Pravidelný občasník originálního humoru

Články autora Daniel Dočekal

Kde mě najdete: Google+ profilFacebook profil@MedvidekPU na Twitteru

Chcete být milionářem? Aneb ... Tento účet nevyjadřuje názory OVB Allfinanz a.s

 Mám slabost pro povedené parodické či satirické účty. Český Twitter jich má řádku, některé z nich jsou opravdu povedené (nějaké najdete v seznamu fake-cz) a vyplatí se je sledovat.

Nejnovější přírůstek, @OVBfinance, se taky vcelku vyplatí sledovat. Nejenom pokud jenom trochu tušíte něco o tomto podivném obchodování s úpisy. A samozřejmě, tenhle účet je podstatně zábavnější, než @OVB_Allfinanz, kde ani moc netuší, že Twitter není Facebook a tweetují pouze odkazy na články. A o kvalitě a popularitě samozřejmě svědčí i poměr sledujících. Aktuálně 3017 vs. 85.

Chcete být milionářem? Aneb ... Tento účet nevyjadřuje názory OVB Allfinanz a.s

Bude škoda, jestli tenhle účet přestane existovat. Je vidět, že je tvořen s láskou.

  • Dnes máme školení o sexuálním harašení na pracovišti. Vážně bychom měli přijmout nějakou holku, protože Dušanovi prsa už známe nazpaměť.
  • Nedůvěra, podezíravé pohledy... Na to, že tu přece každý vyděláváme statisíce měsíčně a jezdíme ve Ferrari, jsou všichni strašně nervní.
  • Přišli jste o peníze díky našemu poradenstvi? Dávali jsem Vám tisíce možností a že zrovna nevyšla ta, kterou jste zvolili, není naše chyba.
  • Kluci se na poradě vzájemně obviňujou, kdo píše tenhle účet. Zatím je v podezření jen ředitel marketingu a uklízečka, uf.
  • Nechápu, proč se pořádají třídní srazy až po několika letech. Já vídám spolužáky z mateřský, ze základky a z učňáku skoro každý den.
  • To byla zas noc! Vzbudil jsem se vedle starýho chlapa, beru podepsanou smlouvu a zdrhám! Ještě, že jsem o důstojnost přišel hned při nástupu
  • Chtěl jsem k nám přetáhnout pracovníka od "Šmejdů", ale řekl mi že ne, protože se rád živí poctivě

A světe div se, i zde najdete moji tolik oblíbenou výhrůžku o výhrůžce budoucí. K neuvěření. 

I zde najdete moji tolik oblíbenou výhrůžku o výhrůžce budoucí.

Nejede Facebook, Instagram, Tinder. Zavládla panika a prohlubuje se deprese

Někdy okolo 7:30 přestal být dostupný Facebook a na Twitteru (který dostupný je a jede) lidé zmiňují i výpadek Instagramu a Tindru. Pohled na traceroute je docela zajímavý, protože cesta k Facebooku z Evropy končí na ae-30-08.ear1.Frankfurt1.Level3.net, což vypadá jako rozpadlá konektivita nejenom na Facebooku, ale i na některé další cíle v (pravděpodobně) USA. Zajímavé na Instagramu je, že k němu Traceroute vede poněkud jinudy, ale bez bližších znalostí z toho těžko ně něco usuzovat.

Gigaom v Silent night: Facebook, Instagram go down for Snowmadgeddon zmiňuje výpadek Instagramu a souvislost se záplavou sněhu v USA. Tady rovnou upozorním, že ani na Gigaom se aktuálně (7:44) nedostanete, je stejně tak nedostupné jako Facebook a další služby. @PZFeed zmiňuje výpadek i pro AIM a Hipchat.

Zatím je otázka jak dlouho výpadek bude, protože o deset minut později už Facebook byl dostupný aby se poté opět odmlčel, zatímco Instagram setrvával v mlčení. Pohotovost Českého Rozhlasu má na svědomí to, že někdy v 7:35 už volali a chtěli to okomentovat :) Takže jsme to s chutí okomentoval a jak to tak vypadá, tak jsem se příliš nemýlil v odhadu na problémy se síťovou infrastrukturou.

Snad se paniku veřejnosti podaří médiím uklidnit. Přeci jenom, co si lidé počnou bez Facebooku. Jinak doufám že víte, že hitem českého Facebooku aktuálně jsou Obočí holek ze všech koutů ČR. Dobrou chuť, pokud zrovna snídáte.

PS: Ten (c) 2014 je autentický, Facebook zatím neaktualizoval :)

PPS: Nezapomeňte, pokud se přihlašujete kamkoliv "facebookem", tak se nepřihlásíte. Facebook Login je nedostupný, stejně tak jsou nedostupné všechny prvky Facebooku (Like, Share, atd). Dobrý důvod si připomenout, že "social login" je pouze zjednodušující služba, která vždy musí mít možnost přejít na klasické přihlášení (jméno a heslo). 

7:51 @instagram píše: "We're aware of an outage affecting Instagram and are working on a fix. Thank you for your patience."

8:00 Výpadek je samozřejmě tématem pro agentury, Associated Press v Facebook suffers outage affecting users worldwide ale zdaleka netuší, že to není výpadek jenom Facebooku. A že to postihlo i Evropu. Mimochodem je dobré vidět jak hutná ta jejich zpráva je:

SEOUL, South Korea (AP) — Facebook is suffering a widespread outage affecting users in the United States, Asia and Australia. The social media giant's Instagram service is also inaccessible.

To je opravdu, v tuto chvíli, všechno. 

Facebook, Instagram, Tinder, other sites all down apparently due to a huge DDOS attack.

8:04 Zajímavější vývoj, @avinashkunnath zmiňuje, že výpadek má na svědomí rozsáhlý DDoS útok: "Facebook, Instagram, Tinder, other sites all down apparently due to a huge DDOS attack." a přikládá odkaz na map.ipviking.com

8:15 Facebook jede, Instagram také. 

8:20 GigaOM to velmi trefně komentuje tweetem "Our brief national nightmare is over: Facebook appears to be back online", Podobně trefný tweet má Mashable: Facebook, Tinder and Instagram appear to be back to normal after people everywhere lost their minds.

8:25 LizardSquad se na Twitteru již dříve podle všeho "přihlásili" k DDoS útoku. Tedy pokud tak berete následující Tweet. 

LizardSquad se hlásí k útoku na Facebook a další

8:30 přichází další trefný komentář, tentokrát od Davida Siroty: If after snow & Facebook crises twitter goes down, we r going to Defcon 1. World hasnt been this close to brink since Cuban Missile Crisis.

 10:00 Wall Street Journal se nechal nachytat na post z roku 2010 (More Details on Today's Outage), tehdejší 2.5 hodiny dlouhý výpadek (byl samozřejmě delší, ale tohle číslo tam Facebook píše) byl jeden z těch delších.

 Wall Street Journal se nechal nachytat na post z roku 2010

 BBC nicméně uvádí, že jim Facebook potvrdil, že si potíže způsobil sám, viz Facebook says it caused fault that sent service offline. Útok či zásah někoho třetího popírá.  Výpadek seznamovací aplikace Tinder s tím prý souvísí tak, že je závislá na službách Facebooku.

Balšínek: 500 tisíc lidí měsíčně navštíví Echo24.cz. Realita? Prosinec, 153 586 Ruest.

Dalibor Balšínek už v roce 2014 předkládal o Echo24.cz čísla vycucaná z prstu, vydával návštěvy za čtenáře a vůbec si z tohoto manipulování a mlžení hlavu nedělal. A jak je vidět z Balšínek: bez placeného obsahu to nepůjde na Médiáři to vypadá na skoro nějakou tu patologickou úchylku.

Zopakujme si to, www.echo24.cz nemá 500 tisíc unikátních návštěvníků měsíčně, a nemá 500 tisíc lidí měsíčně (on totiž návštěvník není člověk, ale prohlížeč a jeden člověk jich dnes má běžně až 3 i více).

Naštěstí teď už je Echo24.cz v Netmonitoru, takže ti co vědí o bájném vymýšlení u Dalibora si mohou čísla ověřit. V prosinci 153 586 RUest. A aby to bylo úplně jasné, tak čísla za předchozí měsíce jsou 220 212 (slušný rekord, který je ale stále ani ne polovinou čísla vycucaného z prstu), 167 804, 116 060, 129 263 a 129 311 (červenec, vše RU, tedy skuteční unikátní "lidé", prosinec ještě spočítaný na RU není).

Podivný článek na Médiáři to někde uprostřed zachraňuje "Neoficiálně v měření Google Analytics je to podle Balšínka víc než 500.000 uživatelů měsíčně", takže je jasné, že tohle si Médiář nevymyslel a jde o obvyklé pohádky, které Dalibor Balšínek vypráví už od počátku Echo24.cz. Viz ostatně duben 2014 a Dalibor Balšínek si vycucal z prstu, že Echo24.cz má 200 tisíc čtenářů na Internetu. Ale já jsem prý magor.

Takže ano, stále jsme ten magor, který trvá na tom, že o číslech se nelže, nemanipuluje se s  nimi, návštěvníci ani návštěvy nelze vydávat za čtenáře. A také znova upozorním, že Google Analytics žádné lidi nepočítá, počítat neumí a nikdy neuměl.

PS: Samozřejmě očekávám, že mi zase Dalibor Balšínek napíše, že jsem "zamindrákovaný kripl" a "mor dnešní doby". Budu oboje raději, než opakovaně přistižený při vymýšlení si.

Mall.cz popletl několik set objednávek a na sociálních sitích mu to dávají patřičně vychutnat. A Mall.cz mlčí

Pokud už se objeví nějaký ten problém, který se propírá na sociálních sítích, tak bývá dobré reagovat. Třeba tak, že nebudete čekat až se to (zbytečně) rozjede. Nebo až vám napíše novinář (kterému to někdo ohlásil, včetně odkazů ke studiu). Prostě to chce pověsit na sociální sítě i web informaci o tom, že se problém stal. A že se řeší.

Smutný pohled na jeden z největších eshopů v ČR. V Mall.cz už cca 14 dní nedodávají správně objednávky, kvůli údajně špatnému štítkování objednávek. Mall nikomu ze zákazníků nedal o chybě vědět (ani těm, kteří na objednávku čekají). Na zpoplatněnou linku se nelze dovolat, na emaily nikdo už přes týden neodpovídá a jediná komunikace je prostřednictvím FB a Heureky, kde se jen slibuje...

Tohle napsal Filip Novák na @pooh.cz Stránku na Facebooku.  Přidal k tomu ještě dva odkazy (na Heuréku a na Facebook), ale ono to není tak těžké se jít podívat třeba právě na Facebook pro Mall.cz a přečíst si stížnosti co tam přibývají. A k tomu timeline, kde není ani slovo o tom, že by někde byl nějaký problém.



Napsal jsem do Mall.cz, Míše Gregorové, ta velmi rychle poslala zpět následující:

Ve ctvrtek se opravdu stalo to, ze nektere balicky byly spatne ostitkovany. Vzniklo to chybou v systemu, byla to spis nestastna nahoda nez cokoliv jineho. Dotklo se to radove nekolika set objednavek.  Situaci resime a objednavky postupne expedujeme, abychom chybu napravili. Muze se opravdu stat, ze zakaznicka linka je chvilemi pretizena, ale na maily odpovidame, resime i dotazy na socialnich sitich.  Je to neprijemna vec, ktera nas moc mrzi, cely tym opravdu dela maximum, abychom omyl napravili. 

Takže teď už jenom pochopit, proč když se něco stalo ve čtvrtek (dnes je úterý) a proč když jim nespokojení zákaznicí ukazují co si o  nich myslí, proč to nedokázali doteď s omluvou vyvěsit na sociální sítě a web.  Když navíc zjevně nejde o nic, co by se tam měli "bát" pověsit.

12 Monkeys? Na trailer se na YouTube nepodíváte, ale na Torrentech už jsou dva díly

Jestli chcete vidět opět vrchol absurdního chování tvůrců filmů a televizních seriálu, tak se podívejte na tak obyčejnou věc jako je trailer na YouTube pro nový seriály 12 Monkeys. SyFy channel, který za tímhle, stojí trailer znepřístupnil zbytku světa. Pravděpodobně v klasickém pomutí smyslů. Trailer. jasně.

The uploader has not made this video available in your country.

No co na tom, že na torrentech v pohodě najdete dva první díly a v klidu se na ně můžete podívat. Zatímto SyFy channel věnuje úsilií omezování přístupu na YouTube, místo toho aby věnoval úsilí vybírání pár dolarů za každou epizodu. Prostě další smutný #fail.

Yelp? Ten nemůžete brát vážně, je to jen záplava vygenerovaných nesmyslů na mapě

Nikdy tu restaurace nebyla/není. Mnohokrát jsem opravoval. Po měsících stále v Yelpu. Jednou se mi dokonce podařilo získat odpověď od někoho z "českého" Yelpu.  To bylo září 2014 a @yelppraha mi po několika marných pokusech o opravu napsal: "Víme o tom a pracujeme na tom, ale je to běh na dlouhou trať. Prosíme o trpělivost a moc se omlouváme za chyby ve venues." a "Nejde o opakované ignorování, nahlášené chyby nám padají do systému a ten je bohužel řadí tak, že některé zůstávají v hloubi.".

Máme leden 2015 a v Yelpu je stále tentýž nesmysl. Skutečně, v domě kde je uvedený Restaurant nikdy žádný nebyl. A ani není. To celé vzniklo tak, podobně jako u tisíců dalších nesmyslů, že někdo ve snaze vylepšit Yelp provedl import všech českých IČO. A pokud předmět podnikání byl jenom trochu podobný možnost tam dát "Restaurace", tak ji tam vložil.

Nepomáhá nic. Nahlašovat můžete co chcete a jak dlouho chcete (u Foursquare to fungovalo velmi dobře). Nezmění se to. Můžete zkoušet psát Yelpu na Twitteru i dalšími dostupnými kanály. Nikdy vám neodpoví. Proč taky, proč by odpovídali nějakým divochům někde z Východní Evropy.

Jak prodávat s velkou slevou? Prostě uměle navýšíte originální cenu a doufáte, že to nikdo nepozná

Napsal na Facebooku Vojta Vymětal: Alza a její výprodej - ceny stokorunových položek najednou mají údajnou cenu před slevou v řádech tisíců. Přidal k tomu pár ukázek. Kingston Micro SDHC 32GB Class 10 + SD adaptér a USB čtečka, což prý Alza.cz prodává původně za 2 745,- Kč, Kingston Micro SDHC 16GB Class 10 + SD adaptér a USB čtečka za původních 1 777,- Kč a Kingston Micro SDHC 32GB Class 4 + SD adaptér. Ten by v "původní" ceně měl být za 2 468 Kč.

U toho posledního se můžete vydat třeba na Kingston Micro SDHC 32GB Class 4 + adaptér, USB čtečka, kde totéž (ještě navíc s USB čtečkou) má u CZC.cz původní cenu 678 Kč. Což mimochodem Alza.cz také má v nabídce (zde) a přidala k tomu "původní" cenu 1 623 Kč. Inu, víc to snad ani nemá cenu řešit.

Býval to politolog, dnes je to hlava umírající strany. Bývala to politická strana, dnes je to ... těžko říct co

Petr Fiala, ten co  měl někdy v blíže nespecifikované minulosti být záchrancem ODS, se dnes nejspíš rozhodl spáchat online sebevraždu a odradit od ODS i ty malé zbytky voličů, kteří ji ještě volili. A jak se vcelku trefně po sociálních sítích v reakcích objevuje, nejspíš je to příprava na sloučení ODS s Úsvitem.

 Býval to politolog, dnes je to hlava umírající strany.

Po pár hodinách poněkud odmítavých reakcí se to pokusil vylepšít dalším tweetem, který je ale stejně nesmyslný, jako to ostatní. Sledujte dál, destrukce politika i politické strany stále probíhá.

Bývala to politická strana, dnes je to ... těžko říct co

Kde se berou obludné dokumenty ve Wordu? Oni se to ti lidé učí na školách

Však to znáte. Dorazí dokument ve Wordu a je okořeněný  barvami, rámečky, cliparty, podivnými objekty, pokřiveným písmem, mnoha druhy písma. Říkáte si, kde se proboha něco takového může vzít, jak někdo dokáže něco takového zplodit. Jak už teď vím z Twitteru od jednoho ze sledujících, ono se to učí.  Mají na to na škole předmět "Word" v rámci oboru "Aplikovaná informatika". A tam aplikují takováhle zvěrstva.

Kdyby arogance nadnášela, tak místo samolepek mohou začít dělat do letecké dopravy

Se soutěžemi na Facebooku je to hrozně jednoduché. Už pár let mají konečně normální pravidla, konečně je můžete dělat přímo na Strance. Samozřejmě stále nemá smysl soutěžit sdílením statusů (Stránka se nedostane k seznamu) ani losovat "ze všech fanoušků" (Stránka se také nedostane k přehledu všech fanoušků), atd (viz též Eličšin, níže zmíněný, článek). Jeden by skoro čekal, že po tolika letech upozorňování  to už budou všichni vědět.

A že taky budou vědět, že když už dělají chybu, tak nejlepší cesta jak z toho ven je ... omluvit se. Jenže, jak je vidět na příkladu obchodu Dekorační samolepky, tak ani tenhle základ není někomu stále jasný. Kdyby arogance nadnášela, tak mohou přestat prodávat samolepky a začít dělat do letecké dopravy. Smutné.

Redesign: CNN

CNN redesignovalo web. A jak už to tak chodí, je to takové klasické nic moc. Ale posuďte sami na www.cnn.com - hlavní stránka je zmatek, ale kdo nakonec dnes potřebuje hlavní stránku, když zprávy už dlouho přicházejí jinudy. Článek je relativně v pohodě, ale bohužel moc nedošli k pochopení, že dnes jde o jednoduchost, hodně prázdného místa.  Tady najdete klasickou přeplácanost - snahu tam dát všechno co koho napadlo. Přitom obsahové weby to mají poměrně jednoduché, právě podstránky by měly přispívat k průchodu návštěvníka webem. 

CNN redesignovalo web.

Jinak samozřejmě platí, že na zásadní věci nezapomínají - na mobilu mají mobilní verzi (s příliš velkým úvodním obrázkem, ale jinak hodně mobilní) a sdílení na sociální sítě samozřejmě funguje - tyhle dvě věci jsou zcela typicky opomíjené v případech nových českých webů. Bohužel tabletová verze je příliš ovlivněná mobilní a na výšku se moc nedá používat, chce to otočit na šířku pro hlavní stránku a vráti se k výškovému čtení v článku. Škoda, tohle je nepovedené. 

Děti vyléčené z autismu a já z vážné choroby aneb kdo vás platí za tyto články? FDA?

Jo, je to tady. Před pár dny jsem na Facebooku sdílel Alternativní medicínu ovládl boj proti parazitům a pití „bazénové dezinfekce“. Což dost souvisí s jedním z drívějších zdejších ublognutí: Tráví kocoura i členy rodiny MMS či CDS2, přípravky na čištění bazénu. Radu hledají na Facebooku. Samozřejmě se pod tím objevila nějaká taková nevinná diskuze, točící se hlavně okolo toho, že "zdravotnický deník" je přece nedůvěryhodný. Ale nic až tak zvláštního se nedělo. Až dnes dorazila nějaká Barbora Maříková a napsal pod to perly (její profil už najdete jenom v Google Cache, zmizel).

Děti vyléčené z autismu a já z vážné choroby aneb kdo vás platí za tyto články? FDA?

Chápete to správně. Tahle osoba (může být samozřejmě kompletně fake) tvrdí, že pití čistícího prostředku pro bazény vyléčilo její děti z autismu. Popravdě, jestli do dětí leje čistící prostředek na bazény, tak je zralá na sociálku.

TV Hovna (@TVHovna) to asi má spočtené. Ale že to muselo dát práce to opakovaně zkoušet

Tak to nejspíš konečně vyšlo. TV Hovna (k nalezení na Twitteru jako @tvhovna) to už možná bude mít brzy za sebou. Moc bych totiž nečekal, že Twitteru bude chápat podstatu české slovní hříčky. A také bude jednodušší sklonit hřbet před klasickou stížností na porušování ochranných známek. Trapné. Věru trapné.

Cukrárna U Draka? Další typický příběh toho, jak na Facebooku nekomunikovat

Vánoce sem, vánoce tam. Prostě když není zmrzlinová sezóna, tak přes to vlak nejede. A běda vám, jestli se provozovatele cukrárny U Draka zeptáte, proč nemá zmrzlinu. A proč všechno servíruje ve výrobcích od soudruhů z NDR. Dozvíte se, že "My nejsme nějakej mekáč,kde tě učí ,že musíš děkovat zákazníkovi i za to,že tě pošle do ... " a do té "....." budete poslání tak rychle, že si nestihnete ani sbalit. Plus se dozvíte, že jste trotl.

Ano ano, tyhle exoty sbírám už dlouho.  Paradoxem bývá, že většinou na svém webu píší něco, co je v příkrém rozporu s jejich hulvátským chováním. Ani tady tomu není jinak. Prý jsou "malá rodinná cukrárna v Kralupech nad Vltavou" a jejich cílem je "spokojený zákazník". Jen mi fakt není jasné, proč potom k vlastnímu Facebooku pouštějí někoho, kdo si, prostě a lidově řečeno, nevidí do  huby. 

PS: Poté co se tohle provalilo, tak U Draka přišli na to, že mohou Stránku na Facebooku nastavit tak, aby recenze nebyly nejenom vidět, ale aby je ani nebylo možné psát. Taky řešení.

Takhle se taky podniká - stačí posílat faktury a čekat kdo se chytí. Pozor na faktury od PORADCE s.r.o.!

"Oni už se nenamáhají ani poslat reklamní nabídku. Rovnou pošlou fakturu. Co s tím můžu dělat" píše Lukáš Řezník na Twitteru a přikládá  ukázku toho, co přišlo. Klasický příklad poslání nevyžádané a ničím nepodložené "zálohové" faktury, u které se najde dostatek nepozorných, kteří ji prostě zaplatí. Podobná taktika je poměrně dost běžná. V méně příznivých případech je navíc ještě doprovázena tím, že se vlastně jedná o "předplatné" s velmi obtížnou vypověditelnosti. Právě proto je potřeba si na podobné věci dávat velký pozor.

Takže, dávejte si pozor na "fakturu" od PORADCE s.r.o.  a pokud se vám něco podobného stalo, tak s tím samozřejmě můžete udělat například to, že to odevzdáte na nejbližší služebnu Policie ČR a doprovodíte oznámením podezření z pokusu o podvod. A kopii pošlete případně i na Finanční úřad pro Český Těšín.

Pevné linky a televize vymírají, mobilní telefony a Internet letí vzhůru

Samozřejmě, můžete si namlouvat, že tohle jsou přece nějací blázniví Amíci. Že to vůbec netřeba brát vážně. Že televize v každé domácnosti je přece pořád běžná, pevné linky nikdo neodhlašuje a pořád jsou na ně pořadníky. Nebo se taky můžete podívat okolo sebe a zjistit, že dnešní mladí lidé televize doma nemají a bez mobilního telefonu a Internetu si život nedokáží představit. A stačí se dívat okolo sebe v Česku.

Zdroj: Americans increasingly view the internet, cellphones as essential

V Kasa.cz na bezpečnost zákazníků zvysoka .... kašlou

Výborný kousek, opravdu zcela výborný kousek. Na začátku je tweet Michala Špačka, ve kterém se ptá Kasa.cz, jak to myslí s přihlašovacím formulářem, který není zabezpečený. Dost hodně let už víme, že zrovna takovéhle kousky by rozhodně měly probíhat přes https. Samozřejmě by bylo vhodnější aby i více věcí na internetovém obchodu probíhalo přes https, ale tohle může být zrovna jeden dost vhodný kousek. Přeci jenom získání přístupu k účtu na e-shopu může znamenat přístup k řadě informací.

Nejlepší na tom všem ale je odpověď Kasa.cz. Z té je dost jasné, že na bezpečnost zákazníků zvysoka kašlou. Je ale samozřejmě možné, že správce jejich účtu na Twitteru prostě neví která bije a Michala Špačka se prostě rozhodl zbavit. Nekompromisně.

TIP: Varta Portable Powerpack tam kde baterie mobilu nestačí

Ještě než se  mi poštěstílo pořídit LG Nexus 5 tak jsem okukoval i externí baterie (nějaké ty tři roky starý telefon moc nevydržel) - takové ty co nabijete z klasické nabíječky nebo USB v počítači, nezaberou moc místa a v případě potřeby vám doplní šťávu v mobilu. Jednu takovou od Varty (Portable Powerpack) jsem získal k užívání a mohu doporučit - je extrémně lehká (106 g), má k sobě mini USB, micro USB a 30 pinový (původní) Apple konektor a samozřejmě středně dlouhý kabel. Kapacita 1800 mAh v mém případě znamená, že původní Galaxy Nexus s prakticky vybitou baterií to dokáže nabít spolehlivě přes 90 % kapacity.

Nabítí samotného Powerpacku trvá, v mém případě, něco mezi hodinou až dvěma, kratší doba je možná pokud použijete zdroj k mobilu a netrápíte to přes USB v notebooku - výrobce udává 3 až 5  hodin, ale tam předpokládám že jde právě o nabíjení přes USB v počítači/notebooku. Samotný mobil je nabitý poměrně rychle, výrobce udává hodinu až dvě, což poměrně dost odpovídá.

Výhodou je i LED signalizace vybití a nabítí, víte i kolik energie zhruba zbývá (nesvítí pořád, aktivuje se tlačítkem). A dalším nezanedbatelným plusem jsou rozměry, 100x230x33 mm znamená, že nebudete mít příliš problém to nosit "po kapsách". Výrobce slibuje přednabití přímo z výroby, ale nečekejte, že bude opravdu 100%, přeci jenom bude záležet jak dlouho k vám výrobek z výroby cestoval.

 A poslední pozitivum? Prodává se to od 399 Kč (například u Fotolab.cz) a existuje i další varianty.

Mapa pokrytí od ČTÚ vcelku jasně ukazuje, že pokryto prostě není. Opakuji. Není.

Český telekomunikační úřad zveřejnil mapu pokrytí České republiky vysokorychlostním mobilním internetem. Aplikace na stránce lte.ctu.cz/pokryti zohledňuje nejen sítě LTE spuštěné na kmitočtech z loňské aukce, ale i na kmitočtových přídělech udělených v dřívější době. Tolik říká tisková zpráva 

Mapu pokrytí hledejte na http://lte.ctu.cz/pokryti/ a berte v úvahu, že to je mapa
od ČTÚ. Moc nestihá, moc možností nenabízí. Ale to podstatné se dozvíte.

Samotný pohled na to, jakým způsobem pokryli operátoři Česko je tristní. Tedy pokud jste doteď žili na zákaldě jejich marketingových pohádek o tom kolik procent "populace" pokryli. Pokud jste se pohybovali po republice, tak samozřejmě víte, jak bídné to je. A tak vás nemůže překvapit ani to, že na mapě je dost jasně vidět, kolik úseků D1 má pokrytí tak nějak "zbytkové" a podobně. 

DODATEK: Proč a v čem se liší mapy pokrytí od operátorů a od ČTÚ? vám dá odpověď na to, proč se mapy ČTÚ liší od těch co poskytují operátoři. Je to dlouhé a dobré čtení, ale v zásadě proto, že ČTÚ nebere v úvahu zkušební provoz základnových stanic a také dost dobře možná proto, že "měří" jinak. Tady je nutné dodat, že ČTÚ neměří, počítá vše na základě rozmístění stanic (což ostatně ale dělají i některí z operátorů). 

Nový phishing se vydává za zprávu z Volksbank

 Klasické schéma - zpráva z banky, stažení archivu, ve kterém najdete EXE tvářící se jako PDF. Samozřejmě jde o virus. Málokdo si všimne adresy kam vlastně vede odkaz, stejně jako nebude řešit podivnou adresu odesílatele.

Nový phishing se vydává za zprávu z Volksbank

VirusTotal už tento vzorek zná

Co se spamovacím účtem na Twitteru? Toto: @garwa32 is blocked

To takhle postupně na dalších a dalších účtech co máte na Twitteru najdete odpověď od spamovacího účtu. Klasická taktika, kdy někdo velmi hloupě používá odpověď na vaše tweety a vnucuje se vám tam s reklamou na ebal.cz a další weby. Samozřejmě, jediné správné co je potřeba s tímto účtem  udělat je .... každý výskyt spamu nahlásit a zablokovat. 

Co se spamovacím účtem na twitteru? Zablokovat. A to je také jediné co s @garwa32 udělat

Online obchod Sony PlayStation sestřelen hackery

Jo, nemá to to Sony vůbec jednoduché. Hackeři se podívali na online obchod pro Sony PlayStation a ještě se k tomu přiznávají na Twitteru. A nedá se říci, že by za to získali nějak velký obdiv.  Hack by navíc měl mít i vliv na funkčnost PlayStation Network. Stejní útočníci  podle BBC jsou i za nedávným DDoS na Microsoft Xbox a řadou útoku v minulosti. Lizard Squad je na Twitteru jako @LizardPatrol.

NoteSlate na Twitteru slibuje, že (už zase) budou mít hotový tablet

O Noteslate jsem psal naposledy v červenci 2011 a nic potěšujícího to nebylo. Noteslate se více a více blíží označení vaporware byl na tehdejší dobu a podivnosti okolo až příliš pozitivní titulek. Ti méně pozitivní měsíce pochyb, zmatků a záhad označovali jako podvod. Někteří další tomu říkali (ne)povedený vtip. Tehdy na to reagoval i jeden z tvůrců, Martin Hašek slovy Skutečnost je někde uplně jinde.

A ejhle, máme listopad 2014, tedy tři roky poté co všechno umřelo, za velmi nejasných okolností. A Twitter @noteslate má pro nás překvapení. Takové, kterému už není moc důvod věřit. Aspoň já důvod věřit nemám. Poté co předvedli v roce 2011 už opravdu ne.

Barack Obama, King Of The United States

Jo, ne vždy je automatické přiřazování správné. A už vůbec ne, pokud se Google Knowledge Graph začne chovat pomateně. Jak píše Search Engine Land v According To Google, Barack Obama Is King Of The United States, nejprve dotaz na "king of united states" vracel "All Hail King Barrack Obama, Emperor Of The United States Of America!".

A aby toho nebylo málo, protože to byl právě Search Engine Land, který o tom napsal, tak Google aktuálně ukazuje místo původního článku z BreitBart.com právě kartu (Google Answers) z Search Engine Land. Poučení? Pokud svěříte něco robotům, nemusí to vůbec dopadnout dobře.

Ranní dodatek: Google už nejspíše zasáhl, karta už se neukazuje vůbec.

Kolonka pro ulici na 33 znaků, prý když se nevejdete, máte napsat, ručně to upraví

Tohle je takové zvláštní. Vyplníte při registraci na www.czc.cz ulici. A dozvíte se, že maximální délka je 33 znaků. Do čehož se samozřejmě o nějaký ten znak nevejdete. Chvíli dumáte, protože jste "ajťáci" proč je to 33 a ne 32, ale hlavně nechápete, proč vůbec je tam takové omezení.

Řešení je samozřejmě snadné, jako vždy, ulici zkrátíte. Ale pak napíšete na kontakt uvedený na webu, pro dotazy týkající se problémů s webem: "Dobré ráno přeji, dost by mě zajímalo, proč je Ulice v registraci omezena na 33 znaků."

Nepochopitelně odpověď dostante od obchod(at)czc.cz a vůbec neodpovídá na položený dotaz. Navíc je fascinující tím, že místo aby CZC.CZ mělo normální délku políčka pro ulici, tak vám řeknou, že to opraví ručně. Tohle prostě nechápu.

Dobrý den, v případě že se Vám ulice nevejde do objednávky napište jí kompletní do poznámky a my jí zde upravíme. Děkujeme Vám.

DODATEK: Požádal jsem znovu o odpověď na můj dotaz a dostal následující velmi zábavnou odpověď: 

Údaj je takto nastavený z důvodu, že by měl být dostačující pro veškeré adresy v rámci ČR

Od CZC.CZ si tedy rozhodně příklad v práci s rozhraním pro uživatele neberte. Tady na lidi nemyslí. 

Tráví kocoura i členy rodiny MMS či CDS2, přípravky na čištění bazénu. Radu hledají na Facebooku

"HELP ME! - otřebuji poradit, čím urychlyt (ano, toto tam opravdu je) nežádoucí stav z CDS2" ... "Nastydl mi kocour... zatím přidávám mms do vody, ale nevím, jestli to pije... pšíká a píská ... :-( Nemáte nějakou radu?".

Dvě ukázky ze stovek příspěvků velmi shodného ražení. Do nemocné babičky nalévají Oxid chloričitý, tedy to co je v zásadě věc na čištění vody a bazénů a řadu dalších věcí. Ale také něco, co už před několika lety americká FDA musela začít řešit.

On July 30, 2010 and again on October 1, 2010, the United States Food and Drug Administration (FDA), warned against the use of the product "Miracle Mineral Supplement" or "MMS", which when made up according to instructions produces chlorine dioxide. MMS has been marketed as a treatment for a variety of conditions, including HIV, cancer, autism, and acne. The FDA warnings informed consumers that MMS can cause serious harm to health, and stated that it has received numerous reports of nausea, severe vomiting, and life-threatening low blood pressure caused by dehydration,[29][30] among other symptoms, such as diarrhea.

Ano, čtete správně, MMS neboli Miracle Mineral Supplement. Ano natolik zázračný, že se o tom můžete poučit i v "Zázračný lék" Miracle Mineral Supplement je zdraví nebezpečný). Kde dost jasně říkají: "Případ MMS je ukázkou naprosto bezohledného hazardování s lidským zdravím, přípravek slibuje konzumentům nemožné, jeho užíváním si však lidé mohou ublížit."

A tady to máte v praxí. Blázni tím zabíjejí příbuzné, otravují kocoury a doporučují dalším lidem, kteří jsou natolik omezení, že si ochotně ničí zdraví. Polykáním prostředku na čištění bazénu. Ve falešné víře, že jim to vyřeší všechny obtíže. Vnitřní, vnější, kožní, infekční, zažívací, prostě jakékoliv. A někteří si na tom dokonce založili živnosti.

PS: A ano, samozřejmě, neváhejte, oni tím léči i rakovinu

Nepoužívejte fiktivní klienty. A nevykrádejte fotky z Internetu. Nikdy. Opravdu.

Jedno ze zásadních pravidel marketingu je, že pokud chcete mít reference či nějaké komentáře skutečných lidí, tak to opravdu musí být skuteční lidé. Nemůžete prostě jít kamsi  a tam vzít něčí fotku a udělat z něj Josefa Navrátila z Prahy. Jednak je to lež. A navíc, pokud byste to vzali někde na Internetu. talk je to navíc hrubé porušení práva na ochranu osobnosti. A pokud tohle děláte vedle loga České Spořitelny, tak si navíc lidé nezkušení budou myslet, že tuhle prasárnu dělá právě ona. A je dobré vědět, že nedělá. Protože tohle dělá "AdFinance, Jemnická 1138/1, Praha 4, IČO 24684295". Tedy alespoň k tomu dojdete, pokud budete pozornějěí.

Česká Spořitelna by nicméně měla proti takto koncipovaným webům zasáhnout, protože tohle zmátlo i Miroslava Motejlka. A ke cti České Spořitelny patří, že nejenom je na Twitteru, ale také velmi rychle odpověděla: "Dobrý den, provozovatelem této stránky není Česká spořitelna. Ale uděláme si u svých partnerů pořádek. Děkujeme za upozornění.". Daleké méně správná je už ale vysvětlivka "Šlo o reálné reference klientů, které máme k dispozici. Nechtěli však zveřejnit os. údaje, proto snímky z databanky."

Samozřejmě nejde o databanku, ale fotobanku, ale to je vedlejší. Onoho dalšího pána totiž najdete na webu rovněž, stejně jako dámu uprosfřed. Což přivádí k další zajímavé myšlence, jestli on je Simon Bos opravdu pravý. Což samozřejmě není, protože tohle je "Studio Portrait of Young Man" z ShutterStocku. Samozřejmě i ten další pán je profláklý a z nějaké fotobanky (Senior Executive Business Man třeba v GettyImages). A ona dáma? Samozřejmě další Shutterstock, Thoughtful older woman reading a book with white background.

Pamatujte si, nemůžete používat fiktivní klienty. Ani nemůžete krást fotky z Internetu a nepomohou vám ani fotky z fotobanky. Když už použijete reálné reference, kde klient nechce zveřejnit údaje? Tak pak to tam musíte uvést, ale v žádném případě nemůžete "Mladého muže" ze Shutterstocku vydávat za Jozefa Navrátila.

A pokud tohle budete dělat, tak počítejte s tím, že nebudete důvěryhodní. A lidé jako Lukáš Chmela, pak budou psát do médií : "@motejlekcom @Ceskasporitelna CS- to ze pouzivate fiktivni klienty je u banky #bigfail Mozna by to mohl rozmaznout @Medvidekpu nebo @Lupacz"

Sčítání hrušek a jablek? Hlavně když to číslo je větší. Tentokrát je to MAFRA

Tohle, tohle je prosím boj s větrnými mlýny, který ale občas kupodivu slaví úspěch. Třeba Dalibor Balšínek konečně návštěvníky z Google Analytics přestal míchat s čtenáři. To je to pozitivum na podivných součtech nesčitatelných věcí. Památný je Na cyklostezce se srazili opilí cyklisté, dohromady nadýchali pět promile kde narazíte na něco těžce uvěřitelného: "U staršího ukázalo první měření 1,52 a druhé 1,58 promile, mladší pak nadýchal nejprve 3,37 a napodruhé 3,44 promile".

A teď tu máme další příklad. Tisková zprávy MAFRY (Tištěné produkty mediální skupiny MAFRA denně osloví 1,8 milionu čtenářů) na konci obsahuje těžko pochopitelnou konstrukci.

Podle měření návštěvnosti internetu NetMonitor si produkty MAFRA Digital drží stabilní návštěvnost téměř 1 milion reálných uživatelů denně. Spolu se zásahem tiskových produktů ve výši 1,8 milionu čtenářů tak obsah vytvářený v mediální skupině MAFRA oslovuje celkem více než 2,8 milionu čtenářů a uživatelů denně.

No, prostě hlavně když se to sečte, tak je to číslo větší. Co na tom, že tyhle dvě množiny čtenářů mají nějaký společný průnik a nemůžete je sčítat.

Ale ještě něco je k tomu vhodné dodat. Ano. "Mediální skupina Mafra" má v Netmonitoru 1 014 531 RUest za 2014/11/05. Jenže, 879 173 z toho činí iDnes.cz a pak je dlouhé dlouhé nic. Třetí Lidovky.cz mají totiž denně už jenom 105 519 odhadovaných unikátních lidí. Což je, mimochodem dost málo.

Jenže ani s těmi 879 tisíc u iDnes.cz to není nijak hvězdné - hlavní stránka iDnes.cz totiž má jenom 364 tisíc a zpravodajství ještě méně, 344 tisíc. Ani Jízdní řády už nejsou co bývalo, pouze 185 tisíc.  A takhle můžete pokračovat dál. Pokud byste chtěli vývoj a měsíční čísla, tak pár kousků viz následující graf (RUest, měsíční).

Ale mám pro MAFRU jednu velmi dobrou zprávu. Pokud sečtou všechno co mají schované pod "iDnes.cz", tak to dělá 1 852 604 denních. A to je podstatně lepší, než ten jeden milion. Tohle by měli u Netmonitoru rozhodně reklamovat.

Konec sarkasmu. Snad jednou přijde ten den, kdy nesčítatelná čísla lidé přestanou sčítat.

Nigerijský spam už nerozdává miliony. Rozdávají děti

Jeden originální kousek spamu podobného klasickým "nigerisjkým". Ty ale už dobré desítky let chtějí rozdávat miliony. Novinka v podobě nadbytečných dětí, které mnohočetná rodina hodlá poskytnout k adopci bude mít samozřejmě stejné schéma. Začnou z vás tahat peníze související s adopcí a budou to dělat tak dlouho, dokud je budete ochotni posílat.

Nigerijský spam už nerozdává miliony. Rozdávají děti

Když už si myslíte, že byste mohli začít brát Vládu vážně, přijde ten #wtf moment

 Jo, jak to píšu v titulku. Vždycky když už si myslíte, že byste mohli začít brát Vládu vážně, přijde #wtf moment. A člověk, třeba v tomto případě, marně přemýšlí, jestli skutečně Premiér České republiky má tak málo co na práci, nebo jak si tohle má vysvětlovat. Případně chvli přemýšlí, jestli náhodou @Strakovka někdo nehacknul.

Když už si myslíte, že byste mohli začít brát Vládu vážně, přijde ten #wtf moment


( strana 1 z 289 ) Starší články >>> ( celkem článků: 8660)