uživatelů? Prostě s těmi indickým chudáky co všechno posuzují je to opravdu těžké. Já mimochodem sázím na vulgarismus a slovo "kachnička".

PS: Kdybyste chtěli udělat někomu radost, tak můžete třeba právě Pivovaru U Tří Růží. A koukám že je to navíc v Praze. Možná dobré se tam někdy stavit :)

Jiný život (příběhy z alternativního 300akrového lesa)

"Přestěhoval bych se",řekl PÚ

"To klidně můžeš," odkývalo mu to Prasátko

"A jinou práci, tu potřebuju", řekl na to. 

"Žádnou nemáš," vyprsklo smíchy prasatko. 

"No vidíš" rekl na to pÚ posmutněle. 

"A taky potřebuju ženskou" zakřičel PÚ

Prasátko se začalo válet smíchy po zemi. 

"Jo. A taky mám depresi." Řekl na to PÚ

"Houby," řeklo prasatko. "Ty smí mít jenom Oslík "

"Tak co to teda mám?" Zeptal se nestastny PÚ?

"Potřebuješ ženskou. Jo." Uzavřelo to celé Prasátko


( strana 1 z 290 ) Starší články >>> ( celkem článků: 8698)